DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Túraautó

DTM: Elképesztő csatával tartotta életben reményeit Rast

A címvédő kitett magáért, és riválisával, Gary Paffett-tel óriásit vívva megszerezte a győzelmet a hockheimi szezonzáró szombati napján. Paffett végül csak negyedik lett, Di Resta mindössze nyolcadik.

A három bajnoki esélyes közül Gary Paffett kezdte meg a legkedvezőbb helyről a hockenheimi szezonzáró első versenyét: második pozícióba kvalifikált, míg a legkedvezőtlenebb rajtpozícióból, a hetedikből márkatársa, Paul Di Resta indult, akinek pontelőnye mindössze kettőre csökkent Paffett-tel szemben. A harmadik esélyes, a kívülálló, 30 pont hátrányban levő René Rast a negyedik rajtkockába kvalifikált a szombati időmérőn, ami harmadikká vált Timo Glock büntetése után.

A rajt után Paffett őrizte második helyét a másik Mercedes, a pole-ból induló Lucas Auer mögött. Az osztrák a stadionszekcióban illedelmesen félrehúzódott, és hagyta, hogy a bajnokesélyes megelőzze, ő pedig hátvédként működjön az őket üldöző BMW-vel és Audival szemben. Augusto Farfus Rastot megelőzve feljött a harmadik helyre, és az első körben Di Resta is pozíciókat gyűjtött, a végén már ötödik volt Rast mögött.

A 4. körben történt a következő fontos mozzanat, mikor a pálya fő előzési pontján, a hajtűkanyarban Rast megelőzte Farfust – kis híján egyúttal Di Resta is átlépte a brazilt. Egy kör múlva ugyanitt a megtáltosodó Rast Auert is átugrotta, és megkezdte Paffett üldözését.

Hátrébb zajlottak az események: Auert utolérték a többiek, a hajtűben zajló akcióban Di Resta veszített két pozíciót. Auer gázadási hibával hamarosan bokszba állt, rövid ideig Robin Frijns volt a harmadik, akinek viszont a három hellyel hátrébb haladó Di Restát – akit ő tessékelt ki a pályáról – vissza kellett engednie maga elé. Rövidesen a dobogós pozícióban Glock tűnt fel, akire kevesen gondoltak volna, mikor néhány körrel korábban még csak a hetedik-nyolcadik pozícióban haladt.

Paffett és Rast között az első két helyen a különbség két másodpercre állandósult, miközben a többiek jelentősen elszakadtak. Az Audi úgy gondolkodott, elévágással próbálkozik, és a 14. körben Rast érkezett először a bokszba. A Mercedes a következő körben reagált: Paffett kényelmesen Rast elé ért vissza, de a melegebb abroncsain a 2017-es bajnok a kör felére utolérte őt.

A 16. körben duplán összecsapott a két éllovas – akik ekkor a mezőny második felében haladtak, hiszen sokan még nem teljesítették kiállásukat –, Rast előbb a Parabolikában előzte meg Paffettet, de elmérte a féktávot. Néhány kanyarral később újra átvette az elméleti vezetői pozíciót.



A páros mögött ekkor – tehát az elméleti harmadik pozícióban – a csupán 13. helyről induló Daniel Juncadella haladt, aki már az 5. körben kiállt, stratégiájával pedig átugrotta a komplett Glock-féle társaságot. A sárga BMW-t Di Resta óriási csatában előzte meg, a felek kanyarokon keresztül egymás mellett haladtak, mígnem a skót végre megfogta a pozíciót.

Paffett nem engedte el Rastot, és mindenféle módon igyekezett megelőzni őt, a hajtűben belülről és kívülről egyaránt próbálkozott, egyszer meg is pöccintette riválisát. A 22. körben végül sikerrel járt, de két kör múlva Rast visszatért az élre: a hajtű előtt előbb a külső íven haladt, majd hirtelen átvágott a belsőre.

A verseny tartogatott még egy nem várt fordulatot: Farfus ajtaja leszakadt és a pályán maradt, ezért beküldték a biztonsági autót, amely összegyűjtötte a mezőnyt. Rast és Paffett előnye nullázódott a mögöttük haladó Juncadella, Glock, Duval és Di Resta négyeséhez képest. A szabályoknak megfelelően repülőrajttal indult újra a verseny az utolsó kilenc és fél percre.

Az újraindítás nyertese Rast volt, aki meglépett Paffett-től, valamint Glock, aki megszerezte a harmadik pozíciót. A BMW-s, aki időtlen idők óta nem járt már dobogón, kiváló formában volt, és a 30. körben Paffettet is megelőzte. Rast ekkora már 2,5 másodpercre elhúzott, az újraindítás kapóra jött a németnek.

Az utolsó körökben Frijns kezdett őrült hajszába, és előzte meg előbb Paffettet, majd a verseny utolsó körében Glockot is, majdnem egy óriási balesetet kiváltva. Ő végzett a második helyen tizedmásodpercekkel márkatársa, a zsinórban ötödször futamgyőztes Rast mögött, míg Glock állt a dobogó legalsó fokára. A biztonsági autóig győzelemért csatázó Paffett negyedik lett, aki a leintés után nagyon dühösen fakadt ki a pályán levő törmelékekre. A végén Di Resta is számos pozíciót veszített, a nyolcadik helyig esett vissza.

Az év utolsó, vasárnapi versenyét Paffett 239 ponttal várja, míg Di Resta 233, a 30 pontos hátrányát megfelező Rast pedig 224 egységgel rendelkezik.

A hockenheimi 1. futam eredménye:

  Versenyző Autó Idő/hátrány Körök
1  René Rast  Audi RS 5 DTM  56:59.934  34
2  Robin Frijns  Audi RS 5 DTM  +00.354  34
3  Timo Glock  BMW M4 DTM  1.856  34
4  Gary Paffett  Mercedes-AMG C 63 DTM  2.641  34
5  Loic Duval  Audi RS 5 DTM  5.136  34
6  Mike Rockenfeller  Audi RS 5 DTM  6.066  34
7  Nico Müller  Audi RS 5 DTM  6.982  34
8  Paul Di Resta  Mercedes-AMG C 63 DTM  7.952  34
9  Bruno Spengler  BMW M4 DTM  8.709  34
10  Edoardo Mortara  Mercedes-AMG C 63 DTM  10.023  34
11  Pascal Wehrlein  Mercedes-AMG C 63 DTM  11.001  34
12  Philipp Eng  BMW M4 DTM  11.653  34
13  Jamie Green  Audi RS 5 DTM  12.299  34
14  Daniel Juncadella  Mercedes-AMG C 63 DTM  13.030  34
15  Joel Eriksson  BMW M4 DTM  13.400  34
-  Marco Wittmann  BMW M4 DTM kiesett  27
-  Augusto Farfus  BMW M4 DTM kiesett  25
-  Lucas Auer  Mercedes-AMG C 63 DTM kiesett  19
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: