Green annak ellenére tudott győzni, hogy az ő Audijában nem működött ezúttal az előzést megkönnyítő, állítható hátsó szárny (DRS). A pole-pozícióból az időmérőn aratott első helye után Miguel Molina rajtolt, és az első körökben sikerült is megtartania vezető helyét az őt üldöző Green előtt.
A 4. körtől kezdve a pilóták aktiválhatták DRS-üket, ám Green számára nyilvánvalóvá vált, hogy az övé nem üzemel. Nem esett kétségbe, érezte, hogy így is meglesz az előzéshez szükséges tempó előnye, hát tovább támadott. A 25. körben kitartását siker koronázta, és miután az első kanyar féktávján egy agresszív manőverrel kifékezte Molinát, az élre állt. Innentől Green folyamatosan növelte előnyét az élén, és egy percig sem lehetett kérdéses győzelme.
Molinát a végén még Edoardo Mortara és Mattias Ekström is megelőzte a márkatársak közül, míg legjobb mercedesként Pascal Wehrlein az 5. helyen futott célba. A BMW-sek legjobbika, Maxime Martin egy darabig hősiesen tartotta magát az 5. pozícióban, a hajrában a mercedesek közül előbb Wehrlein, majd Robert Wickens is átlépte őt, így végül be kellett érnie a 7. hellyel.
Vasárnap 11:40-től még egy időmérő, majd 14:23-tól az egy órás időtartamú, bokszkiállással is tarkított második futam vár a DTM mezőnyére a Lausitzringen.
Az első futam végeredménye:
1 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 42:15.135 |
2 | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 4.261 |
3 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 5.220 |
4 | Miguel Molina | Abt | Audi | 6.969 |
5 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 8.122 |
6 | Robert Wickens | HWA | Mercedes | 10.657 |
7 | Maxime Martin | RMG | BMW | 13.014 |
8 | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 13.361 |
9 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 16.719 |
10 | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 19.619 |
11 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 22.391 |
12 | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | 27.031 |
13 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 28.364 |
14 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 28.522 |
15 | Maximilian Gotz | Mucke | Mercedes | 29.026 |
16 | Adrien Tambay | Abt | Audi | 29.439 |
17 | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 35.480 |
18 | Timo Glock | MTEK | BMW | 36.370 |
19 | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 37.537 |
20 | Nico Muller | Rosberg | Audi | 42.297 |
21 | Lucas Auer | ART | Mercedes | 42.480 |
22 | Tom Blomqvist | RBM | BMW | 45.087 |
23 | Gary Paffett | ART | Mercedes | 49.803 |
Augusto Farfus | RBM | BMW | Kiesett |