Az időmérőn tapasztalható Mercedes-dominancia még teljesebbé vált a második futam rajtja után: az ötödik helyről induló René Rastot megelőzte Daniel Juncadella, így a első hat helyen a hat Mercedes-pilóta állt – Lucas Auer megőrizte a vezetést Pascal Wehrlein és Paul di Resta előtt. Az első kanyarok izgalmas momentuma a Nico Müllerrel összeérő Timo Glock megpördülése volt a 2-es kanyarban, a 8. helyről induló német – a bajnoki éllovas Gary Paffett üldözője 9 pont hátrányból – az utolsó pozícióba esett vissza.
A futam képe hamarosan nagyot változott, miután a 3. körben megjelentek az esőcseppek, a csapadék pedig rövidesen intenzívvé vált. Auert az 1-es kanyarban kifékezve Wehrlein átvette a vezetést, a többség pedig megpróbált száraz abroncsokkal lavírozni a pályán: az első körökben csak a másodszor kiálló Augusto Farfus és Marco Wittmann érkezett a bokszba esőgumikért, ezután viszont megélénkült a forgalom.
A bokszok előtti aszfalt sokkal jobban csúszott, mint a pálya felülete. A második helyről kiálló Auer fékezett, Mercedese azonban nem állt meg. Az osztrák versenyző a garázs falának ütközött, és eltalálta a fal mellé állított két pályabírót. Edoardo Mortara szintén nem tudott megállni, a bokszszemélyzet félreugrált előle, ő a felszerelést sodorta el, Bruno Spengler azonban több szerelőjét elütötte.
A versenyt nem állították meg azonnal, egy mentőt beküldtek a bokszutcába, miközben többen kiállásukra érkeztek. Mortara balesete után elrendelték a biztonsági autót, majd pillanatok múlva piros zászlót lengettek. Az 55 perces versenytáv számlálója tovább ketyegett, miközben több mentő érkezett a helyszínre, elszállítani a sérülteket. A szervezők közleménye szerint hárman sérültek a balesetben, az egyik sportbíró súlyos lábsérülést szenvedtek, ketten közepesen sérültek, kritikus állapotba azonban egyik sérült sem került.
Mivel a verseny közel háromnegyed órán keresztül állt, a számlálót megállították, és új távot írtak ki, melyet 28 perc + 1 körben szabtak meg. A futam biztonsági autó mögött indult, az ilyen esetekben megszokott „indianapolisi” rajt nélkül. A versenyt Wehrlein vezette Paffett és Juncadella előtt, az első bokszutcai balesetben érintett Auer a 12. helyre esett vissza.
Az újraindításnál Wehrlein kényelmes előnyre tett szert, és elhúzott az esőgumin levő Paffett-től, aki sorban bukta a pozíciókat, gyakorlatilag mindenki megelőzte, így második helyről visszaesett a mezőny legvégére, mielőtt teljesítette kiállását. Juncadella átvette a vezetést Wehrleintől, a két Mercedes mögött Müller és Green következett: mivel azonban ők az újraindítás előtt nem teljesítették kiállásukat, a tulajdonképpeni vezetést érő pozíció az ötödik hely volt, melyet Phillipp Eng, majd az őt megelőző Marco Wittmann tartott.
Az élen álló versenyzők csak az utolsó körökben álltak ki, legtovább Müller húzta. A svájci kiállása után Marco Wittmann került az élre, aki be is hozta BMW-jét az első helyen, megszerezve szezonja első győzelmét. A számos előzést végrehajtó Timo Glock második helyet szerzett a versenyen, melyen egy sokkal rosszabb eredmény tűnt elérhetőnek, a német a bajnokság vezetését is visszavette. Phillipp Enggel kiegészülve három BMW-s állt a pódium három fokára. Mike Rockenfeller az Audival negyedik lett, a Mercedes legjobb eredményét az ötödik Paul di Resta szerezte azon a versenyen, amely a márka fölényével indult.
Az utolsó öt helyen végeztek azok a versenyzők, akik az újraindítás előtt még az első öt helyen álltak: legelöl, a 14. pozícióban Daniel Juncadella végzett, a futam előtt pontversenyt vezető Gary Paffett utolsó pozícióban zárt.
A 2. futam végeredménye:
Versenyző | Autó | Idő/hátrány | |
1. | Marco Wittmann | BMW M4 DTM | 1:17:50.129 |
2. | Timo Glock | BMW M4 DTM | +05.870 |
3. | Philipp Eng | BMW M4 DTM | +13.457 |
4. | Mike Rockenfeller | Audi RS5 DTM | +13.937 |
5. | Paul Di Resta | Mercedes-AMG C 63 DTM | +16.276 |
6. | Joel Eriksson | BMW M4 DTM | +20.446 |
7. | Bruno Spengler | BMW M4 DTM | +21.181 |
8. | Augusto Farfus | BMW M4 DTM | +21.464 |
9. | Lucas Auer | Mercedes-AMG C 63 DTM | +22.211 |
10. | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG C 63 DTM | +22.928 |
11. | Robin Frijns | Audi RS 5 DTM | +23.350 |
12. | Loic Duval | Audi RS 5 DTM | +23.772 |
13. | René Rast | Audi RS5 DTM | +24.263 |
14. | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG C 63 DTM | +24.580 |
15. | Nico Müller | Audi RS5 DTM | +24.865 |
16. | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG C 63 DTM | +25.185 |
17. | Jamie Green | Audi RS5 DTM | +27.098 |
18. | Gary Paffett | Mercedes-AMG C 63 DTM | +1:15.907 |