A pole-ból Augusto Farfus indult, ám a rajt utáni tolakodásban elment mellette három márkatársa, Wittmann, Antonio Felix da Costa és Maxime Martin is. Az első körök aztán biztonsági autó mellett zajlottak, miután Paul di Resta hátulról nekiütközött Robert Wickensnek, majd pedig a falba csapódott, tovább nehezítve ezzel a Mercedes szörnyű hétvégéjét.
Az újraindítást követően da Costa igyekezett nyomást gyakorolni Wittmannra, és a verseny záró szakaszához érkezve több előzési kísérletet is bemutatott az 1-es kanyarban, de végül nem tudott elmenni a német mellett, így szoros csatában Wittmann megszerezte önmaga és a BMW idei első győzelmét.
A bajor márka azonban nem csak az első két helyet gyűjtötte be, hanem annál jóval többet: da Costa mögött Martin, Farfus, Bruno Spengler, Timo Glock és Tom Blomqvist értek célba, mind egy BMW volánjánál, azaz szinte teljes söprést láthattunk tőlük. Egyedül Martin Tomczyk nem csatlakozott a „bulihoz” a nyolcadik BMW-vel, ő ugyanis fékhiba miatt kénytelen volt kiállni.
Pedig a már az időmérőn is a BMW-k közelében maradó Gary Paffett közel állt ahhoz, hogy belekontárkodjon a bajorok örömébe, hiszen a brit rajtpozícióját megőrizve szinte végig az 5. helyen haladt, nyomást gyakorolva Farfusra. Az utolsó előtti körben aztán egy előzési kísérlet közben összeért a brazillal, a Mercedes pedig a kavicságy felé vette az irányt, hogy azon végigszánkázva csak a 11. helyen térjen vissza a pályára. Ezzel elősegítette további három BMW előrelépését. Az utolsó három pontszerző helyre két Audi és egy Mercedes jött be, sorrendben Mike Rockenfeller, Nico Müller és Pascal Wehrlein.
Az első verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Autó | Idő |
1 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 42:30.240 |
2 | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 0.464 |
3 | Maxime Martin | RMG | BMW | 2.229 |
4 | Augusto Farfus | RBM | BMW | 3.768 |
5 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 4.514 |
6 | Timo Glock | MTEK | BMW | 6.054 |
7 | Tom Blomqvist | RBM | BMW | 7.273 |
8 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 7.837 |
9 | Nico Muller | Rosberg | Audi | 8.677 |
10 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 9.041 |
11 | Gary Paffett | ART | Mercedes | 12.217 |
12 | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 12.906 |
13 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 15.738 |
14 | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 17.847 |
15 | Maximilian Gotz | Mucke | Mercedes | 20.492 |
16 | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 24.636 |
17 | Lucas Auer | ART | Mercedes | 25.656 |
18 | Adrien Tambay | Abt | Audi | 30.023 |
- | Jamie Green | Rosberg | Audi | - |
- | Robert Wickens | HWA | Mercedes | - |
- | Miguel Molina | Abt | Audi | - |
- | Edoardo Mortara | Abt | Audi | - |
- | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | - |
- | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | - |