Leszámítva a bokszutcában tartózkodást, biztonsági autós fázist és a sárga zászlós periódusokat – ekkor is csak biztonsági utasítások végett – nem kommunikálhat egymással csapat és versenyző rádión a DTM 2017-es szezonjában. Az istállók versenykörülmények között csakis bokszutcai táblán közölhetnek információt versenyzőikkel.
A szabályváltozás, melyet a hétvégi hockenheimi szezonnyitó előtt hoztak, egészen drasztikus, főleg, ha ahhoz hasonlítjuk, hogy a Formula-1-ben két éven keresztül lépésre lépésre korlátozták a rádiózás lehetőségeit, számos pontba szedve, mi hangozhat el és mi nem, mígnem 2016 nyarán eltörölték a kommunikációra vonatkozó szabályokat, kivéve a felvezető körre érvényes tiltást. A rádiós szabályozás célja, hogy a versenyzők vállát nagyobb felelősség nyomja, és maguknak kelljen döntéseket hozniuk.
Egyéb változások is történtek: a biztonsági autós rajtot követően kétoszlopos, „indianapolisi stílusú” repülőrajt következik. A DRS használatára vonatkozó szabályt is egységesítették, ezúttal a hétvége mind a két versenyén 12 körben három alkalommal, tehát összesen 36-szor aktiválható az állítható hátsó szárny. Végül pontok szerezhetők a hétvégi két időmérőn is, a legjobb háromnak 3-2-1 leosztásban.