A május végi, hockenheimi fordulót egyetlen ponttal zárta Nagy Dániel, aki a történtek ellenére sem csalódott. “Javítani megyünk Spába, mert Hockenheim nem a mi hétvégénk volt. Mindenkinek becsúszik egy-egy ilyen, remélem, hogy nekünk idén már nem lesz több. Egy olyan drasztikus beállításirányt erőltettünk, amit most végre elfelejtünk. Természetesen látványos a második helyről a tizenegyedikre csúszni összetettben, de ez csak azt mutatja, hogy egy majdnem nullás hétvége mekkora visszaesést jelenthet egy ilyen szoros mezőnyben. Két versenyhétvége után még annyira az elején vagyunk, hogy felesleges nézni a bajnokságot, azt viszont látjuk, hogy nem lehet hibázni. Vissza kell küzdeni magunkat, semmi mással nem kell foglalkozni, csak a minél jobb teljesítménnyel” - összegezte a hockenheimi hétvégét Nagy Dániel.
Most azonban már a soron következő hétvégére koncentrál a fiatal magyar versenyző. Spa-Franchochamps minden pilóta számára történelmi helyszín, nem is véletlenül. “Tavaly mentem itt először, és azonnal megtapasztaltam, hogy Spa az a pálya, amelyik kilométerigényes. Az Eua Rouge-ra nemcsak mondják, hogy kemény, hanem tényleg az. Nehéz rajta átmenni elsőre, nem is találtam a ritmust a szabadedzések és az időmérők alatt, csak a versenyen lett meg a maximum, így viszont idén már jelentős előnnyel indulok. A kompenzációs súlyok kiosztása megint a Hyundaiokat hozza hátrányba, mi 60 kiló plusszal megyünk, a Peugeot 10-zel, mindenki más nullán lesz. A célom, hogy a legjobb hyundaios legyek, ez a pozíció mindig elérhető, hiszen a márkatársaimmal azonosak a feltételeink.”
Nagy a két forduló között a szokásos erőnléti edzés mellett speciális programmal is készült. “Hosszú távon is tesztelhettem a Hyundai Hatvan által biztosított Hyundai i30 Fastback N-t, amikor Csehországban, a Hyundai gyárában jártunk. Belekerült az első ezer kilométer az autóba, amivel idén az Euroringre szervezünk rendszeres élményautózást, és komolyan mondom, borzasztóan jó élmény volt, minden percét élveztem. A gyár összes részlegén végigvezettek, minden mozzanatot megnézhettünk, egészen onnan, ahogy a lemezek megérkeznek a gyárba és megformálják belőlük az alkatrészeket odáig, hogy legördül a kész autó. A Hyundai i30-asokat és i30 N, valamint a Tucson modelleket gyártják itt, izgalmas volt minden fázisban látni az autómat, amiből 40 másodpercenként készül el egy-egy kész darab. A teszteket is megnézhettük, saját szememmel láthattam, hogy nem kímélik az autókat, amikor a próbákról van szó.”
Hogy Nagy Dániel mennyire kíméli versenyautóját Belgiumban, az néhány nap múlva kiderül.
A TCR Európa-kupa spai menetrendje:
Péntek
09.40 - első szabadedzés
14.20 - második szabadedzés
Szombat
09.30 - időmérő
13.50 - első futam - TV: Sport1
Vasárnap
12.00 - második futam - TV: Sport1