DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 3. vasárnap
Túraautó

DTM: A taktikus Rast a 16. helyről győzött

A biztonsági autó alatti kiállásával húzott nagyot a 2017-es bajnok: kétkiállásos taktikával is megverte az egyszer kereket cserélő ellenfeleket. Az Audi elfoglalta az első négy helyet, de Hockenheimben a debütáló Aston Martin is megfordult a vezető pozícióban.

A hockenheimi szezonnyitó hétvége második, 36 körös futamának rajtjánál Philipp Eng nagyszerű rajtot vett, a mezőnyt szinte állva hagyva már az első kanyarba tekintélyes előnnyel fordult, az első kört pedig 1,4 másodperc különbséggel fejezte be. A második helyről rajtoló Marco Wittmann, a szombati futam nyertese két pozíciót veszített, Nico Müller és a hatodik helyről kezdő Timo Glock előzte meg.

A 7. körben Loic Duval elmért egy féktávot, és a bukótérbe csúszott, elsüllyesztve a kavicságyba Audiját. A mentés idejére beküldték a biztonsági autót, néhányan pedig úgy döntöttek, már a futam ilyen korai szakaszában kiállnak: közéjük tartozott Paul di Resta és a 16. helyről induló René Rast, akinek csapatrádiója elárulta, kétkiállásos taktikával tervez felzárkózni. 

A kétsoros újraindításnál Müller szélesen fordult, és futólag Eng elé került, de a következő kanyarban az osztrák visszavette a vezető pozíciót. Az első kanyarokban, különösen a 6-os hajtűben nagy tülekedés zajlott mögöttük, amely során Bruno Spengler kaparintotta meg a harmadik helyet. Egy körrel később szintén nagy adok-kapok folyt a hajtűkanyarban, melynek  Wittmann itta meg a levét, akit Fittipaldi forgatott meg – a második helyről induló kétszeres bajnok egészen a mezőny végére esett vissza.

Eközben Rast friss abroncsaival és a DRS közreműködésével sorban előzte az előtte álló ellenfeleket, a 12. körben Spenglert és Müllert is letudta, és már a második helyen tartott. A célvonalnál egy másodperces hátrányban volt Enghez képest, de fél kör sem kellett hozzá, hogy megelőzze – tempóelőnyét mutatja, hogy a 13. kör végén már ő volt másfél másodperces előnyben.

A futam féltávjánál Eng a második pozíciót is elvesztette az őt pályán megelőző Frijns ellenében: aztán Müllerrel egyszerre állt ki a bokszba, és lassabb kerékcseréjével csak a svájci mögé tudott visszatérni. Rast a 22. körben teljesítette második kiállását, így Frijns a vezetést is átvette, de csak egy körre. Kiállása után egy igazi meglepetés tűnt fel az első helyen, Di Resta az Aston Martinnal: a skót ráadásul már szintén teljesítette már kerékcseréjét, még Rastnál is korábban járt a bokszban. A némethez képest 14 másodperces előnye maradt ugyanennyi körre.

 



Első hely ide vagy oda, az R-Motorsport stratégái belátták, hogy a futam végére Di Resta abroncsai teljesen elkopnának és a skót egészen visszaesne, ezért rövidesen inkább kihívták egy második kerékcserére, amellyel a 12. helyre esett vissza, az előtte levőknél frissebb gumival.

Miközben Rast nem csupán beosztotta, de még növelte is előnyét az utolsó körökben, és kétkiállásos stratégiájával magabiztosan megszerezte a futamgyőzelmet, Frijns volt felzárkózóban: a holland előbb Enget fosztotta meg a dobogótól, majd Müllert támadta, de a sorrend a befutóig nem változott köztük.

A negyedik helyezett Enget – kiváló rajtját és első köreit követően sokan győztesként fogadtak volna rá – és négy Audit két BMW, Spengler és Glock követte, majd a hetedik helyen következett az élen is megforduló, második kiállása után öt helyet javító Di Resta a hétvégén debütáló új márkával, az Aston Martinnal. Utoljára Wittmannt előzte meg, aki a problémás versenyből nyolcadik helyet hozott ki.

A 2. futam eredménye: 

  Versenyző Csapat Márka Idő/hátrány
1 Rene Rast Rosberg Audi 58:53.819
2 Nico Muller Abt Audi 11.922
3 Robin Frijns Abt Audi 12.184
4 Philipp Eng RMR BMW 17.952
5 Bruno Spengler RMG BMW 22.769
6 Timo Glock RMR BMW 37.615
7 Paul Di Resta R-Motorsport Aston Martin 37.92
8 Marco Wittmann RMG BMW 44.294
9 Jamie Green Rosberg Audi 47.031
10 Joel Eriksson RBM BMW 49.079
11 Jake Dennis R-Motorsport Aston Martin 49.114
12 Jonathan Aberdein WRT Audi 58.396
13 Ferdinand Habsburg R-Motorsport Aston Martin 1:04.833
14 Sheldon van der Linde RBM BMW 1:16.566
15 Pietro Fittipaldi WRT Audi 1 kör
16 Daniel Juncadella R-Motorsport Aston Martin 3 kör
- Mike Rockenfeller Phoenix Audi kiesett
- Loic Duval Phoenix Audi kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: