Eseménydúsan alakult a DTM Hockenheimben tartott szezonnyitójának rajtja: az első történés Jamie Greent érintette, aki technikai gondok miatt a bokszutcából eredt a többiek nyomába, miközben ők a felvezető körön haladtak. A startnál ketten is a rajtrácson ragadtak, a 4. rajthelyen felálló Edoardo Mortara, valamint Daniel Juncadella estek vissza a mezőny végére. Az 5. helyről induló Lucas Auer viszont kiugrott a startnál, ezért öt másodperces időbüntetést kapott.
Az osztrák a harmadik helyre jött fel a rajtpozícióját megőrző Timo Glock és René Rast mögött, a 4. körben pedig a címvédőt is megelőzte. Az első futam nyertese, Gary Paffett eközben értékes pozíciókat javított, a 10. rajtkockából kezdő Mercedes-pilóta rövidesen már 5. helyen állt, a harmadik starthelyről számos pozíciót vesztő Joel Eriksson előtt. A száguldó veterán a futam harmadánál, a 10. körben Rast megelőzésével már dobogós pozícióban haladt.
Néhány körrel később a 19 fős mezőny többsége túlesett a kiállásokon: Glock megőrizte előnyét közvetlen ellenfeleihez képest, Rast azonban Rockenfellerrel, Paffett di Restával szemben veszített pozíciókat, míg Auer az ötmásodperces büntetést leszolgálva számos pozíciót bukott, és végérvényesen lemaradt az élmezőnytől.
Miután a kiállások letisztázódtak – a búcsúversenyét teljesítő Mattias Ekström cserélt kereket utoljára, aki futólag az élen is megfordult, habár a pontszerzéstől is messze állt a hétvégén – Timo Glock és Gary Paffett győzelemért csatázó párosa maradt az élen. Paffett a 23. körben a hajtűkanyarban próbálkozott először, orrhosszal ellenfele elé is férkőzött, de a belső íven maradó Glock megóvta pozícióját: az ezt követő egyenes szakaszban viszont Paffett legyorsulta ellenfelét.
A sárga BMW-t terelő Glock azonban jóval több DRS-lehetőséget spórolt meg, mint Paffett, így támadhatta ellenfelét az utolsó 18 percben. Glock ezután minden körben próbálkozott Paffett ellen, aki többször visszaverte támadását. A 26. körben Glock ismét a hajtűkanyarban indította meg támadását: a páros többször összeért, de a német ezúttal nem volt hajlandó visszavenni, így 12 perccel a verseny vége előtt ismét ő vezetett – egyetlen körig, Paffett ugyanis visszatámadt, és megnyerte az újabb csörtét.
Néhány környi lélegzetvétel után a szokásos helyszínen, a hajtűkanyarban próbálkozott Glock, aki bevetődött Paffett mellé, és a 29. körben ismét ő vezetett. Eközben hátrébb di Resta megelőzésével az újonc Eriksson a harmadik helyre került: most tért vissza abba a pozícióba, ahonnan elindult.
Glock és Paffett csatája a 31. körben érte el tetőpontját, előzés és visszaelőzés is történt. A második helyre visszaeső Paffett azonban kifogyott a DRS-aktiválási lehetőségekből, a versenyzőt pedig hárman, Eriksson, Rockenfeller és Rast is utolérték.
Ennek köszönhetően az utolsó pár körben Glock kicsi, de döntő előnyre tett szert, és 2,078 másodperc előnnyel megszerezte a győzelmet. Paffett és Rockenfeller kanyarokon keresztül haladtak egymás mellett az utolsó előtti körben, de a Mercedes-pilóta megőrizte a pozíciót. Mintha visszajátszás történt volna, az utolsó körben a harc megismétlődött, de ezúttal Rockenfeller jobb pozícióba tudott kerülni, így övé lett a második hely. Eriksson élete első DTM-hétvégéjén 0,382 másodpercre végzett a dobogótól: rajta kívül Loic Duval, a visszatérő Pascal Wehrlein, valamint Rast is két másodpercen belül végzett Glockhoz képest.
Di Resta végül csupán 2 pontot szerzett a 9. pozícióval. A versenyt remekül kezdő Auer mindössze 15. helyen zárt, eggyel a DTM-től elköszönő kétszeres bajnok Mattias Ekström előtt.
A hockenheimi 2. futam eredménye (36 kör):
Versenyző | Márka | Idő/hátrány | |
1. | Timo Glock | BMW M4 DTM | 58:04.067 |
2. | Mike Rockenfeller | Audi RS5 DTM | +02.078 |
3. | Gary Paffett | Mercedes-AMG C 63 DTM | +03.099 |
4. | Joel Eriksson | BMW M4 DTM | +03.481 |
5. | Loic Duval | Audi RS 5 DTM | +03.854 |
6. | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG C 63 DTM | +04.129 |
7. | René Rast | Audi RS5 DTM | +04.849 |
8. | Bruno Spengler | BMW M4 DTM | +08.862 |
9. | Paul Di Resta | Mercedes-AMG C 63 DTM | +11.082 |
10. | Augusto Farfus | BMW M4 DTM | +11.265 |
11. | Marco Wittmann | BMW M4 DTM | +14.590 |
12. | Robin Frijns | Audi RS 5 DTM | +15.093 |
13. | Nico Müller | Audi RS5 DTM | +17.858 |
14. | Philipp Eng | BMW M4 DTM | +18.303 |
15. | Lucas Auer | Mercedes-AMG C 63 DTM | +22.103 |
16. | Mattias Ekström | Audi RS5 DTM | +23.148 |
17. | Jamie Green | Audi RS5 DTM | +23.853 |
18. | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG C 63 DTM | +32.993 |