A sorozat történetének első tréningje a SEAT-ok egyértelmű fölényét hozta: az első hét helyet a spanyol márka versenyzői sajátították ki, beleértve a hetedik helyen végző Ficza Ferit is.
Már a Formula-1-es Malajziai Nagydíj két szabadedzése között sorra kerülő első szabadedzést megelőzően érkezett egy fontos hír a most induló TCR International Series kapcsán, miszerint a Hondák 30, az Audik pedig 50 kilós pluszsúllyal vágnak neki a szezonnyitó hétvégének. A szabályok értelmében ugyanis a WTCC-vel ellentétben itt nem csak az egyes versenyhétvégék eredményei alapján osztanak ki kompenzációs súlyokat (ezen a téren is van eltérés, hiszen a világbajnokságon az időeredmények, itt pedig az egyes fordulók során megszerzett pontok alapján kalkulálnak), hanem az egyes modellek közötti technikai eltéréseket is igyekeznek kiegyenlíteni.
Erre egyébként nem csak a kocsik súlyával van lehetőségük a döntéshozóknak, hanem például az autók hasmagasságának változtatásával is, a mostani, sepangi hétvégén azonban egyelőre ehhez még nem nyúltak hozzá. A SEAT-ok, az Opelek és a Fordok így tehát a gyári alapértéken, azaz 1260 kg-on futhatnak, míg a Honda Civicek 1290 kilót, az Audi TT-k pedig 1310 kg-ot fognak nyomni – igaz, a közlemény azt is hozzáteszi, hogy ezen még akár a hétvége során is változtathatnak.
Részben valószínűleg ennek köszönhetően, másrészt pedig annak, hogy a SEAT-ok jóval előrébb járnak a fejlesztések terén a többi márkához képest, a spanyol gyártó versenyzői foglalták el az első hét helyet a nyitó tréningen. A leggyorsabbnak a korábban a WTCC-ben már futamot is nyerő, a TCR-ben a Team Craft-Bamboo Lukoil csapatát erősítő Pepe Oriola bizonyult, megelőzve a Target Competition duóját, Michel Nykjaert és Andrea Bellichit. „Ez egy jó edzés volt, noha óriási volt a hőség. A dolgok jól alakultak számomra, jónak éreztem a kocsit, és jó érzés volt végre támadásba lendülni és próbálgatni az autó határait” – nyilatkozta a fiatal éllovas a leintést követően.
Ami a magyar érdekeltséget illeti: a Zengő Motorsport színeiben induló ifj. Ficza Ferenc az említett hetes SEAT-armada végén zárt, bő másfél másodperccel elmaradva spanyol márkatársától. Ez elsőre nem rossz eredmény, bízhatunk benne, hogy Feri gyorsulni fog még a hétvége folyamán, ahogy egyre jobban kiismeri a sepangi aszfaltcsík trükkjeit. Így is megelőzte például a rendkívül rutinos Gianni Morbidellit, aki a legjobb lett a SEAT-ok mögött a Hondájával, míg a szintén a WTCC-ből érkező Franz Engstler a 11. helyen nyitott.
A TCR történetének első hétvégéje magyar idő szerint 9:45-kor folytatódik a második szabadedzéssel. Sajnos egyelőre úgy tűnik, a tréningeket sem élőkép, sem live timing formájában nem lehet követni az interneten, jó hír azonban, hogy a szombati és vasárnapi futamokat már élőben közvetíti a bajnokság saját youtube-csatornája. Sőt, magyar nyelvű közvetítés is lesz majd a későbbiekben: a sorozat promótere megállapodott a Sport TV-vel, amely a malajziai versenyeket hétfő este felvételről tűzi műsorára, ám az Autós Gyorsasági információi szerint az európai futamoktól kezdve elvileg már élőben fogják adni Ficza Feriék futamait.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | P. ORIOLA | ESP | Team Craft-Bamboo LUKOIL | SEAT León racer | 2:20.780 | ||
2. | M. NYKJAER | DEN | Target Competition | SEAT León racer | 2:21.173 | 0.393 | |
3. | A. BELICCHI | ITA | Target Competition | SEAT León racer | 2:21.297 | 0.517 | 0.124 |
4. | S. AFANASYEV | RUS | Team Craft-Bamboo LUKOIL | SEAT León racer | 2:21.750 | 0.970 | 0.453 |
5. | J. GENE | ESP | Team Craft-Bamboo LUKOIL | SEAT León racer | 2:21.826 | 1.046 | 0.076 |
6. | S. COMINI | SUI | Target Competition | SEAT León racer | 2:21.869 | 1.089 | 0.043 |
7. | F. FICZA | HUN | Zengo Motorsport | SEAT León racer | 2:22.458 | 1.678 | 0.589 |
8. | G. MORBIDELLI | ITA | West Coast Racing | Honda Civic TCR | 2:23.563 | 2.783 | 1.105 |
9. | K. GLEASON | USA | West Coast Racing | Honda Civic TCR | 2:23.699 | 2.919 | 0.136 |
10. | L. VEGLIA | ITA | Liqui Moly Team Engstler | SEAT León racer | 2:24.970 | 4.190 | 1.271 |
11. | F. ENGSTLER | GER | Liqui Moly Team Engstler | Audi TT | 2:25.117 | 4.337 | 0.147 |
12. | M. GRACHEV | RUS | Liqui Moly Team Engstler | Audi TT | 2:25.536 | 4.756 | 0.419 |
13. | F. YU SIU FUNG | HKG | Craft-Bamboo Racing | SEAT León racer | 2:25.878 | 5.098 | 0.342 |
14. | R. MUENNICH | GER | West Coast Racing | Honda Civic TCR | 2:26.011 | 5.231 | 0.133 |
15. | I. SKUZ | UKR | Campos Racing | Opel Astra OPC |