Nem tartott sokáig Bruno Spengler és a BMW remeklése az egyórás, második norisringi futamon – a Mercedesek bizonyították, miért voltak a legjobbak egész hétvégén. A rajt problémásabban alakult, mint szombat délután: Maximilian Götz belecsúszott Timo GLock autójába a mezőny végén, aki szintén megtolta az előtte lévő autókat a hajtűben. A két német közül előbb az újonc pilóta adta fel a versenyt, később az ex-F1-es pilóta is: BMW-jének leszakadó motorházteteje ott éktelenkedett a pálya közepén, ami szükségessé tette a safety car behívását.
Az újraindítás után nem sokkal a Spengler mögött tömörülő mercedesesek szabályosan megalázták a BMW-st, és egy kör alatt hárman is utat találtak mellette, ráadásul Mattias Ekström is felzárkózott a negyedik pozícióba. A svéd később megelőzte Lucas Auert, aki végül büntetés miatt szállt ki a küzdelemből. Féltávnál jöttek az első kiállások, előbb Ekström, Spengler és Paffett, egy körrel később Wickens, majd ismét egy kör elteltével Vietoris is meglátogatta csapatát, de nem változott közöttük a különbség – az élduó ebben a sorrendben ért is célba a végén.
Spengler az elveszített vezetés után vérszemet kapott, és a futam második felében végig üldözte az Audi pilótáját. Erőfeszítései három körrel a leintés előtt hozták meg gyümölcsüket, a kanadai a hajtűben többször is a svédnek koccanva hagyta faképnél riválisát, így a norisringi lett az első olyan hétvége idén, ahol a négykarikások egyik versenyen sem tudtak dobogóra állni. A listavezető Jamie Greent alattomos defekt fektette két vállra – lesz hová javulniuk Zandvoortra.
A DTM második norisringi futamának eredménye: