Közösségi oldalain hétről hétre nyomon követhetjük a kanadai versenyző felépülését, aki lassú lépegetésre már segítség nélkül is képes, viszont még mindig hosszú út áll előtte ahhoz, hogy gerincsérüléséből felépülve élete visszatérjen a baleset előtti kerékvágásba. Ezért kezdte el felmérni a teljesen kézi vezérlésű vezetés lehetőségét csapatával, ami időközben a McLaren lett, miután az egyesült a Schmidt Peterson Motorsporttal, így immár Arrow McLaren SP-ként nevezett a 2020-as IndyCar-szezonba, Wickens pedig a pilóták tanácsadójaként továbbra is a fedélzeten maradt.
„Többféle kormányprototípust elkészítettünk. E tekintetben tehát haladnak a dolgok, de mégsem olyan ütemben, ahogy azt szeretném, hiszen reméltem, hogy 2020-ban már visszaülhetek egy IndyCarba. Viszont láthatóan az is hónapokig tart, hogy olyan versenyautót találjunk, amivel kihajthatnék egy pályára” – nyilatkozta az Autosportnak Wickens.
A kanadai most a teljesen kézi vezérlésű versenyautók legismertebb bűvölőjétől, Alessandro Zanarditól nyer inspirációt, aki azóta, hogy a CART 2001-es lausitzringi futamán történt balesetében elveszítette mindkét lábát, sikereket ért el olyan zárt karosszériás autókban, amelyekben a pedálfunkciókat is kézzel irányítja. Zanardi tavaly a DTM misanói hétvégéjén, majd a Super GT-vel való közösködés jegyében Fujiban vendégszerepelt egy ilyen átalakított BMW-vel, és Wickens, aki 2012 és 2017 között a Mercedest képviselve maga is a sorozatban versenyzett, egy teszt erejéig most erre a használaton kívül álló autóra vetett szemet.
„Szeretném megkeresni [a sportigazgató] Jens Marquardtot a BMW-nél, hogy megkérdezzem, rendelkezésemre bocsátaná-e azt a DTM-autót, amivel Alex Zanardi versenyzett, vagy azt a GTLM M8-ast, amit Alex Daytonában vezetett. Szeretném kipróbálni a kézi irányítás különféle módozatait. Most is van a fejemben egy elképzelés arról, hogy milyenre lenne szükségem, de végső soron csak a próba során fog kiderülni, hogy mi a legmegfelelőbb” – mérlegelte a helyzetet a 31 éves versenyző.
A BMW már reagált is a hírre, amit ugyan hízelgőnek tartanak, ám Marquardt elmondása szerint a koronavírus-járvány miatt – ami minden sorozat, így a DTM idei naptárát is csúsztatja – egyelőre nem tudnak segíteni Wickensnek.
„Megtiszteltetésnek érezzük, hogy Robert Wickens vezetni szeretné az egyik autónkat. Nagyon jól ismerjük őt már a Formula BMW-s idők óta, a későbbiekben pedig a DTM mezőnyéből. Pillanatnyilag azonban a nyilvánvaló okok miatt a versenyautózásra nincs lehetőség, más dolgok élveznek prioritást. Emiatt ez az opció jelenleg nincs nálunk napirenden. A BMW Motorsport családja azonban drukkol Robert felépüléséért” – nyilatkozta a bajor márka sportigazgatója.