Volt sziklás terep, Merzouga dűnesora és tempós, gyors szakasz is: az Africa Eco Race második versenynapja szinte mindent megadott, ami csak a tereprali sava-borsát jelenti. Kovács Miklós a Scania Qualisport Torpedóval higgadtan vetette bele magát a 370 kilométernyi élvezetbe, aminek az lett a jutalma, hogy problémák nélkül, a nap 5. legjobb kamionos idejével értek célba – ugyanezt a pozíciót foglalják el a kategória összesítésében is. Nem mindenki volt ennyire szerencsés: a magyar kamionos egység régi riválisa, a portugál Elisabete Jacinto például az MAN versenykamion motorhibája miatt már most feladni kényszerünt a viadalt, és nagy bukással zárta a napot az Africa Race-hez régóta lojális francia motoros, Norbert Dubois is.
„Megdolgoztatott bennünket a mai szakasz, de összességében véve nincs okunk a panaszra” – értékelt a Qualisport Racing pilótája, aki 5 óra 12 perc 33 másodperc alatt teljesítette a távot. „Bár rendkívül fagyos volt az éjszaka, a srácok kijavították a tegnapi futómű-problémát, így ma nem volt gondunk ezzel. A kormányzáson még picit finomítanunk kell, mert ma is ütött-vágott rendesen a kormány, de szerintem a ma esti szervizben ezzel is megbirkózunk. A navigáció sem volt egyszerű, pedig Péter tényleg nagyon rutinos másodpilóta. Sajnálom, hogy Elisabete a hírek szerint motorhiba miatt kiesett, mert mindig jó csatákat vívunk egymással és nagyon értékes tagja az Africa Race családjának.”
Versenyben vannak az Opel Dakar Team egységei is: Szalay Balázs és Bunkoczi László a Mokkát az autós kategória 12. legjobb eredményével vitte a napi szakasz céljába, míg kamionos párosuk, Darázsi Zsolt és Szalai Norbert az MAN-nel a monstrumok között a 6. időt teljesítette. A napi eredmények megfelelnek az összesítésben elfoglalt pozícióiknak is. „Ez már igazi versenynap volt” – sommázott a nap végén, a táborba érve Szalay Balázs.
A motorosoknál Dubois bukása volt a nap legnagyobb eseménye: a szakaszt egyébként a Honda gyári csapatának versenyzője, Paolo Ceci nyerte, maga mögé utasítva a nyitónap után ismét remeklő dél-afrikai KTM-versenyzőt, Gev Teddy Sellát. Ezzel a két versenyző helyet cserélt egymással az összesített tabella élén. A meglepetések közé sorolható, hogy két nap után Pal Anders Ullevalseter még mindig szakaszgyőzelem nélkül áll: a norvég – aki az előző két évben szakaszgyőzelmet is alig engedett a riválisoknak – ezúttal egy kisebb bukáson is átesett, így végül az 5. helyen zárta a napot, az összetettben pedig a 3. helyen állomásozik.
Az autósoknál Vlagyimir Vasziljev hozta a kötelezőt a Mini All4Racinggel: a korábbi Világkupa-győztes ezt a szakaszt is behúzta, maga mögé utasítva az előző évi 2. helyezettet, az Optimus Buggy-val versenyző Pascal Thomasse-t és a hasonló konstrukcióval induló Guillaume Gomezt. Megérdemel egy nagy vállveregetést egy másik orosz, a Kamaz gyári kamionos armadájának menője, Andrej Karginov is, aki a legjobb volt a monstrumok között, ráadásul olyan időt repesztett, hogy az autós-kamionos összevont értékelésben csak Vasziljev volt jobb nála. Nem csoda, hogy a korábbi Dakar-győztes élen áll a kategóriájában is.
Szerdán, a harmadik szelektív szakasz a táborból startol: a 433 kilométernyi mért szakasz olyan legendás helyeken kanyarog majd, mint például Chegaga dűnesora és a kiszáradt Iriki-tómeder, így homok és szikla is bőven jut majd a mezőnynek. A célállomás Assa lesz, ahová 92 kilométernyi összekötő szakasz után jutnak el a versenyzők, A szervezők előrejelzése kitér arra is: a szervizcsapatoknak érdemes felkészülniük a nap végi szervizre, mert biztosan akad majd tennivaló a járműveken…