DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Túraautó

Michelisz kihozta a maximumot a második futamból

Egyórás csúszás, eső, sötét, taktikázás: Guerrieri nyerte a második sepangi WTCR-futamot, de Michelisz Norbert a lehetőségekből kihozta a legtöbbet, így valamennyit megőrzött a pontelőnyéből az utolsó futam előtt.

A sepangi szezonzáró első futamát megnyerte a pole-pozícióból indulva Michelisz Norbert, a malajziai eső viszont a második versenybe is beleszólt, nem sokkal a rajt előtt ismét eleredt, ami újfent bonyolította a dolgokat. A magyar pilóta Guerrierivel szemben 27, Mullerrel szemben pedig 35 pontos előnnyel kezdhette meg az idény utolsó előtti futamát, viszont az eső mértéke megkavarta a helyzetet: Michelisz nem rajtolt jól, a 15. helyig esett vissza, Guerrieri viszont parádézott, a kilencedikről azonnal a második helyre jött fel.

Mire az első sokkot kihevertük, már jött is a következő: többen is lecsúsztak a vizes pályáról, közöttük Michelisz is, miközben Guerrieri átvette a vezetést - ráadásul Catsburg autója kigyulladt, úgyhogy piros zászlóval meg is kellett szakítani a futamot. Ezt pedig egy kissé érthetetlen, nagyjából egy órás (!) szünet követte - senki nem tudta, hogy mikor fognak indulni a versenyzők, vagy hogy milyen sorrendben, vagy hogy egyáltalán mi tart eddig egy szabály betartásában...

2nd



Mire végül elindult a futam, már besötétedett, a sorrend pedig végül úgy alakult, hogy Guerrieri a második, Muller az ötödik, Michelisz pedig a 13. helyről folytathatta, illetve kezdhette meg a küzdelmet - ez a küzdelem azonban csak a biztonsági autó mögött indulhatott el a hatalmas víz miatt. A várakozásoknak megfelelően Guerrieri azonnal megelőzte Girolamit és átvette a vezetést, Michelisz pedig a borzalmas látási viszonyok között megkezdte a felzárkózást...

...ebben segítséget is kapott, Farfus például elengedte, de ettől függetlenül a magyar pilóta nagy tempóban jött fel a nyolcadik pozícióba, ami már a mérnöke szerint is rendben lett volna az addigiak után, a Norbi előtt autózó Ehrlacher viszont szándékosan lelassított, hogy feltartsa és ezzel megadja azt az esélyt, hogy a mögötte érkező Huffék helyzetbe kerüljenek.

Mindezt végül egy biztonsági autó zárta le: két körrel a vége előtt újabb safety car-fázis következett, úgyhogy a meglévő sorrendben ért véget a futam. Guerrieri nyert, Michelisz nyolcadik lett, így tíz pontra csökkent közöttük a különbség az utolsó futamra, amelyet majd Norbi kezdhet meg pole-pozícióból. Más már nem nyerhet: Muller ezzel a futammal matematikailag is kiesett a csatából.

A 2. futam eredménye: 

  Versenyző Autó Idő/hátrány
Esteban Guerrieri Honda 28:45.146
Mikel Azcona Cupra 1.023
Johan Kristoffersson Volkswagen 1.368
Néstor Girolami Honda 2.198
Kevin Ceccon Alfa Romeo 2.313
Yvan Muller Lynk & Co 2.5
Yann Ehrlacher Lynk & Co 3.894
Norbert Michelisz Hyundai 4.498
Rob Huff Volkswagen 5.033
10  B.Leuchter Volkswagen 6.27
11  Aurélien Panis Cupra 6.966
12  Tiago Monteiro Honda 8.821
13  Mehdi Bennani Volkswagen 9.511
14  Jean-Karl Vernay Audi 10.095
15  Niels Langeveld Audi 10.705
16  Mitchell Cheah Hyundai 11.274
17  Ma Qinghua Alfa Romeo 13.607
18  J.P.de Oliveira Honda 14.408
19  Augusto Farfus Hyundai 14.667
20  Tom Coronel Cupra 16.685
21  Andy Priaulx Lynk & Co 17.847
22  Hafizh Syahrin Hyundai 18.159
23  Thed Björk Lynk & Co 19.074
24  Douglas Khoo Cupra 20.589
25  F.Vervisch Audi 21.395
26  G.Tarquini Hyundai 1:10.622
Gordon Shedden Audi  
Attila Tassi Honda  
Daniel Haglöf Cupra  
Nicky Catsburg Hyundai  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: