A Silk Way Rali szervezői számára mindig is az egyik fő szempont volt, hogy versenyzőbarát viadalt rendezzenek, ennek érdekében a tavalyihoz képest igyekeztek növelni a szelektív szakaszok hosszát, s így az idén már 4200 kilométeren keresztül állhatnak a gázon a versenyzők. Lesz négy vagy öt olyan nap, amely során két szelektív szakaszt is teljesít a mezőny.
Az első pályabejárás már tavaly ősszel (egészen pontosan szeptember végén, október elején) megtörtént, s azt mutatta, hogy az idén is a Góbi jelenti majd a legnagyobb kihívást az autósoknak és kamionosoknak. Bár a tájak ismerősek lesznek, a sivatag olyan hatalmas, hogy összességében a pályák negyven százaléka újdonságot jelent majd. Az ünnepélyes rajtot a Vörös téren tartják meg – s az országok jelentős háttértámogatását mutatja, hogy a hírek szerint prominens politikai személyiségek is ott lesznek majd a ceremónián. Aki ismeri a verseny történetét, tudja, hogy a szervezők nem a levegőbe beszélnek, hiszen 2014-ben az egyik táborban már meglátogatta a mezőnyt Vlagyimir Putyin...
A gyári csapatok már jóelőre jelezték részvételüket, a Peugeot csatasorba állítja Stéphane Peterhanselt, Sébastien Loeböt és a tavalyi győztes Cyril Desprest, a Toyota színeiben ott lesz többek között Nasszer al-Attijah, a Mini-csapatot pedig többek között Mikko Hirvonen neve fémjelzi.
A magyar versenyzőknek tehát fel van adva a lecke, de legalább a világ élmezőnyével mérhetik össze a gyorsaságukat, hiszen a kamionos mezőnyben is ott vitézkedik majd a Kamaz, a Maz, a Reanult és a Tatra is.
A vacsorát szervező Szalay Balázs és a meghívottak között lévő Kovács Miklós, Liszi Norbert, Fazekas Károly és Garamvölgyi Zoltán természetesen egyéb keresztkérdéseket is feltett, ám a szakaszok pontos hosszáról és a táborok helyszínéről csak május közepén beszélhet majd Frédéric Lequien – akkor lesz ugyanis a Silk Way Rali hivatalos prezentációja.