DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Túraautó

DTM: Mortara életben tartotta bajnoki esélyeit

Miguel Molina szerzett rajt-cél győzelmet, de nem ő volt a futam sztárja. Sokáig úgy tűnt, már szombaton eldőlhet a bajnoki cím, Edoardo Mortara azonban belendült, és fantasztikus hajrával kapaszkodott a dobogóra.

A fordulatos hungaroringi forduló, Edoardo Mortara győzelmével és rajtbalesetével, valamint Marco Wittmann dobogós pozícióból való kizárása azt jelentette, hogy a bajnoki címnek a szezonzárón, Hockenheimben kellett eldőlnie: a két esélyes pilótát nem választotta el nagy különbség egymástól, a BMW-s Wittmann 14 pont előnnyel érkezett az Audi favoritjához képest.

A szombati kvalifikáció a BMW-nek kedvezett, Antonio Felix da Costa szerezte meg a pole-pozíciót utolsó versenyén a szériában – a portugál stílusosan kezdte búcsúját a DTM-től, jövőre már kizárólag a Formula-E-re koncentrál. Az audis Miguel Molina kvalifikált a második helyre, akit három BMW követett, köztük Marco Wittmann a 4. helyen. Mortara a 8. rajtkockát szerezte meg.



A szombati futam indulásánál Molina lerajtolta da Costát, és annak ellenére is megtartotta a vezetést, hogy kiszélesítette az első kanyart. Hátrébb Mortara is nyert egy pozíciót – hamarosan azonban visszacsúszott a nyolcadik helyre, miután Glock határozottan megelőzte. Az olasz cseppet sem volt elégedett vetélytársa megmozdulásával, több alkalommal panaszkodott a csapatrádióban, hogy kiterelte őt a pályáról.

Rövidesen Wittmann jött fel a harmadik pozícióba, megelőzve márkatársát, Tom Blomqvistot, és da Costa sem nehezítette meg az életét, mikor őt is letudta, a 40 perces verseny 7. körében már a második helyen állt. Ez 14-gyel több megszerezhető pontot jelentett a továbbra is 8. helyen álló Mortarához képest, aki nem bírt Glockkal, azaz Wittmann a bajnoki címet érő pozícióban haladt.

Féltávnál – 20 perc elteltével – Molina előnye 3,6 másodperc volt, magabiztosan vezette a kötelező kiállás nélküli futamot. Wittmann, da Costa és Blomqvist követte őt, a három BMW mögött újabb Audi következett Mike Rockenfeller személyében. Mortara továbbra is Glock mögé szorult, egy ízben összeért a két autó, de nem sikerült olyan pozícióba kerülnie, amely életben tarthatta esélyeit.

A futam második felében felélénkültek a bajnoki cím sorsára hatással levő események. A 15. körben Mortara egészen mélyről szúrt be a hajtűkanyarban, kiterelte Glockot a pályáról, és végre megszerezte a 7. pozíciót. DRS segítségével Augusto Farfust is könnyedén megelőzte, ez a helyezés pedig már azt jelentette, hogy életben maradtak bajnoki reményei.

A márkatárs Rockenfeller értelemszerűen nem akadályozta őt, rövidesen pedig Blomqvistet is letudta – néhány perc alatt a 8.-ről a 4. pozícióba zárkózott fel. A következő áldozat, da Costa előnye 3 másodperc volt, ezt kellett ledolgoznia az utolsó 12 percben.

Mortara kiválóan osztotta be a futam során felhasználható DRS-mennyiséget, egyetlen kör volt hátra, mikor Mortara a hajtűkanyarban kifékezte da Costát. A portugál keményen támadt vissza az audisnak, de nem tudta visszaszerezni a pozíciót. 27 kör után Miguel Molina megnyerte a végig irányítás alatt tartott futamot, szezonja második győzelmét szerezve. Marco Wittmann állt a dobogó második, Edoardo Mortara a harmadik fokára. A két bajnokesélyest 17 pont választja el Wittmann javára a mindent eldöntő, holnapi verseny előtt, amely 15:15-kor kezdődik.

A pole-ból rajtoló Da Costa a negyedik helyen ért célba, őt két másik erősen hajrázó audis, Rockenfeller és Rast követte. A Mortara elleni csatát legtovább bíró Timo Glock hetedikként zárt Jamie Green előtt, Blomqvist egészen a 9., Farfus a 11. pozícióig csúszott vissza. Paul di Resta végzett a 10. helyen, a Mercedes egyetlen pontját szerezve, amely márka mintha ott sem lett volna a futamon.

 

Az 1. verseny végeredménye:

 

Versenyző

Autó

Idő/Hátrány

1

 Miguel Molina

 Audi RS5 DTM

 43:02.346

2

 Marco Wittmann

 BMW M4 DTM

 1.661

3

 Edoardo Mortara

 Audi RS5 DTM

 2.805

4

 António Félix da Costa

 BMW M4 DTM

 4.870

5

 Mike Rockenfeller

 Audi RS5 DTM

 6.064

6

 René Rast

 Audi RS5 DTM

 7.992

7

 Timo Glock

 BMW M4 DTM

 11.858

8

 Jamie Green

 Audi RS5 DTM

 15.970

9

 Tom Blomqvist

 BMW M4 DTM

 17.188

10

 Paul Di Resta

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 19.048

11

 Augusto Farfus

 BMW M4 DTM

 21.208

12

 Adrien Tambay

 Audi RS5 DTM

 21.928

13

 Maxime Martin

 BMW M4 DTM

 22.471

14

 Bruno Spengler

 BMW M4 DTM

 23.233

15

 Nico Müller

 Audi RS5 DTM

 23.808

16

 Timo Scheider

 Audi RS5 DTM

 24.288

17

 Maximilian Götz

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 24.712

18

 Lucas Auer

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 24.967

19

 Gary Paffett

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 30.584

20

 Martin Tomczyk

 BMW M4 DTM

 35.904

21

 Daniel Juncadella

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 37.372

22

 Christian Vietoris

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 43.593

-

 Robert Wickens

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 2 kör

-

 Felix Rosenqvist

  Mercedes-AMG C 63 DTM

 18 kör

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: