DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Túraautó

A B3 Racing támogatásával diadalmaskodott a szerb óriás

A legjobb szerb autóversenyző, Dusan Borkovic elképesztő startot vett az ETCCben. A NIS Racing pilótája, a B3 Racing autójával és szerviztámogatásával megnyerte a második futamot, miután az első futamban egy áthajtásos büntetés miatt esett el a győzelemtől.

A szerb bajnok nagyszerű autózással szerezte meg a pole pozíciót a szombati időmérőn, miután már a szabadedzésen is az ő neve mellé került a leggyorsabb köridő.

borkovic_3



A versenyhétvégét követően teljesen egyértelmű, hogy a szezonban Borkovic az ETCC bajnoki címéért száll harcba, amit már az első futam nyitó köreiben tudatott is mindenkivel. Ebben a futamban egy lökdösődésből fakadó áthajtásos büntetés miatt az első helyről visszaesett a 12. helyre, de még így is ötödikként zárt.

„Az első futamban pole pozícióból rajtoltam, de a húzós rajt miatt két pozíciót vesztettem. Csak azt vettem észre, hogy az ellenfeleim elhúznak mellettem, valószínűleg a súlykülönbség miatt, így sokkal agresszívabban kellett támadom őket, emiatt aztán meg is bűntettek. Hogy őszinte legyek, nem is igazán értem miért, hiszen nem okoztam balesetet ráadásul adok-kapok szituáció volt mindegyik.” – mondta Borkovic a futam után.

Az első futamban elért ötödik helye azt jelentette, hogy a második futamnak a negyedik rajthelyről vághatott neki. Az előzőnél talán még motiváltabban indulva sikerült a rajtot remekül elkapnia és már az első kanyarban élre állt, végül elsőségét semmi és senki sem veszélyeztette.

borkovic_2

„A második futamban hamar az élre tudtam állni, így kontroll alatt tudtam tartani a versenyt. Örülök, hogy dobogóra állhattam, de nem vagyok teljesen elégedett, mert úgy érzem mindkét futamot megnyerhettem volna. Külön köszönet a B3 Racingnek, remek munkát végeztek egész hétvége alatt, nélkülük nem sikerülhetett volna. Reméltem, hogy szezon végén enyém lesz az összetett első hely. Az időmérőn bizonyítottam, hogy új autóval is a leggyorsabb tudok lenni, pedig ellenfeleim már január óta tesztelnek autóikkal. Egyértelmű célom a végső győzelem, ami nem lehetetlen, hiszen csak egy ponttal vagyok lemaradva az első helytől és egyre jobb és jobb leszek.” – ígérte Borkovic, akinek eredményét az is emeli, hogy átlagosan 20 kilóval volt nehezebb SEAT-os ellenfeleinél.

Amellett, hogy rengetegen kísérték el Szerbiából, Borkovic népszerűségét jelzi, hogy magyar rajongók is sorban álltak egy-egy fotóért, autógrammért.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: