Már az éjszaka közepén csörgött a vekker a dunaszentbenedeki kamionos triónál, Moszkvából ugyanis 572 kilométer hosszú összekötő szakasz vezetett a viszonylag rövid, 61 kilométeres első szelektív rajtjáig. „Hajnali 4-kor indultunk útnak a Luzsnyiki Stadiontól, az összekötőt 9 hosszú óra alatt gyűrtük le. Sok mindent láttunk az út során és újfent meggyőződhettünk arról, hogy errefelé minden hatalmas. Például az esőfelhők is, hiszen mindvégig egybefüggő felhőtakaró alatt, szakadó esőben jöttünk és sajnos kifogtunk néhány óriási dugót is. Egy darabig egy tűnt, hogy le is fújják a szakaszt, mert olyan rossz a pálya állapota, de végül elrajtoltunk, ugyanis épp a rajt idejére szünetelt az égi áldás” – mondta a Qualisport Racing navigátora, Czeglédi Péter.
A magyar trió végül pontosan 1 óra alatt tudta le szelektívet: a kamionos kategóriában a nap legjobbját repesztő Tatra-fenegyerektől, Martin Kolomytól 10 percet kaptak, amiben szerepe volt annak is, hogy nem vállaltak semmilyen kockázatot. A folytatásnak a Scania-trió a kategória 16. helyéről vághat neki. „Magyaros jellegű volt a terep, fekete föld, néhol agyag, erdőkön és szántóföldeken át. Igyekeztünk megfontoltan, hiba nélkül teljesíteni a szakaszt, hiszen egy rövid első menet csak arra lehet jó, hogy elszúrd az egész versenyt, nyerni semmit nem lehet ilyenkor még. Pláne annak fényében, hogy mi Afrikában edződtünk, így számunkra nem annyira kedvező a sáros, csúszós talaj. Összességében véve elégedettek vagyunk, várjuk a folytatást” – értékelt a pilóta, Kovács Miklós, miután a szelektívet követő 93 kilométernyi összekötőt is letudva begördült az első táborba Csebokszáriban.
Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team párosa a Mokkával 59 perc 44 másodperc alatt teljesítette a szelektívet, amivel az autós kategóriában a 20. helyet érték el. „Jó kis technikás pálya lett volna, de a gumiválasztással nem foglalkoztunk annyit amennyit kellett volna, pontosabban nem gondoltuk, hogy ekkora eső esik majd, így nem tettünk fel új gumit. A használt abroncs pedig kőre jó lett volna, de a sáros úton helyenként úgy csúszott, mintha jégen mennénk. Megesett, hogy kettes-hármas sebességi fokozatban tövig nyomtam a gázpedált, a kerekek azonban álló helyzetben pörögtek. A kanyarokba is keresztbe csúszva érkeztünk, ami lehet, hogy látványos volt, de gyors semmiképpen sem” – mondta a nap végén Szalay Balázs.
A 14 szelektív szakaszból álló, 9600 kilométer össztávú megmérettetés második versenynapján Csebokszáriból Ufába tart a mezőny. A nap 198 kilométernyi összekötővel kezdődik, majd 157 kilométeres szelektív szakasszal folytatódik. Ezt egy újabb maratoni összekötő követi, a táborig ugyanis 431 kilométert kell majd teljesíteni.