„Nagyon résen kellett lenni a navigációban, ugyanis szinte végig egy cikkcakkos pálya volt. Triplán megbosszulta magát, ha valaki rossz helyen fordult be, ugyanis akkor a kilépő pont sem volt helyes. Élveztem, hogy rátaláltam a helyes csapásokra, a több mint 40 kilométernyi tevefüves szakaszt viszont már kevésbé. Ezt inkább a motorokra tervezték, a quad túl széles ehhez a műfajhoz, konkrétan szétrázott, ami a gyomromat is megviselte. A quad nagyon rendben van, az egyik méterszámlálómmal volt egy kisebb malőr, de nem akadályozott semmiben. Újdonság, hogy a pontok 800 méteres körzetben érintése helyett a hajszálpontos navigáción volt a hangsúly, a pályát író Marc Coma ezt azzal magyarázta, hogy a versenyzők tanuljanak, és aki nyer, az ténylegesen kiérdemelje a Dakar-nevezést" – mesélte Somfai Mátyás.
Pénteken jön az ötödik – egyben utolsó – nap a Dakar hivatalos előfutamán: két kör lesz az Erg Chebbi dűnéi között, összesen 162 kilométerrel, amiből 74 a szelektív.