Ha a kérdésre a lehető legrövidebb választ akarjuk adni, akkor a BMW nevét mondjuk, több szempontból is. Talán a legfontosabb, hogy amikor utoljára, két és fél éve, 2014 tavaszán nálunk járt a Német Túraautó Bajnokság, a bajor márka uralta a futamot, Marco Wittmann aratott fölényes rajt-cél győzelmet. Azon a versenyen az Audik is jól szerepeltek, a két gyártó csaknem azonos pontszámot gyűjtött, a Mercedes viszont nullázott, egyetlen versenyzőjük sem végzett a pontszerzők között.
Ilyen csúfos kudarc idén aligha fenyegeti a stuttgarti alakulatot, de tény, hogy ismét a Mercedes lesz a legkedvezőtlenebb helyzetben: a C63-osak össztömege a legnagyobb a hétvégén, 17,5 kilogrammal többet nyomnak, mint a BMW-k, az Audiknál pedig 25 kilogrammal nehezebbek. Mivel azonban az egyenlő esélyekre kényesen ügyelő DTM-ben a ballasztokat a hétvége folyamán is változtatják – a két időmérő és két verseny után – a márkák teljesítménye tükrében, hogy kiegyenlítsék az erőviszonyokat, az is elképzelhető, hogy a magyar versenyt hátrányban kezdi egy autó, később, megkönnyülve azonban a riválisok elé kerül.
„2014-ben sikerült nyernünk a pályán, ezért jók a reményeink, hogy ismét erős versenyt fussunk” – vélekedett a kilátásokról a BMW pilótája, Augusto Farfus az esemény hivatalos sajtótájékoztatóján, melyet a Városligetben, a Hősök tere szomszédságában tartottak csütörtökön. A sajtóesemény után Farfus és öt társa autóba pattant, őket láthatták azok, akik dél körül Budapest belvárosában és a Duna-parton versenygépek konvojába botlottak.
Egyébként Farfusnál jobban kevesen ismerik a Hungaroringet, nem csupán a legutóbbi DTM-versenyen volt jelen, de korábbi WTCC-sként és formaautósként számos alkalommal járt a pályán. „Személy szerint a Nürburgringen nehéz hétvégém volt, de remélem, hogy a pálya karakterisztikájából adódóan, ami kedvez az autónak, ismét jó eredményt érhetek el” – folytatta a brazil túraautós.
A sajtótájékoztatón szintén szereplő svájci Nico Müller, az Audi pilótája ugyancsak a mogyoródi pálya specialistái közé tartozik, a GP3-ban és WSR-ben szerzett már itt elsőséget. „Mindenekelőtt meg kell találni az optimális beállításokat, ami nem lesz egyszerű, hiszen a pálya új aszfaltot kapott” – hívta fel a figyelmet az első DTM-es győzelmét idén szerző Müller egy fontos tényezőre, amely miatt kissé mindenki az ismeretlennek vág neki hétvégén. Épp ő jegyzi 2014-ből a versenyben futott legjobb kört, 1:37.556-ot, amely minden valószínűség szerint megdől a hétvégén: a WTCC csaknem két másodpercet gyorsult az új borításnak köszönhetően.
A magyar hétvége, a négy Németországon kívüli állomás egyike – Ausztriában, Hollandiában és Oroszországban már járt a mezőny – egyben az utolsó előtti fordulót jelenti a hockenheimi finálé előtt, ahol akár a bajnoki cím sorsa is eldőlhet. Épp a 2014-es versenyt, valamint abban az évben az összetettet is megnyerő Marco Wittmann áll az élen, és mivel az elmúlt három futamból kettőt megnyert, előnye 33 pontra rúg Edoardo Mortarával (Audi) és 50-nel Robert Wickensszel (Mercedes) szemben. Wittmannak 51 pontos különbségre lesz szüksége a második futam végén, hogy a Hungaroringen ünnepelhesse második bajnoki győzelmét.
Az első szabadedzésen a versenyzők már pénteken megkezdik az (újra)ismerkedést a versenypályával. A hétvége részletes menetrendje ide kattintva található meg.