DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
Túraautó

Piros-fehér színű, Orlen-logó van rajta és nem az F1-es Alfa – mi az?

A Formula-1-es tesztfeladatok végeztével Robert Kubica figyelme másik állására, a DTM-re helyeződik. A lengyel nem tesz ígéreteket, de arra inti rajongóit, hogy ne várjanak tőle azonnal nagy eredményeket.

Egy lengyelországi rendezvényen először mutatta meg magát teljes pompájában, végleges festésében az a BMW, amivel Kubica versenyezni fog a Német Turaautó-bajnokságban töltött első szezonja során. A BMW hetedik autóját privátként futtató csapat teljes neve Orlen Team ART lett, azaz (akárcsak az F1-es Alfa Romeónál) névadó szponzor lett a lengyel karrierjét támogató olajtársaság, és ennek megfelelően az autó is piros-fehér színezetet kapott.

A M4-es modellről készült első képek egy a helyszínen tartózkodó újságírónak, Mikolaj Sokolnak köszönhetők, aki azt is elmondta, hogy Kubica a 8-as rajtszámot választotta magának a DTM-ben, amit az F1-ben is szeretett volna, ha nem tartozna az már Romain Grosjeanhoz – ehelyett lett tavaly az övé a 88-as.

„Egy nagyon magas szintet képviselő sorozatba lépek be” – idézi Kubicát az Eleven Sports munkatársa. „Még három tesztnapom van, és nem lenne reális arra számítani, hogy ennyi idő alatt képes leszek olyan jól felkészülni, mint a riválisaim, akik már több szezon óta itt vannak. Remélem, hogy sokan fognak nekem szurkolni a DTM-ben is, de semmit nem ígérhetek. Illetve egy valamit igen: azt, hogy nem lesz könnyű dolgom, ezért türelmesnek kell lenniük.”

A lengyel a fenti mondataival nagyjából arra próbálta felkészíteni az embereket, hogy ne lepődjenek meg, ha a 15 fős mezőnyben is hasonlóan a sereghajtók között fog kezdeni, mint tavaly a Formula-1-ben a gyenge Williamsszel. Volt azonban egy tabella mostanság, amelyen Kubica nevét legfelül kellett keresni, hiszen ő volt a leggyorsabb az F1-es teszt negyedik napján az Alfa Romeo volánjánál, amely produkcióról félig bizakodóan, félig óvatosan beszél.

„Nem csak figyelemfelkeltő köröket akartunk futni” – mondta. „Tényleg jó érzéseket nyújtott az autó, de nem én fogok vele versenyezni, így a legfontosabb az volt, hogy Kimi [Raikkönen] és Antonio [Giovinazzi] mit érez. Azt azért elmondhatom, hogy nem lesz könnyű dolgunk, és még mindig sokat kell dolgoznunk az autón, mert a riválisok is nagyot fejlődtek.”

A DTM 2020-as szezonja április utolsó hétvégéjén Zolderben startol, de mostanság minden ilyen kijelentéshez hozzá kell tennünk, hogy jelen állás szerint. A tesztprogramon már a németekben is módosítaniuk kellett a koronavírus-járvány miatt, amikor az előszezoni gyakorlást Monzából Hockenheimbe tették át.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: