A három bajnoki esélyes közül Gary Paffett kezdte meg a legkedvezőbb helyről a hockenheimi szezonzáró első versenyét: második pozícióba kvalifikált, míg a legkedvezőtlenebb rajtpozícióból, a hetedikből márkatársa, Paul Di Resta indult, akinek pontelőnye mindössze kettőre csökkent Paffett-tel szemben. A harmadik esélyes, a kívülálló, 30 pont hátrányban levő René Rast a negyedik rajtkockába kvalifikált a szombati időmérőn, ami harmadikká vált Timo Glock büntetése után.
A rajt után Paffett őrizte második helyét a másik Mercedes, a pole-ból induló Lucas Auer mögött. Az osztrák a stadionszekcióban illedelmesen félrehúzódott, és hagyta, hogy a bajnokesélyes megelőzze, ő pedig hátvédként működjön az őket üldöző BMW-vel és Audival szemben. Augusto Farfus Rastot megelőzve feljött a harmadik helyre, és az első körben Di Resta is pozíciókat gyűjtött, a végén már ötödik volt Rast mögött.
A 4. körben történt a következő fontos mozzanat, mikor a pálya fő előzési pontján, a hajtűkanyarban Rast megelőzte Farfust – kis híján egyúttal Di Resta is átlépte a brazilt. Egy kör múlva ugyanitt a megtáltosodó Rast Auert is átugrotta, és megkezdte Paffett üldözését.
And off they go. The penultimate race of #DTM2018 is on!#DTMFinale #weloveDTM #FeelTheRoar pic.twitter.com/9R35xA5Rro
— DTM (@DTM) 2018. október 13.
Hátrébb zajlottak az események: Auert utolérték a többiek, a hajtűben zajló akcióban Di Resta veszített két pozíciót. Auer gázadási hibával hamarosan bokszba állt, rövid ideig Robin Frijns volt a harmadik, akinek viszont a három hellyel hátrébb haladó Di Restát – akit ő tessékelt ki a pályáról – vissza kellett engednie maga elé. Rövidesen a dobogós pozícióban Glock tűnt fel, akire kevesen gondoltak volna, mikor néhány körrel korábban még csak a hetedik-nyolcadik pozícióban haladt.
Paffett és Rast között az első két helyen a különbség két másodpercre állandósult, miközben a többiek jelentősen elszakadtak. Az Audi úgy gondolkodott, elévágással próbálkozik, és a 14. körben Rast érkezett először a bokszba. A Mercedes a következő körben reagált: Paffett kényelmesen Rast elé ért vissza, de a melegebb abroncsain a 2017-es bajnok a kör felére utolérte őt.
A 16. körben duplán összecsapott a két éllovas – akik ekkor a mezőny második felében haladtak, hiszen sokan még nem teljesítették kiállásukat –, Rast előbb a Parabolikában előzte meg Paffettet, de elmérte a féktávot. Néhány kanyarral később újra átvette az elméleti vezetői pozíciót.
A páros mögött ekkor – tehát az elméleti harmadik pozícióban – a csupán 13. helyről induló Daniel Juncadella haladt, aki már az 5. körben kiállt, stratégiájával pedig átugrotta a komplett Glock-féle társaságot. A sárga BMW-t Di Resta óriási csatában előzte meg, a felek kanyarokon keresztül egymás mellett haladtak, mígnem a skót végre megfogta a pozíciót.
Paffett nem engedte el Rastot, és mindenféle módon igyekezett megelőzni őt, a hajtűben belülről és kívülről egyaránt próbálkozott, egyszer meg is pöccintette riválisát. A 22. körben végül sikerrel járt, de két kör múlva Rast visszatért az élre: a hajtű előtt előbb a külső íven haladt, majd hirtelen átvágott a belsőre.
A verseny tartogatott még egy nem várt fordulatot: Farfus ajtaja leszakadt és a pályán maradt, ezért beküldték a biztonsági autót, amely összegyűjtötte a mezőnyt. Rast és Paffett előnye nullázódott a mögöttük haladó Juncadella, Glock, Duval és Di Resta négyeséhez képest. A szabályoknak megfelelően repülőrajttal indult újra a verseny az utolsó kilenc és fél percre.
Losing a door... @augustofarfus #WeKeepOnPushing #ranDTM #DTMFinale pic.twitter.com/aoK0je0P3R
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) 2018. október 13.
Az újraindítás nyertese Rast volt, aki meglépett Paffett-től, valamint Glock, aki megszerezte a harmadik pozíciót. A BMW-s, aki időtlen idők óta nem járt már dobogón, kiváló formában volt, és a 30. körben Paffettet is megelőzte. Rast ekkora már 2,5 másodpercre elhúzott, az újraindítás kapóra jött a németnek.
Az utolsó körökben Frijns kezdett őrült hajszába, és előzte meg előbb Paffettet, majd a verseny utolsó körében Glockot is, majdnem egy óriási balesetet kiváltva. Ő végzett a második helyen tizedmásodpercekkel márkatársa, a zsinórban ötödször futamgyőztes Rast mögött, míg Glock állt a dobogó legalsó fokára. A biztonsági autóig győzelemért csatázó Paffett negyedik lett, aki a leintés után nagyon dühösen fakadt ki a pályán levő törmelékekre. A végén Di Resta is számos pozíciót veszített, a nyolcadik helyig esett vissza.
Az év utolsó, vasárnapi versenyét Paffett 239 ponttal várja, míg Di Resta 233, a 30 pontos hátrányát megfelező Rast pedig 224 egységgel rendelkezik.
A hockenheimi 1. futam eredménye:
Versenyző | Autó | Idő/hátrány | Körök | |
1 | René Rast | Audi RS 5 DTM | 56:59.934 | 34 |
2 | Robin Frijns | Audi RS 5 DTM | +00.354 | 34 |
3 | Timo Glock | BMW M4 DTM | 1.856 | 34 |
4 | Gary Paffett | Mercedes-AMG C 63 DTM | 2.641 | 34 |
5 | Loic Duval | Audi RS 5 DTM | 5.136 | 34 |
6 | Mike Rockenfeller | Audi RS 5 DTM | 6.066 | 34 |
7 | Nico Müller | Audi RS 5 DTM | 6.982 | 34 |
8 | Paul Di Resta | Mercedes-AMG C 63 DTM | 7.952 | 34 |
9 | Bruno Spengler | BMW M4 DTM | 8.709 | 34 |
10 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG C 63 DTM | 10.023 | 34 |
11 | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG C 63 DTM | 11.001 | 34 |
12 | Philipp Eng | BMW M4 DTM | 11.653 | 34 |
13 | Jamie Green | Audi RS 5 DTM | 12.299 | 34 |
14 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG C 63 DTM | 13.030 | 34 |
15 | Joel Eriksson | BMW M4 DTM | 13.400 | 34 |
- | Marco Wittmann | BMW M4 DTM | kiesett | 27 |
- | Augusto Farfus | BMW M4 DTM | kiesett | 25 |
- | Lucas Auer | Mercedes-AMG C 63 DTM | kiesett | 19 |