DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Tereprali

Utcai gumikkal tarolt az idei Dakaron a KAMAZ

Az Arab-sivatag legnehezebb terepein folytatott, mintegy 8000 kilométeren át tartó kéthetes küzdelem után a KAMAZ-master csapat második pódiumgyőzelmével zárult a Dakar Rali.

A verhetetlen KAMAZ-master csapat az ötszörös győztes Eduard Nyikolajev és a címvédő Dmitrij Szotnyikov közötti szoros csatát követően foglalhatta el az első négy helyet. A tereprali utolsó napján Szotnyikov 500-as rajtszámmal induló egysége – Ruszlan Ahmagyejev navigátorral és Ilgiz Ahmetzjanov szerelővel kiegészülve – immár másodszor győzedelmeskedett, megelőzve az 505-ös kamionnal versenyző, mindössze 9 perc 58 másodperc hátrányban lévő (Jevgenyij Jakovlev navigátorral és Vlagyimir Ribakov szerelővel induló) Nyikolajevet.

Kamaz_500



Az első két helyezett a KAMAZ-master új K5 435091s kamionjaival ért célba, a harmadikként rangsorolt Sibalov/Nyikityin/Tatarinov trió (501), valamint a 4. helyezést elérő Karginov/Mokejev/Malkov egység (509) pedig a korábban már bizonyított KAMAZ-43509 modellel versenyzett. Mindkét kamionmodell sztenderd Goodyear abroncsokon futott. Ezek a gumik Európa-szerte elérhetőek a flottakezelők számára is.

A Goodyear abroncsokkal felszerelt kamionok erőfölényét bizonyította, hogy a 13 szakasz mindegyikén a KAMAZ-master csapat valamely egysége diadalmaskodott. Szotnyikovot öt, Nyikolajevet pedig négy szakaszon sorolták az első helyre. Karginov három leggyorsabb kört tudhat magáénak, azonban sajnálatos módon a negyedik szakaszban műszaki probléma miatt egyórás hátrányba került. Ennek ellenére folytathatta a versenyt, mivel az egyik rivális csapat megállt segíteni. Ez kiváló példa a résztvevők közötti együttműködésre, melynek köszönhetően a Dakar igazán különleges eseménynek számít a sport világában. Karginov egysége a gyors visszatérést követően a következő két szakaszban a leggyorsabb kört futva lenyűgözően teljesített a terepen.

GY tyres DR

Minimális állás maximális sebesség

Vlagyimir Csagin, a KAMAZ-master csapatfőnöke így nyilatkozott: „Két kamionmodellt hoztunk a Dakarra, a már bizonyítottan győztes 43509 és az új, innovatív K5 435091s verziót. A Goodyear abroncsoknak kétségkívül fontos szerep jutott ezen a nehéz versenyen. Csapatunk nagyszerűen teljesített, alaposan felkészültünk és sikerült tökéletesen megvalósítanunk a stratégiát a két rendkívül megterhelő versenyhét folyamán. A versenyzés ilyen magas szintjén elengedhetetlen a tapadást biztosító és tartós abroncsok használata. A Goodyear OFFROAD abroncsok maximális sebességet és minimális állásidőt lehetővé téve járultak hozzá a Dakaron elért sikereinkhez.”

Ellenálló és tartós abroncs, kiemelkedő teljesítmény

Maciej Szymanski, a Goodyear Europe haszongépjárműabroncs-ágazatának marketingigazgatója így fogalmazott: „Az idei volt a KAMAZ-master 19. Dakar győzelme. Ez egy rendkívüli eredmény. Büszkék vagyunk arra, hogy a csapat a Goodyeart választotta megbízható partnerének. A nagy kihívást jelentő új útvonalak köveket rejtő, homokos pályái alapos tesztelésnek vetették alá az abroncsok általános teljesítményét. A csapatok a rali során végig elégedettek voltak az abroncsok tartósságával, vágásokkal szembeni ellenálló képességével és kiemelkedő tapadási teljesítményével. Az olyan eseményeken, mint például a Dakar és az FIA Kamion Európa-bajnokság a Goodyearnek lehetősége nyílik arra, hogy extrém teljesítményt követelő helyzetekben tesztelje abroncsait és technológiáit.”

A PETRONAS Team De Rooy IVECO és a MAMMOET Rallysport Team De Rooy IVECO szintén lenyűgözően teljesített.  A van Kasteren által vezetett zöld csapat 5., Martin van den Brink narancssárga csapata pedig 6. helyezést ért el, közvetlenül az első négy helyet begyűjtő KAMAZ egységek után. A két csapat a verseny során a szakaszidőket tekintve rendszeresen dobogós helyen állt.  A verseny középső részében műszaki problémák hátráltatták őket. A legendás holland csapat győzni akarása, a fiatal és a tapasztalt tehetségek közös munkája és a műszaki szakemberek tudása mind hozzájárult ahhoz, hogy az utolsó szakaszokban újult erővel meneteljenek előre. 

Kamaz_Finish picture

A teljes De Rooy csapatnak sikerült a legjobb tíz közé jutnia. Nagyszerű eredményt értek el: Kasteren/Snijders/Rodewald (504) 5., Martin van den Brink/Willemsen/der Kinderen (506) 6., Versteijnen/van Dal/Smits (515) pedig 8. lett. A feltörekvő tehetség, Mitchel van den Brink (Mouw navigátorral és Donkelaar szerelővel) a gyors segítséget biztosító kamiont vezetve tizedikként zárta a versenyt.

Az első 10-ben 8 csapat Goodyear abroncsot használ

Szymanski hozzátette: „Nagy örömmel tölt el minket, hogy a dobogón és az első tízből nyolc helyen Goodyear abroncsokat választó csapatok végeztek. Ez bizonyítja sztenderd abroncsaink kiemelkedő teljesítményét és megbízhatóságát. A Goodyear OFFROAD abroncsok kialakításuk révén nagy sebesség mellett is alacsony hőképződést biztosítanak és nagy kihívást támasztó alkalmazási területeken is bevethetők, például kőfejtőkben, bányákban, erdőkben, valamint vészhelyzetekben is. Ennek következtében tökéletes választásnak bizonyulnak az olyan eseményekre, mint a Dakar rali. A Goodyear abroncsok használat közben kevésbé melegedő technológiája és innovatív karkaszkialakítása már közúti termékcsaládjaink esetén is elérhető, aminek köszönhetően rendkívül kopásálló és energiahatékony abroncsokat biztosítunk. Ezek a jellemzők az átlagos ügyfeleknek éppoly fontosak, mint a győztes csapatok számára.”

A 2022-es, immár harmadik alkalommal Szaúd-Arábiában rendezett Dakaron a versenyzőknek új útvonalat kellett teljesíteniük. Az autók, motorkerékpárok és terepjáró járművek különböző kategóriáiban több mint 50 csapat mérettette meg magát. A kamionok kategóriája volt az egyik osztály, ahol a legnagyobb csatákat láthattuk. A módosított szakaszok új kihívásokat tartogattak: a versenyzők magasabb arányban számíthattak sivatagi homokra, valamint kövekkel borított, trükkös pályák is nehezítették a versenyzést.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: