Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 20. kedd
Túraautó

Különleges programmal készült Spára Nagy Dániel

Újabb legendás helyszínen, Spa-Franchochamps-ban folytatódik a bajnokság a TCR Európa-kupában szereplő Nagy Dániel számára. A M1RA magyar versenyzője jelenleg 11. helyen áll összetettben, de azt mondja, két forduló után még mindig korai messzemenő következtetéseket levonni, habár az már most látszik, hogy minden korábbinál szorosabb a mezőny. A belgiumi hétvége előtt Dani egy különleges programon is részt vett, aminek természetesen köze van a Hyundaihoz.

A május végi, hockenheimi fordulót egyetlen ponttal zárta Nagy Dániel, aki a történtek ellenére sem csalódott. Javítani megyünk Spába, mert Hockenheim nem a mi hétvégénk volt. Mindenkinek becsúszik egy-egy ilyen, remélem, hogy nekünk idén már nem lesz több. Egy olyan drasztikus beállításirányt erőltettünk, amit most végre elfelejtünk. Természetesen látványos a második helyről a tizenegyedikre csúszni összetettben, de ez csak azt mutatja, hogy egy majdnem nullás hétvége mekkora visszaesést jelenthet egy ilyen szoros mezőnyben. Két versenyhétvége után még annyira az elején vagyunk, hogy felesleges nézni a bajnokságot, azt viszont látjuk, hogy nem lehet hibázni. Vissza kell küzdeni magunkat, semmi mással nem kell foglalkozni, csak a minél jobb teljesítménnyel” - összegezte a hockenheimi hétvégét Nagy Dániel.

Nagy Dani_Hockenheimring

Most azonban már a soron következő hétvégére koncentrál a fiatal magyar versenyző. Spa-Franchochamps minden pilóta számára történelmi helyszín, nem is véletlenül. Tavaly mentem itt először, és azonnal megtapasztaltam, hogy Spa az a pálya, amelyik kilométerigényes. Az Eua Rouge-ra nemcsak mondják, hogy kemény, hanem tényleg az. Nehéz rajta átmenni elsőre, nem is találtam a ritmust a szabadedzések és az időmérők alatt, csak a versenyen lett meg a maximum, így viszont idén már jelentős előnnyel indulok. A kompenzációs súlyok kiosztása megint a Hyundaiokat hozza hátrányba, mi 60 kiló plusszal megyünk, a Peugeot 10-zel, mindenki más nullán lesz. A célom, hogy a legjobb hyundaios legyek, ez a pozíció mindig elérhető, hiszen a márkatársaimmal azonosak a feltételeink.

Nagy Dániel

Nagy a két forduló között a szokásos erőnléti edzés mellett speciális programmal is készült. Hosszú távon is tesztelhettem a Hyundai Hatvan által biztosított Hyundai i30 Fastback N-t, amikor Csehországban, a Hyundai gyárában jártunk. Belekerült az első ezer kilométer az autóba, amivel idén az Euroringre szervezünk rendszeres élményautózást, és komolyan mondom, borzasztóan jó élmény volt, minden percét élveztem. A gyár összes részlegén végigvezettek, minden mozzanatot megnézhettünk, egészen onnan, ahogy a lemezek megérkeznek a gyárba és megformálják belőlük az alkatrészeket odáig, hogy legördül a kész autó. A Hyundai i30-asokat és i30 N, valamint a Tucson modelleket gyártják itt, izgalmas volt minden fázisban látni az autómat, amiből 40 másodpercenként készül el egy-egy kész darab. A teszteket is megnézhettük, saját szememmel láthattam, hogy nem kímélik az autókat, amikor a próbákról van szó.”

fastback_csehország

Hogy Nagy Dániel mennyire kíméli versenyautóját Belgiumban, az néhány nap múlva kiderül.

A TCR Európa-kupa spai menetrendje:

Péntek

09.40 - első szabadedzés

14.20 - második szabadedzés

Szombat

09.30 - időmérő

13.50 - első futam - TV: Sport1

Vasárnap

12.00 - második futam - TV: Sport1

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?