DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Túraautó

Wickens Zanardi kézi vezérlésű autójával térne vissza

Lassan 20 hónapja, hogy Robert Wickens elszenvedte súlyos sérüléssel járó balesetét az IndyCar poconói futamán. Lábainak mozgása még mindig nem elég jó ahhoz, hogy normál versenyautóba üljön, de van egy ötlete.

Közösségi oldalain hétről hétre nyomon követhetjük a kanadai versenyző felépülését, aki lassú lépegetésre már segítség nélkül is képes, viszont még mindig hosszú út áll előtte ahhoz, hogy gerincsérüléséből felépülve élete visszatérjen a baleset előtti kerékvágásba. Ezért kezdte el felmérni a teljesen kézi vezérlésű vezetés lehetőségét csapatával, ami időközben a McLaren lett, miután az egyesült a Schmidt Peterson Motorsporttal, így immár Arrow McLaren SP-ként nevezett a 2020-as IndyCar-szezonba, Wickens pedig a pilóták tanácsadójaként továbbra is a fedélzeten maradt.

84176512_628642751201738_4362925152254583949_n



„Többféle kormányprototípust elkészítettünk. E tekintetben tehát haladnak a dolgok, de mégsem olyan ütemben, ahogy azt szeretném, hiszen reméltem, hogy 2020-ban már visszaülhetek egy IndyCarba. Viszont láthatóan az is hónapokig tart, hogy olyan versenyautót találjunk, amivel kihajthatnék egy pályára” – nyilatkozta az Autosportnak Wickens.

A kanadai most a teljesen kézi vezérlésű versenyautók legismertebb bűvölőjétől, Alessandro Zanarditól nyer inspirációt, aki azóta, hogy a CART 2001-es lausitzringi futamán történt balesetében elveszítette mindkét lábát, sikereket ért el olyan zárt karosszériás autókban, amelyekben a pedálfunkciókat is kézzel irányítja. Zanardi tavaly a DTM misanói hétvégéjén, majd a Super GT-vel való közösködés jegyében Fujiban vendégszerepelt egy ilyen átalakított BMW-vel, és Wickens, aki 2012 és 2017 között a Mercedest képviselve maga is a sorozatban versenyzett, egy teszt erejéig most erre a használaton kívül álló autóra vetett szemet.

„Szeretném megkeresni [a sportigazgató] Jens Marquardtot a BMW-nél, hogy megkérdezzem, rendelkezésemre bocsátaná-e azt a DTM-autót, amivel Alex Zanardi versenyzett, vagy azt a GTLM M8-ast, amit Alex Daytonában vezetett. Szeretném kipróbálni a kézi irányítás különféle módozatait. Most is van a fejemben egy elképzelés arról, hogy milyenre lenne szükségem, de végső soron csak a próba során fog kiderülni, hogy mi a legmegfelelőbb” – mérlegelte a helyzetet a 31 éves versenyző.

71101689_10159297297066151_6542131903669993472_o

A BMW már reagált is a hírre, amit ugyan hízelgőnek tartanak, ám Marquardt elmondása szerint a koronavírus-járvány miatt – ami minden sorozat, így a DTM idei naptárát is csúsztatja – egyelőre nem tudnak segíteni Wickensnek.

„Megtiszteltetésnek érezzük, hogy Robert Wickens vezetni szeretné az egyik autónkat. Nagyon jól ismerjük őt már a Formula BMW-s idők óta, a későbbiekben pedig a DTM mezőnyéből. Pillanatnyilag azonban a nyilvánvaló okok miatt a versenyautózásra nincs lehetőség, más dolgok élveznek prioritást. Emiatt ez az opció jelenleg nincs nálunk napirenden. A BMW Motorsport családja azonban drukkol Robert felépüléséért” – nyilatkozta a bajor márka sportigazgatója.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: