2013 januárjában a lengyelnek megadatott a lehetőség, hogy tesztelhesse a Mercedes DTM-autóját valenciában, és hiába kecsegtették őt a stuttgartiak versenyzői üléssel, Kubica úgy döntött, hogy marad a jól bevált ralinál – ahol abban az évben megszerezte a WRC2 bajnoki címét, de a nagy kategóriában eddig csak mérsékelt sikerek jutottak neki.
A Német Túraautó Bajnokság idén kisebb változásokon is átmegy: a versenyhétvégéken ezúttal két futamot is láthat majd a nagyérdemű, eltűnnek az opciós gumik, a pilóták pedig saját rajtszámokkal állnak rajthoz ezentúl. Mindezektől azt várják a szervezők, hogy növelje a nézettséget a pályán és a televíziók előtt is.
Persze az olyan húzónevek mindig sokat számítottak, mint Jean Alesi, vagy Mika Hakkinen, most viszont a két mezőnyben lévő ex-F1-es, Paul di Resta és Timo Glock nem éppen a legjobb promóanyagok – a skót hiába DTM-bajnokként lépett a száguldó cirkusz porondjára, majd tért vissza. Itt jön képbe a nagy népszerűségnek örvendő Kubica, akinek szerepvállalása évről évre felvetődik.
Két évvel ezelőtti tesztje után Kubica azt nyilatkozta, hogy ha visszatérne a pályaversenyzéshez, első állomása a DTM lenne. Toto Wolff, a Mercedes DTM-csapatát is felügyelő sportigazgató egyenesen örülne, ha így történne: „Roberttel jó a kapcsolatunk, de ő most 100%-ig a ralizásra koncentrál. Ha most itt lenne, és a DTM-ben akarna versenyezni, azt mondanám neki, mindig van egy autónk, „KUB” felirattal. De inkább az erdőkön keresztül száguldozik” – vélekedett a Wolff.