Az ötödik menet során a terepralis karaván Nyugat-Szaharában folytatta a kalandozást: Laayoune térségéből a jól ismert szörfparadicsom, Dakhla felé vették az irányt. A 435 kilométer hosszú menet számos új, a múltbeli versenyeken nem használt területen haladt át: a szervezők a pihenőnap előtt igyekeztek újfent komoly próbára tenni az embereket és a gépeket is. A mezőny egyetlen magyar egysége, a Qualisport Racing kamionosai vették az akadályt: Kovács Miklós két állandó társával, Czeglédi Péter navigátorral és Ács László fedélzeti szerelővel 3 óra 51 perces idővel teljesítette a napi menetet, ami a kategóriában a 4. legjobb eredmény volt. A dunaszentbenedeki Scania-trió ezzel megőrizte a képzeletbeli dobogó legalsó fokát a pihenőnapra is.
„Úgy gondolom, hogy egészen jó napunk volt. A táv zömében apró, szinte sóder jellegű kavicsokon, köveken mentünk, ahol komoly, majdnem padlógázos tempókat lehetett rrepeszteni. Amit az autó bírt, megpróbáltuk kisajtolni belőle. Sajnos picit instabilnak érzem, mert gondjaink vannak a stabilizátorkarokkal, de most jön a pihenőnap, amikor a csapatnak lesz ideje alaposabban átnézni a kamiont. Túl vagyunk a verseny első felén és boldog vagyok, hogy komolyabb gondok nélkül teljesítettük a marokkói szakaszokat. Mindig nagy volt a kísértés, hogy menjünk még gyorsabban, de itt kímélni kell a technikát, ezt megtanultuk a múltban” – fogalmazott az Africa Eco Race-en kilencedik alkalommal induló, a kamionos kategóriát 2010-ben megnyerő, az évek során pedig a dobogó összes fokát megjáró pilóta.
Ha pihenőnap, akkor nagyszerviz, de ilyenkor mindig jut idő némi mókázásra is: „Barátainkkal, a De Rooy csapattal vagyunk együtt a szervizparkban itt is, ami garantálja a jó hangulatot. Hagyomány, hogy ilyenkor csobbanok egyet az Atlanti-óceánban. Biztosan hideg lesz, de holnap újra bemerészkedem a vízbe, mert szeretném folytatni ezt a tradíciót. A pihenőnap egyik fontos eseménye lesz a hagyományos Qualisport-ebéd, ahová számos barátunkat meghívtuk a szervizparkból, akiket igazi, jó magyar gulyáslevessel fogunk megvendégelni!” – mondta Kovács Miklós, akit a kamionos összetettben az ivecós Gerard de Rooy és a tatrás Tomas Tomecek előz meg.
Az autósoknál folytatódott a pisztolypárbaj a tavalyi győztes Mini-fenegyerek, Vlagyimir Vasziljev és a trónkövetelő Mathieu Serradori között. Az orosz (akit ezen a napon a táborbeli szóbeszéd szerint még a televíziósok helikoptere is csak nehézkesen tudott követni, annyira gyors volt) ezúttal 6 perc 12 másodpercet vert a franciára, ezzel pedig több mint 16 másodpercnyire növelte előnyét az összetettben is. A két pilóta csatája komoly izgalmakat ígér a pihenőnapot követő, újításokkal fűszerezetett mauritániai szakaszokra is.
A motorosoknál Pal Anders Ullevalseter, a korábbi kétszeres győztes szakaszelsőséggel vett revansot amiatt, hogy az előző napon a KTM tankjának meghibásodása miatt félbe kellett szakítani a szakaszt és komoly időbüntetést kapott. A norvég fenomén az összetettben vezető olasz márkatársat, Paolo Ceccit verte, akinek nem kell aggódnia emiatt: a talján előnye 59 perc a tabellán üldözőjével, a yamahás portugál Luis Anjos Oliveirával szemben.