René Rast akárcsak szombaton, a második verseny rajtjánál is remek tempóban hagyta ott a többieket, Marco Wittmannt és a harmadik pozícióból induló Mattias Ekströmöt. A dobogósok tegnapi stratégiájából tanulva a már a negyedik körben megkezdődtek a kerékcserék, elsők között a tegnap ötödik helyen végző Mattias Ekström, ls Maxime Martin, Robert Wickens trió állt ki, sőt a nyolcadik fordulóra már a mezőny fele túl volt a cserén!
A 11. körtől az élmezőnyben is megkezdődött a mozgolódás: Müller volt az első, aki Ekström és Martin mögé ért vissza, aztán Rast is cserére adta a fejét. Ekström korábbi kiállása meghozta a gyümölcsét, ugyanis sikerült átugrania a pole-menőt, így már csak Maro Engel „eltűnését” kellett megvárnia, hogy az élre álljon.
A svédnek nem sikerült komoly előnyre szert tennie Rasttal szemben, hiszen márkatársa folyamatosan egy másodpercen belül autózott hozzá képest. Maxime Martin hátránya már 1,8 másodpercre rúgott, így féltávnál nagyon úgy tűnt, hogy kettejük között fog eldőlni a verseny sorsa. Engel a 19. körben ejtette meg kiállását (egyúttal rajtkiugrásért kapott öt másodperces büntetését is letöltötte), Ekström pedig megindult idei első győzelme felé.
A verseny első kiesőjét a 24. kör hozta el: Lucas Auer technikai hiba miatt adta fel a küzdelmet, bevégezve hungaroringi sorsát, hiszen hiába állt két győzelemmel az összetett élén a hétvége előtt, a magyar pályán egyik futamon sem tudott bejutni a pontszerzők közé.
Az utolsó tíz percbe lépve Rast fél másodpercre tudta megközelíteni riválisát, előzési távolságba azonban nem került. Nem úgy Jamie Green, aki hosszas lőtávolban autózást követően a kettes kanyarban körbeautózta a címvédő Wittmant, az ötödik helyre előrelépve. A forróságon kívül más is lehetett a levegőben, ugyanis a századról századra történő lopakodás meghozta az eredményét: Rast az első kanyar féktávján bebújt Ekström mellé, visszaszerezve a vezetést!
A német az utolsó körökben még növelni is tudta előnyét, így teljesen megérdemelten húzta be karrierje első DTM-győzelmét Ekström, és a BMW képviseletében dobogóra álló, a Nico Müller jelentette nyomást kiálló Maxime Martin előtt. A legjobb Mercedes-pilóta a szombati győztes Paul di Resta lett hetedik helyével.
A DTM második hungaroringi futamának eredményei:
P | Pilóta | Nemzet | Autó | Idő | Hátrány | Különbség | Körök |
1 | René Rast | (D) | Audi RS5 DTM | 58: 01592 | 35 | ||
2 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 58: 02633 | 1041 | 1041 | 35 |
3 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 58: 03098 | 1506 | +00465 | 35 |
4 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 58: 03453 | 1861 | +00355 | 35 |
5 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 58: 07364 | 5772 | 3911 | 35 |
6 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 58: 09476 | 7884 | 2112 | 35 |
7 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 58: 10.286 | 8694 | +00810 | 35 |
8 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 58: 13591 | 11999 | 3305 | 35 |
9 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 58: 14.245 | 12653 | +00654 | 35 |
10 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 58: 14751 | 13159 | +00506 | 35 |
11 | Edoardo Mortara | (I) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 58: 15222 | 13630 | +00471 | 35 |
12 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 58: 16,679 | 15087 | 1457 | 35 |
13 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 58: 17881 | 16289 | 1202 | 35 |
14 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 58: 19175 | 17583 | 1294 | 35 |
15 | Maro angels | GER | Mercedes-AMG C 63 DTM | 58: 21,420 | 19828 | 2245 | 35 |
16 | Loic Duval | (F) | Audi RS 5 DTM | 58: 40127 | 38535 | 18707 | 35 |
17 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 54: 47923 | 2 kör | 2 kör | 33 |
- | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 38: 48437 | 12 kör | 10 kör | 23 |