Öt nappal a verseny asztanai bemutatkozása után (amelyen a kazah politikusok és az ottani autósport szövetség képviselői is részt vettek a szervezőbizottság tajgain és elnökén, Vlagyimir Csaginon kívül) a Silk Way Rali részleteiről a holland versenyzők is értesülhettek.
A holland hagyományokhoz hűen az ott rendkívül népszerű kamionos kategória versenyzői képviseltették magukat a legnagyobb számban. Pascal De Baar a saját prototípus versenygépével érkezett, amelyet már tesztelt is a kínai utakon (a 2008-as TrasOrientale viadalon), és jelezte, szívesen visszatérne vele oda.
A monstrumok szelídítői nem titkolták: tetszik nekik a verseny – a Go2Dakar Team képviseletében Henk Theunissen elmondta, csapata nem kevesebb, mint öt jármûvel vág neki a versenytávnak.
Ez is mutatja, mennyire pozitív visszhangot kapott a viadal Hollandiában, ami jó hír, hi szen azt jelenti, hogy a Silk Way Rali napról napra egyre népszerűbb világszerte, s hogy hatalmas eseménye lesz a terepralisportnak.
Nyilatkozatok:
Vlagyimir Csagin, a Silk Way Rali versenyigazgatója: „Nagyon örülök, hogy ekkora érdeklődés fogadta Hollandiában a versenyünket. Ez az ország a tehetséges terepraliversenyzők országa, s biztos vagyok benne, hogy tetszeni fog nekik a Silk Way Rali útvonala. Moszkvától Pekingig nagyon érdekes szakaszokat készítünk elő a versenyzőknek, amely során váltakoznak majd a domborzati viszonyok, a körülmények, s a versenyzők megmutathatják, mit tudnak. Az előkészületek a hajrájukhoz érkeztek, és hamarosan nyilvánossá tesszük a teljes útvonalat. A regisztráció is jól halad, a versenyzők próbálnak minél hamarabb, a csökkentett nevezési díjon jelentkezni a versenyünkre, hogy utána már a felkészülésre koncentrálhassanak.”
Pascal de Baar (Renault Trucks): „A 2005-ös első Dakarom után, azt gondoltam, teljesítettem a legnagyszerűbb kihívást az életemben, de tévedtem. A legnagyszerűbb kalandot a Szentpétervárról induló és Pekingben célba érő TransOriental viadal jelentette 2008-ban. Önöknek itt fogalmuk sincs, mennyire nehéz volt. Átszeltünk egy olyan területet, amelynek az volt a neve, hogy „A dűnék, amelyekből nincs visszaút”, ahol tényleg félelmetes volt a magasság. Sosem láttam olyan dűnéket korábban, sem azóta. Meglátjuk, hogy szerepelnek-e majd ezek a dűnék a Silk Way Rali útvonalában... Már nagyon várom, hogy meglássam.”
Hans Stacey (MAN VEKA Team): „Nyertem Afrikában, nyertem Pekingben, és álltam dobogón Dél-Amerikában. És szeretnék elindulni a Silk Way Ralin is, mert az útvonal nagyon érdekesnek tűnik, és az alapján, amit most tudunk róla, ez lesz a világ egyik legnehezebb terepraliversenye. A mi csapatunkból biztos érkezik egy-két kamion.”