DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Túraautó

DTM: Kettős győzelemmel vágott vissza az Audi a Ringen

A pole-pozícióból induló René Rast a kiállásokig megőrizte a vezetést, de nem tudta feltartóztatni márkatársát, Mattias Ekströmöt, a végén azonban egy remek előzésnek köszönhetően mégis ő örülhetett a legjobban a Hungaroringen.

René Rast akárcsak szombaton, a második verseny rajtjánál is remek tempóban hagyta ott a többieket, Marco Wittmannt és a harmadik pozícióból induló Mattias Ekströmöt. A dobogósok tegnapi stratégiájából tanulva a már a negyedik körben megkezdődtek a kerékcserék, elsők között a tegnap ötödik helyen végző Mattias Ekström, ls Maxime Martin, Robert Wickens trió állt ki, sőt a nyolcadik fordulóra már a mezőny fele túl volt a cserén!

A 11. körtől az élmezőnyben is megkezdődött a mozgolódás: Müller volt az első, aki Ekström és Martin mögé ért vissza, aztán Rast is cserére adta a fejét. Ekström korábbi kiállása meghozta a gyümölcsét, ugyanis sikerült átugrania a pole-menőt, így már csak Maro Engel „eltűnését” kellett megvárnia, hogy az élre álljon.



A svédnek nem sikerült komoly előnyre szert tennie Rasttal szemben, hiszen márkatársa folyamatosan egy másodpercen belül autózott hozzá képest. Maxime Martin hátránya már 1,8 másodpercre rúgott, így féltávnál nagyon úgy tűnt, hogy kettejük között fog eldőlni a verseny sorsa. Engel a 19. körben ejtette meg kiállását (egyúttal rajtkiugrásért kapott öt másodperces büntetését is letöltötte), Ekström pedig megindult idei első győzelme felé.

A verseny első kiesőjét a 24. kör hozta el: Lucas Auer technikai hiba miatt adta fel a küzdelmet, bevégezve hungaroringi sorsát, hiszen hiába állt két győzelemmel az összetett élén a hétvége előtt, a magyar pályán egyik futamon sem tudott bejutni a pontszerzők közé.

Az utolsó tíz percbe lépve Rast fél másodpercre tudta megközelíteni riválisát, előzési távolságba azonban nem került. Nem úgy Jamie Green, aki hosszas lőtávolban autózást követően a kettes kanyarban körbeautózta a címvédő Wittmant, az ötödik helyre előrelépve. A forróságon kívül más is lehetett a levegőben, ugyanis a századról századra történő lopakodás meghozta az eredményét: Rast az első kanyar féktávján bebújt Ekström mellé, visszaszerezve a vezetést!

A német az utolsó körökben még növelni is tudta előnyét, így teljesen megérdemelten húzta be karrierje első DTM-győzelmét Ekström, és a BMW képviseletében dobogóra álló, a Nico Müller jelentette nyomást kiálló Maxime Martin előtt. A legjobb Mercedes-pilóta a szombati győztes Paul di Resta lett hetedik helyével.

A DTM második hungaroringi futamának eredményei:

P Pilóta Nemzet Autó Idő Hátrány Különbség Körök
1  René Rast (D)  Audi RS5 DTM  58: 01592      35
2  Mattias Ekström (S)  Audi RS5 DTM  58: 02633  1041  1041  35
3  Maxime Martin (BE)  BMW M4 DTM  58: 03098  1506  +00465  35
4  Nico Müller (CH)  Audi RS5 DTM  58: 03453  1861  +00355  35
5  Jamie Green (GB)  Audi RS5 DTM  58: 07364  5772  3911  35
6  Paul Di Resta (GB)  Mercedes-AMG C 63 DTM  58: 09476  7884  2112  35
7  Timo Glock (D)  BMW M4 DTM  58: 10.286  8694  +00810  35
8  Robert Wickens (CA)  Mercedes-AMG C 63 DTM  58: 13591  11999  3305  35
9  Gary Paffett (GB)  Mercedes-AMG C 63 DTM  58: 14.245  12653  +00654  35
10  Mike Rockenfeller (D)  Audi RS5 DTM  58: 14751  13159  +00506  35
11  Edoardo Mortara (I)  Mercedes-AMG C 63 DTM  58: 15222  13630  +00471  35
12  Augusto Farfus (BR)  BMW M4 DTM  58: 16,679  15087  1457  35
13  Tom Blomqvist (GB)  BMW M4 DTM  58: 17881  16289  1202  35
14  Bruno Spengler (CA)  BMW M4 DTM  58: 19175  17583  1294  35
15  Maro angels GER  Mercedes-AMG C 63 DTM  58: 21,420  19828  2245  35
16  Loic Duval (F)  Audi RS 5 DTM  58: 40127  38535  18707  35
17  Marco Wittmann (D)  BMW M4 DTM  54: 47923  2 kör  2 kör  33
-  Lucas Auer (AT)  Mercedes-AMG C 63 DTM  38: 48437  12 kör  10 kör  23
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: