Mercedes-tarolással kezdődött a vasárnap a Norisringen, hiszem a márka a délelőtti időmérőn az első öt pozíciót kisajátította, az élen Daniel Juncadellával és a bajnokság éllovasával, Gary Paffett-tel. Miközben a 13:30-as rajt után a Mercedesek tartották a legjobb pozíciókat – az első körökben egy fontos helycsere történt, Lucas Auer átvette a második helyet Paffett-től –, szokás szerint többen is megpróbálkoztak azzal a taktikával, hogy már az első körben bokszba állnak: a szombati nyertes, Edoardo Mortara vezetésével öten sorjáztak ki.
Juncadella a 17. körben, Auer eggyel később állt ki – az osztrák márkatársa elé tért vissza, de a spanyol hamarosan visszavette pozícióját. Ekkor azonban már ott lihegett nyomukban a korábban, 10. körben kiálló BMW-s, Marco Wittmann. A 7. rajthelyről induló német rövidesen mindkét Mercedest megelőzte, és átvette az elméleti vezetést (négy versenyző elhúzta kötelező kiállását). Az első körben kiálló Mortara is remek tempót diktált, rövidesen már ő volt Wittmann mögött.
A kétszeres DTM-bajnok magabiztosan vezette az 55 perces versenyt és elhúzni látszott, az utolsó negyedórában viszont Mortara és Juncadella közelebb került, az utolsó öt percben pedig Mortara DRS-ét is használhatta Wittmann ellen, hogy megakadályozza a BMW győzelmét. Az utolsó köröket Wittmann úgy teljesítette, hogy Mortara a lökhárítóján lihegett, a svájci fegyvertárában azonban nem volt semmi, amit előránthatott volna – a hazai futamát megnyerő Wittmann kitörő örömmel jelentkezett a csapatrádióban, amint átszelte a célvonalat.
Az egy másodpercen belül célba érő dobogós Wittmann, Mortara és Juncadella mögött Bruno Spengler következett, két másik Mercedest, Lucas Auert és Paul di Restát megelőzve. Legjobb audisként Nico Müller hetedik helyet szerzett a márkának, amely szenvedett a Norisringen.
A futam során egymásra talált a bajnokság első két helyezettje, Paffett és Glock. A Mercedes-pilóta hosszú körökön keresztül üldözte az ex-F1-est, és számos alkalommal próbálkozott is: a két autó többször összeért, amit Paffett ingerült rádióüzenetekkel kommentált. Végül Glock egyetlen pontot szerzett 10.-ként, a verseny során hátracsúszó Paffett 13. helyen végzett.
A bajnokságot továbbra is Paffett vezeti 99 pontjával, mögötte Timo Glock 92 egységgel rendelkezik, és győzelme révén ugyancsak 92 pontja van Wittmann-nak.
A 2. futam eredménye (68 kör):
Versenyző | Autó | Idő/Hátrány | |
1 | Marco Wittmann | BMW M4 DTM | 56:13.000 |
2 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG C 63 DTM | +00.450 |
3 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG C 63 DTM | +00.860 |
4 | Bruno Spengler | BMW M4 DTM | +05.497 |
5 | Lucas Auer | Mercedes-AMG C 63 DTM | +06.062 |
6 | Paul Di Resta | Mercedes-AMG C 63 DTM | +11.707 |
7 | Nico Müller | Audi RS5 DTM | +12.724 |
8 | Robin Frijns | Audi RS 5 DTM | +13.748 |
9 | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG C 63 DTM | +17.917 |
10 | Timo Glock | BMW M4 DTM | +29.239 |
11 | Philipp Eng | BMW M4 DTM | +29.559 |
12 | Joel Eriksson | BMW M4 DTM | +31.139 |
13 | Gary Paffett | Mercedes-AMG C 63 DTM | +32.071 |
14 | René Rast | Audi RS5 DTM | +33.201 |
15 | Jamie Green | Audi RS5 DTM | +35.547 |
16 | Mike Rockenfeller | Audi RS5 DTM | +37.893 |
17 | Augusto Farfus | BMW M4 DTM | +47.521 |
18 | Loic Duval | Audi RS 5 DTM | 1L |