Arról, hogy a napi szakaszt lerövidítik a szervezők, az előző este született döntés annak hatására, hogy egy francia motoros életét veszítette. A 300 kilométerből így 150 lett, ám ez is éppen elég volt: Matous és Ksar Ghilane között komoly dűnék vártak a versenyzőkre, ráadásul ezen túlmenően is kínált bőségesen kihívást a napi penzum.
Kovács Miklós pilóta és két társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő a kategória összesítésének 2. helyéről várták a folytatást, amely során komoly csatát vívtak legfőbb ellenfelükkel, az éllovas Bouwens, Wade, Boerboom trióval. Az előző napi eredmény fényében a belga Iveco-egység csupán 26 másodperccel előzte meg a magyar Scania-legénységet, amely így természetesen támadó üzemmódban kezdett: egy darabig minden jól is alakult számukra, de aztán a nap nem úgy ért véget, ahogyan szerették volna…
„Reggel minden pompásan ment, simán áthámoztuk magunkat 15 kilométernyi puha dűnén, pedig az aztán komoly kihívás volt. Sajnos nem sokkal később ellenfelünk megelőzött bennünket és kemény hajsza következett, mert megpróbáltuk elcsípni őket. A Shark vadonatúj kamion, ekkora megterhelés még nem kapott, így elő is jött néhány probléma, például a lengéscsillapítók környékén. Holnap reggelig igyekszünk kijavítani a hibákat, lengéscsillapítókat is cserélünk, aztán meglátjuk, hogyan alakul a folytatás” – összegezte a napi fejleményeket Kovács Miklós, aki 3 óra 32 perc 7 másodperces idővel a 3. helyen zárta a napi szakaszt. A dunaszentbenedeki kamionosok az összesítésben továbbra is a 2. helyen állnak, azonban hátrányuk 26 másodpercről 26 perc 51 másodpercnyire nőtt az éllovas belga Iveco-formációhoz képest.
A viadal ötödik napján egy hurokszakasz vár a mezőnyre: Ksar Ghilane-ból indulnak, oda is térnek vissza, a teljesítendő táv pedig 315 kilométer lesz.