A fordulatos hungaroringi forduló, Edoardo Mortara győzelmével és rajtbalesetével, valamint Marco Wittmann dobogós pozícióból való kizárása azt jelentette, hogy a bajnoki címnek a szezonzárón, Hockenheimben kellett eldőlnie: a két esélyes pilótát nem választotta el nagy különbség egymástól, a BMW-s Wittmann 14 pont előnnyel érkezett az Audi favoritjához képest.
A szombati kvalifikáció a BMW-nek kedvezett, Antonio Felix da Costa szerezte meg a pole-pozíciót utolsó versenyén a szériában – a portugál stílusosan kezdte búcsúját a DTM-től, jövőre már kizárólag a Formula-E-re koncentrál. Az audis Miguel Molina kvalifikált a második helyre, akit három BMW követett, köztük Marco Wittmann a 4. helyen. Mortara a 8. rajtkockát szerezte meg.
A szombati futam indulásánál Molina lerajtolta da Costát, és annak ellenére is megtartotta a vezetést, hogy kiszélesítette az első kanyart. Hátrébb Mortara is nyert egy pozíciót – hamarosan azonban visszacsúszott a nyolcadik helyre, miután Glock határozottan megelőzte. Az olasz cseppet sem volt elégedett vetélytársa megmozdulásával, több alkalommal panaszkodott a csapatrádióban, hogy kiterelte őt a pályáról.
Rövidesen Wittmann jött fel a harmadik pozícióba, megelőzve márkatársát, Tom Blomqvistot, és da Costa sem nehezítette meg az életét, mikor őt is letudta, a 40 perces verseny 7. körében már a második helyen állt. Ez 14-gyel több megszerezhető pontot jelentett a továbbra is 8. helyen álló Mortarához képest, aki nem bírt Glockkal, azaz Wittmann a bajnoki címet érő pozícióban haladt.
Féltávnál – 20 perc elteltével – Molina előnye 3,6 másodperc volt, magabiztosan vezette a kötelező kiállás nélküli futamot. Wittmann, da Costa és Blomqvist követte őt, a három BMW mögött újabb Audi következett Mike Rockenfeller személyében. Mortara továbbra is Glock mögé szorult, egy ízben összeért a két autó, de nem sikerült olyan pozícióba kerülnie, amely életben tarthatta esélyeit.
A futam második felében felélénkültek a bajnoki cím sorsára hatással levő események. A 15. körben Mortara egészen mélyről szúrt be a hajtűkanyarban, kiterelte Glockot a pályáról, és végre megszerezte a 7. pozíciót. DRS segítségével Augusto Farfust is könnyedén megelőzte, ez a helyezés pedig már azt jelentette, hogy életben maradtak bajnoki reményei.
A márkatárs Rockenfeller értelemszerűen nem akadályozta őt, rövidesen pedig Blomqvistet is letudta – néhány perc alatt a 8.-ről a 4. pozícióba zárkózott fel. A következő áldozat, da Costa előnye 3 másodperc volt, ezt kellett ledolgoznia az utolsó 12 percben.
Mortara kiválóan osztotta be a futam során felhasználható DRS-mennyiséget, egyetlen kör volt hátra, mikor Mortara a hajtűkanyarban kifékezte da Costát. A portugál keményen támadt vissza az audisnak, de nem tudta visszaszerezni a pozíciót. 27 kör után Miguel Molina megnyerte a végig irányítás alatt tartott futamot, szezonja második győzelmét szerezve. Marco Wittmann állt a dobogó második, Edoardo Mortara a harmadik fokára. A két bajnokesélyest 17 pont választja el Wittmann javára a mindent eldöntő, holnapi verseny előtt, amely 15:15-kor kezdődik.
A pole-ból rajtoló Da Costa a negyedik helyen ért célba, őt két másik erősen hajrázó audis, Rockenfeller és Rast követte. A Mortara elleni csatát legtovább bíró Timo Glock hetedikként zárt Jamie Green előtt, Blomqvist egészen a 9., Farfus a 11. pozícióig csúszott vissza. Paul di Resta végzett a 10. helyen, a Mercedes egyetlen pontját szerezve, amely márka mintha ott sem lett volna a futamon.
Az 1. verseny végeredménye:
|
Versenyző |
Autó |
Idő/Hátrány |
1 |
Miguel Molina |
Audi RS5 DTM |
43:02.346 |
2 |
Marco Wittmann |
BMW M4 DTM |
1.661 |
3 |
Edoardo Mortara |
Audi RS5 DTM |
2.805 |
4 |
António Félix da Costa |
BMW M4 DTM |
4.870 |
5 |
Mike Rockenfeller |
Audi RS5 DTM |
6.064 |
6 |
René Rast |
Audi RS5 DTM |
7.992 |
7 |
Timo Glock |
BMW M4 DTM |
11.858 |
8 |
Jamie Green |
Audi RS5 DTM |
15.970 |
9 |
Tom Blomqvist |
BMW M4 DTM |
17.188 |
10 |
Paul Di Resta |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
19.048 |
11 |
Augusto Farfus |
BMW M4 DTM |
21.208 |
12 |
Adrien Tambay |
Audi RS5 DTM |
21.928 |
13 |
Maxime Martin |
BMW M4 DTM |
22.471 |
14 |
Bruno Spengler |
BMW M4 DTM |
23.233 |
15 |
Nico Müller |
Audi RS5 DTM |
23.808 |
16 |
Timo Scheider |
Audi RS5 DTM |
24.288 |
17 |
Maximilian Götz |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
24.712 |
18 |
Lucas Auer |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
24.967 |
19 |
Gary Paffett |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
30.584 |
20 |
Martin Tomczyk |
BMW M4 DTM |
35.904 |
21 |
Daniel Juncadella |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
37.372 |
22 |
Christian Vietoris |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
43.593 |
- |
Robert Wickens |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
2 kör |
- |
Felix Rosenqvist |
Mercedes-AMG C 63 DTM |
18 kör |