A hockenheimi szezonnyitó hétvége második, 36 körös futamának rajtjánál Philipp Eng nagyszerű rajtot vett, a mezőnyt szinte állva hagyva már az első kanyarba tekintélyes előnnyel fordult, az első kört pedig 1,4 másodperc különbséggel fejezte be. A második helyről rajtoló Marco Wittmann, a szombati futam nyertese két pozíciót veszített, Nico Müller és a hatodik helyről kezdő Timo Glock előzte meg.
A 7. körben Loic Duval elmért egy féktávot, és a bukótérbe csúszott, elsüllyesztve a kavicságyba Audiját. A mentés idejére beküldték a biztonsági autót, néhányan pedig úgy döntöttek, már a futam ilyen korai szakaszában kiállnak: közéjük tartozott Paul di Resta és a 16. helyről induló René Rast, akinek csapatrádiója elárulta, kétkiállásos taktikával tervez felzárkózni.
Let's watch that start again - @Philipp_Eng clearly a man in a hurry this afternoon! #DTMHockenheim pic.twitter.com/97fy7aEl3r
— DTM (@DTM) 2019. május 5.
A kétsoros újraindításnál Müller szélesen fordult, és futólag Eng elé került, de a következő kanyarban az osztrák visszavette a vezető pozíciót. Az első kanyarokban, különösen a 6-os hajtűben nagy tülekedés zajlott mögöttük, amely során Bruno Spengler kaparintotta meg a harmadik helyet. Egy körrel később szintén nagy adok-kapok folyt a hajtűkanyarban, melynek Wittmann itta meg a levét, akit Fittipaldi forgatott meg – a második helyről induló kétszeres bajnok egészen a mezőny végére esett vissza.
Eközben Rast friss abroncsaival és a DRS közreműködésével sorban előzte az előtte álló ellenfeleket, a 12. körben Spenglert és Müllert is letudta, és már a második helyen tartott. A célvonalnál egy másodperces hátrányban volt Enghez képest, de fél kör sem kellett hozzá, hogy megelőzze – tempóelőnyét mutatja, hogy a 13. kör végén már ő volt másfél másodperces előnyben.
A futam féltávjánál Eng a második pozíciót is elvesztette az őt pályán megelőző Frijns ellenében: aztán Müllerrel egyszerre állt ki a bokszba, és lassabb kerékcseréjével csak a svájci mögé tudott visszatérni. Rast a 22. körben teljesítette második kiállását, így Frijns a vezetést is átvette, de csak egy körre. Kiállása után egy igazi meglepetés tűnt fel az első helyen, Di Resta az Aston Martinnal: a skót ráadásul már szintén teljesítette már kerékcseréjét, még Rastnál is korábban járt a bokszban. A némethez képest 14 másodperces előnye maradt ugyanennyi körre.
Első hely ide vagy oda, az R-Motorsport stratégái belátták, hogy a futam végére Di Resta abroncsai teljesen elkopnának és a skót egészen visszaesne, ezért rövidesen inkább kihívták egy második kerékcserére, amellyel a 12. helyre esett vissza, az előtte levőknél frissebb gumival.
Miközben Rast nem csupán beosztotta, de még növelte is előnyét az utolsó körökben, és kétkiállásos stratégiájával magabiztosan megszerezte a futamgyőzelmet, Frijns volt felzárkózóban: a holland előbb Enget fosztotta meg a dobogótól, majd Müllert támadta, de a sorrend a befutóig nem változott köztük.
A negyedik helyezett Enget – kiváló rajtját és első köreit követően sokan győztesként fogadtak volna rá – és négy Audit két BMW, Spengler és Glock követte, majd a hetedik helyen következett az élen is megforduló, második kiállása után öt helyet javító Di Resta a hétvégén debütáló új márkával, az Aston Martinnal. Utoljára Wittmannt előzte meg, aki a problémás versenyből nyolcadik helyet hozott ki.
A 2. futam eredménye:
Versenyző | Csapat | Márka | Idő/hátrány | |
1 | Rene Rast | Rosberg | Audi | 58:53.819 |
2 | Nico Muller | Abt | Audi | 11.922 |
3 | Robin Frijns | Abt | Audi | 12.184 |
4 | Philipp Eng | RMR | BMW | 17.952 |
5 | Bruno Spengler | RMG | BMW | 22.769 |
6 | Timo Glock | RMR | BMW | 37.615 |
7 | Paul Di Resta | R-Motorsport | Aston Martin | 37.92 |
8 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 44.294 |
9 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 47.031 |
10 | Joel Eriksson | RBM | BMW | 49.079 |
11 | Jake Dennis | R-Motorsport | Aston Martin | 49.114 |
12 | Jonathan Aberdein | WRT | Audi | 58.396 |
13 | Ferdinand Habsburg | R-Motorsport | Aston Martin | 1:04.833 |
14 | Sheldon van der Linde | RBM | BMW | 1:16.566 |
15 | Pietro Fittipaldi | WRT | Audi | 1 kör |
16 | Daniel Juncadella | R-Motorsport | Aston Martin | 3 kör |
- | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | kiesett |
- | Loic Duval | Phoenix | Audi | kiesett |