A szombati pihenőnap után folytatódott a Dakar Rali: Nasser Al-Attiyah és Sebastien Loeb csatáztak egymással a 310 kilométeres hatodik szakasz során. Egészen az ötödik mérőpontig a toyotás vezetett – alig másfél perccel Peugeot-ban ülő riválisa előtt –, ezt követően azonban mindketten időt veszítettek, és a kevesebbet bukó Loeb átvette az elsőséget, majd meg is őrizte a befutóig. A két versenyző mögött a nyitónap óta legjobban teljesítő 2018-as nyertes, Carlos Sainz zárta harmadik helyen a szakaszt.
Loeb sokat javított az összesítésben: az ötödikről a második helyre lépett előre, Al-Attiyah mögé, akinek vezetése 38 percre növekedett meg. Stephane Peterhansel elveszítette a második helyet, miután 19 perccel lassabb volt Loebnél.
Vegyes érzelmekkel érkezett meg a táborba a Szalay Balázs-Bunkoczi László kettős vasárnap este. Egyrészt örült, mert végre remek részeredményeket produkált (sokáig a huszadik helyen haladt, sőt, ott is ért célba) és a technikai gondok ellenére meg tudta mutatni, mire képes a dűnék között.
Másrészt maradt benne némi hiányérzet, mert miután negyven percre megszakították a versenyt (valaki elakadt a pálya egy szűk részén), rásötétedett a magyar párosra, s emiatt volt egy GPS-pont, amelyet több társával együtt egyszerűen képtelen volt érinteni. Ha a felügyelő testület nem dönt másként (a megszakítás után magyar idő szerint hajnali háromig célba érkező 15 versenyző közül 11 nem érintette az ominózus 108-as pontot…), ezért egyórás időbüntetés jár majd. „Borzalmasan nehéz nap volt, ha most újra kellene kezdenem, lehet, hogy nem vállalnám – mondta Szalay Balázs, aki a szakaszon a büntetés nélkül a 20. helyen ért célba, az összetettben pedig a 22. – Hosszú dűnézéssel kezdtünk, és nagyon élveztük, mert a Grandland X remek formában szelte a homokdombokat. Aztán odaértünk egy dűnéhez, amelyen öt-hat autó ásott, mi kikerültük őket, és megálltunk egy dűneletörésnél, hogy szétnézzünk, csakhogy utána már akárhogy igyekeztem, a motor nem indult újra, csak miután hagytuk egy kicsit lehűlni. Ettől kezdve nem mertem leállítani, még a defektes kereket is a szervizponton cseréltük ki, de ott is be kellett tolni a kocsit. Mégsem ez volt a legnagyobb problémánk, hanem az, hogy valaki elakadt a pálya második részének vége felé, emiatt a mezőnyt negyven percig váratták, és közben ránk sötétedett. Volt egy GPS-pont, a 108-as, amit sötétben egyszerűen nem lehetett megközelíteni. A velünk együtt, kicsivel előttünk és utánunk érkezők közül senki meg sem próbálta. A táborba érkezéskor nem volt olyan, aki ne kapott volna jegyzőkönyvet az ominózus pont kihagyásáról. Várjuk, hogyan dönt a felügyelő testület…”
A szokásostól eltérő módon a pihenőnap után nem az autókat rajtoltatták el először, hanem a motor és quad kategóriát. A kétkerekűek között őrségváltás történt: a Kevin Benavidest csupán két perccel megelőző Pablo Quintanilla szakaszgyőzelmével az abszolút vezetést is átvette, a második helyre taszítva a nap során csupán ötödik Ricky Brabecet. Rengeteg időt, 23 percet veszített műszaki hiba miatt Sam Sunderland, aki az összesítésben másodikról egészen a hetedik helyig zuhant vissza. A nap sportszerű pillanata volt, mikor az élmezőnyhöz tartozó Adrian van Beveren és Luciano Benavides megálltak, hogy segítsenek versenytársuk, Lorenzo Santolino bukása után.
A quadosok között az argentin Nicolas Cavigliasso uralja a versenyt: ötödik szakaszgyőzelmét szerezte vasárnap, előnye több mint egy órát tesz ki.
A Dakar állása hat szakasz után:
Autók
1. |
Nasser Al-Attiyah |
Toyota |
21:01:31 |
2. |
Sebastien Loeb |
Peugeot |
+0:37:43 |
3. |
Stephane Peterhansel |
MINI |
+0:41:14 |
4. |
Nani Roma |
MINI |
+0:45:24 |
5. |
Cyril Despres |
MINI |
+1:23:35 |
Motorok
1. |
Pablo Quintanilla |
Husqvarna |
20:45:13 |
2. |
Ricky Brabec |
Honda |
+4:38 |
3. |
Toby Price |
KTM |
+5:17 |
4. |
Kevin Benavides |
Honda |
+8:01 |
5. |
Adrien van Beveren |
Yamaha |
+9:32 |