A biztonsági autó pályára lépésével minden esélye elszállt azoknak a pilótáknak, akik addig nem teljesítették a kötelező kiállásukat. Közéjük tartozott René Rast és Robin Frijns is, akik addig a pontig a legjobb helyen álló Audi versenyzőként küzdöttek a pályán. Így azonban mindketten pont nélkül zárták a futamot.
Velük ellentétben viszont Nico Müller éppen a megfelelő pillanatban állt ki gumicserére. Ezt követően a verseny záró szakaszában az Audi Sport Team Abt Sportsline svájci pilótája izgalmas küzdelembe bonyolódott a BMW versenyzőjével, Joel Erikssonnal. Müller harmadikként haladt át a célvonalon, mindössze 184 ezredmásodperccel lemaradva a svéd pilóta mögött.
„Igazán élvezetes csatát vívtam Erikssonnal.” – értékelte Müller. „Mindent megtettem, hogy megelőzzem. De ő igen okosan védekezett, ezen a pályán pedig az előzés egyébként is igen nehéz ügy. Nagyon örülök a dobogónak és a megszerzett pontoknak, különösen a számomra nem túl kedvezően alakult időmérő után.”
Az Audi Sport Team Phoenix két pilótája, Loïc Duval és Mike Rockenfeller komoly felzárkózásukkal tűntek ki a mezőnyből. Duval a rajtrács 14. helyéről küzdötte előre magát egészen a negyedik pozícióig. Rockenfeller pedig kuplungjavítás miatt csak az utolsó helyről vághatott neki a küzdelemnek. Az Audi versenyzője két kiállásos taktikát követve végül ötödikként zárt, amely igen szép jutalom a mérnökök munkájáért, akik egészen a hajnali órákig dolgoztak Rockenfeller Audi RS 5 DTM versenyautóján.
Ezzel ellentétben Jamie Green hatodik helye sovány vígasz az Audi Sport Team Rosberg számára, miután René Rast mindössze 42 ezredmásodperccel maradt csupán le a pole pozícióról az időmérőn. A DTM sorozat 2017-es bajnoka a harmadik helyen állt a két élen haladó BMW-s pilóta mögött, amikor a biztonsági autót behívták a pályára. Az újraindítás után Rast teljesítette kötelező kiállását, így azonban nem sikerült pontszerző helyen zárnia a versenyt. Műszaki probléma miatt végül idő előtt fejezte be a küzdelmet Audi RS 5 DTM versenyautójával.
„Nehéz verseny volt, többek között a biztonsági autónak köszönhetően.” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője. „Ezenkívül itt Zolderben az előzési lehetőségek igen ritkák, ami tovább bonyolította a helyzetünket egy átlagos teljesítményt hozó időmérőt követően. Voltak helyzetek, amikor gyorsabbak voltunk riválisainknál, de egész egyszerűen nem tudtuk megelőzni őket. A mai napon be kell érjük a harmadik, negyedik, ötödik és hatodik hellyel és még erősebben kell legközelebb visszatérnünk.”