DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Tereprali

Javított pozícióján a Varga, Toma páros az Africa Eco Race-en

Hatalmas dűnék, érdemi problémák nélküli nap: a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző egység az autós kategória 8. helyén zárta a 390 kilométeres távot Chami és Amodjar között.

Dűnéket és végeláthatatlanul hosszú, mély homokos területeket ígértek a szervezők erre a napra, amely alaposan meg is dolgoztatta a mezőnyt. Varga Imre és navigátora, Toma József Csimpi néhány apróságtól eltekintve jól bírták a mauritániai kiképzés újabb felvonását, a Chinguetti régióban bonyolított szakaszt 5 óra 12 perc 17 másodperc idővel teljesítették, amely az autós kategóriában a 8. helyet jelentette számukra. A magyar páros a napi eredménnyel javított egy pozíciót az autós összesítésben, ahol immáron a 9. helyet foglalják el.

varga-africarace-0110-1



„Sikeresen teljesítettük a mai gyorsasági szakaszt, minden rendben ment, de volt azért néhány kalandunk. Adódott egy néhány másodpercig tartó műszaki hibánk, három kisebb eltévedésünk és egy elakadásunk. Természetesen a két kamiont ismét sikerült megnyernünk magunk elé, ismét jó ötven kilométerre, de aztán erőt, bátorságot gyűjtöttünk és egy lehetetlen helyen megelőztük mindkettőt. Onnantól kezdve sima utunk volt a célig. Összességében úgy érzem, hogy nagyon jól sikerült számunkra ez a szakasz. Túl vagyunk rajta, készülünk a következő menetre” – értékelt Varga Imre.

Toma József Csimpi megerősítette, hogy a másodpilóták számára ez a szakasz volt az egyik legnagyobb kihívás az idei verseny eddigi részében: „A mai szakasz viszonylag nehéz, navigáció szempontjából az igazán nehéz menetek közé tartozott. Meg kellett másznunk több mint negyven kilométernyi dűnét, mindenféle támpont és egyebek nélkül, szóval volt feladat bőven. Jó, hogy túl vagyunk egy újabb problémamentes napon, várjuk a folytatást!”

varga-africarace-0110-2

Az autósoknál Can-Am napot hozott a nyolcadik szelektív: az első két helyen az Old Friends Rally Team egységei végeztek, a portugál Ricardo Sousa és a spanyol Carlos Vento vezetésével. A 3. pozícióban egy Apache-versenygép zárt: Gautier Paulin és Rémi Boulanger egysége, akik a második nap óta őrzik a vezetést az autós-kamionos összevont értékelésben is.

A viadal kilencedik szelektív szakasza egy hurokszakasz lesz Amodjar térségében, a 364 kilométeres menet során minden lesz, amiért a versenyzők imádják a sivatagi futamokat. A terület jól ismert, a Dakar-ralikon Atar-Atar néven híresült el ez a penzum, amely az Africa Eco Race történetében is prominens helyet foglal el és a verseny errefelé mindig emlékezetesen alakul, izgalmas fordulatokat produkál.

A tizenkét szelektív szakaszból álló verseny január 14-én zárul a szenegáli Dakarban, a hagyományoknak megfelelően a Rózsaszín tó partján. A viadal össztávja 5500 kilométer, amelyből a mért szakaszok közel 4000 kilométert tesznek ki.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: