Az autóiparban jelenleg uralkodó trendek miatt nincs könnyű helyzetben a klasszikus belsőégésű motorok használatára épülő WTCR, amely a 2020-as szezon előtt több módosítással igyekszik felszínen maradni. A nézők számára legszembetűnőbb a versenyhétvégék átszervezése lesz. A legtöbb forduló eseményét két napba sűrítik: szombaton a szabadedzéseket és az időmérőt, vasárnap pedig a futamokat rendezik. Ezek száma is változik, időmérőből egy, versenyből kettő marad egy hétvégére.
A kvalifikáció formátuma marad az F1-ből is ismerős, három etapra bontott megoldás. Ennek végeredménye az első versenyen egy részben fordított, a másodikon pedig a „normál” rajtrácsot fog kiadni. Főfutam lévén ez utóbbi három körrel hosszabb lesz az elsőnél, kivétel a Nordschleifén, ahol mindkét viadal három körös lesz.
Költségcsökkentés címen korlátozni fogják a csapatok méretét, és a versenyhétvégéken felhasznált gumik számát is. A kétautós csapatok 12, a háromautósok pedig 18 fővel operálhatnak, közülük 10-en dolgozhatnak a versenygépeken. Francois Ribeiro, a sorozat promótere elárulta, ezeket a változásokat a szükség hozta, és kihangsúlyozta, a nézők felé továbbra is abban a minőségben és mennyiségben kívánják közvetíteni a sorozatot, amihez korábban már hozzászokhattunk.
Mivel február második felében még mindig csak négy nevezőnél tartanak, ennek határidejét meghosszabbították március 6-ára.