Idén is szoríthattunk egy színtiszta magyar egységnek a Dakar Ralin: a kamionosok mezőnyében ezúttal is ott volt a 47 induló között a Qualisport Racing csapata Kovács Miklós pilótával, Czeglédi Péter navigátorral és Ács László fedélzeti szerelővel, no meg persze a Scania Hyenával.
A trió már a prológon elért 22. helyével jelezte, hogy biztató tempóra képesek, ráadásul végül ez volt a leggyengébb részeredményük: innentől kezdve az összes szakaszt az első húszban, sőt legtöbbször a 13–15. helyek környékén zárták. A stabil teljesítmény pedig az összetett értékelésben is visszaköszönt, Kovácsék folyamatosan a top 15 környékén tanyáztak a tabellán.
A legnagyobb villanást eleinte épp az idei Dakar egyik újdonságának számító 48 órás szuperszakaszon produkálták: a szervizsegítség nélküli, az „Üres Negyedben” teljesített menetet – amelyet Kovács pályafutása legnehezebb két napjának nevezett, amelyben dűnék, rengeteg homok, némi tolatás és kisebb műszaki gond is nehezítette a magyarok életét – eredetileg a parádés hetedik helyen fejezte be a Qualisport.
Később kiderült, hogy sok más egységhez hasonlóan rendezői utasításra kihagyták a pálya egy részét, így tetemes időbüntetéssel folytathatták a viadalt.
Ám ez sem akadályozta meg abban Kovács Miklósékat, hogy a második héten is stabilan, rendszeresen a top 10 közelében autózzanak, s végül az összesített kamionos értékelés 14. helyén érjenek célba, amellyel minden idők legjobb magyar eredményét jegyezték a Dakar Ralik történetében.