A dunaszentbenedeki kamionspecialista alakulat műhelymunkával töltötte a 2016-os év zömét. Miután januárban az 5. helyen fejezték be a nehézségekkel teli afrikai kalandot, a Scania Qualisport V8 típusjelű konstrukció új tulajdonoshoz került, Kovácsék pedig befejeztek egy másfél évvel korábban elkezdődött munkát: elkészült az új versenykamion, amellyel a pilóta és két állandó társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő a Világkupa-sorozat októberi, marokkói állomásán versenyzett először.
„Roppant sok gondunk volt a marokkói futamon, de ha valaki előzetesen azt mondta volna, hogy a Torpedót sikerül végigvinnünk az első versenyén, azzal szerintem a csapat valamennyi tagja kiegyezett volna. Pláne annak fényében, hogy egy hétfői napon indítottuk útnak a csomagot, vasárnap éjféltájban pedig még a srácok javában dolgoztak az utolsó simításokon. Számunkra nem is az volt a lényeg, hogy milyen eredményt érünk el, hanem az, hogy gyarapítsuk a kilométereket, az élesben teljesített sivatagi távnál ugyanis nem létezik jobb teszt, hatékonyabb próba. Megszereztük az első tapasztalatokat, azóta pedig gőzerővel dolgozunk, hogy az Africa Race-ig hátralevő időben versenyképessé varázsoljuk a kamiont” – fogalmazott a pilóta, aki együttesével a Jean-Louis Schlesser által szervezett verseny legnagyobb múltú résztvevői közé tartozik: mostanáig csak egy futamot hagytak ki, az évek során pedig a kamionos kategória dobogójának összes fokát megjárták már. 2010-ben például győztesként értek célba, az utóbbi két évben azonban elmaradta dobogósoknak kijáró pezsgőzés.
Kovács Miklós általában nem fogalmaz meg célkitűzéseket a versenyek rajtja előtt, egyetlen dologban viszont biztos a közelgő maratoni összecsapás kapcsán: „Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy jól szerepeljünk. Nem szoktam célkitűzéseket megfogalmazni az eredménnyel kapcsolatban, pláne nem valóságtól elrugaszkodottakat, így most szeretnék ilyesmibe belemenni. A Szaharánál nagyobb tanár nincs, így azt már régen megtanultuk, hogy soha nem szabad elbizakodottnak lenni és nem lehetünk önelégültek a felkészüléssel kapcsolatban. A gyári Kamazok, félgyári támogatású MAN-ek ellen harcolni nagyon nehéz feladat lesz, ráadásul szerintem idén is érvényesülni fog az a tendencia, amelyet korábban is megtapasztaltunk, hogy a verseny évről évre keményebb. René Metge, az útvonal felelőse nagyon érti a csíziót, tudja, hogyan lehet a végletekig próbára tenni bennünket. Ez az egyik oka egyébként, hogy imádjuk az Africa Race-t!”
A Qualisport Racing ezúttal is részt vesz az autós kategóriában induló Opel Dakar Team által szervezett indulási ceremónián, amelyet december 27-én 10 órától tartanak a budapesti Hősök terén. Három nappal később már az adminisztratív- és technikai ellenőrzésen kell jelen lennie a magyar kontingensnek, majd Szilveszter napján a hivatalos rajtceremóniát követően indul a hajóút Afrika partjai felé. A rajtnak otthont adó helyszín ezúttal is Monaco, az útvonal a hagyományoknak megfelelően „klasszikus Dakar”: a 12 szelektív szakaszból álló futam során a résztvevők átszelik Marokkót, Mauritániát, január 14-én pedig Szenegálban, a kultikus Rózsaszín tó partján érnek célba.