„A navigáció eddig is fontos volt, de ma kifejezetten fõszerepet játszott. Mi is elkeveredtünk néhányszor, vagy nem is elkeveredtünk, csak megszûnt az út, amin mentünk. Keresgélni kellett a párhuzamos nyomok között, hogy merre tovább, de szerencsére általában gyorsan ment. Sok autót láttunk szembe jönni, szinte mindenki kolbászolt, hatalmas volt az összevisszaság a pályán. Mi összességében jól teljesítettünk ezen az alapvetõen gyors, de néha nagyon sziklás és köves pályán – még úgy is, hogy ma is meg kellett állnunk egyszer defektet cserélni. Ez volt talán a legnagyobb nehézség, mert miközben dolgoztunk az autón, hárman-négyen is megelõztek, azok, akiket korábban nagy csatában magunk mögé utasítottunk, és ez mindenképp holtpontot jelentett” – nyilatkozta Szalay, majd még hozzátette, az eredmények is azt mutatják, hogy javuló szériában vannak, s reméli, hogy ez így is marad, és javulnak tovább.
A mostani hatodik hely már biztató, és az éllovasok is lõtávolon belül vannak. S hogy miként látta ezt a navigáció szempontjából meghatározó napot az Opel Mokka jobb oldali ülésében helyet foglaló navigátor, Bunkoczi László?
„Nagyon lobogós szelektív szakasz volt, itt kicsit nem lehetett tévedni, csak nagyot. Sok párhuzamos út volt egymástól csekély távolságra, itt ha elrontottál valamit, azt nagyon elrontottad. Szerencsére mi viszonylag jól jöttünk ki ebbõl a játékból, kár, hogy egy defekt ma is megnehezítette az életünket. Úgy gyûjtjük már ezeket a defekteket, mint a másodikos fiam a futballkártyákat, úgyhogy lehet, jobban be kell osztani a gumikat, mert így nagyon nagy hátrányba kerülünk” – mondta Bunkoczi, aki most kimondottan nem örül, hogy szünnap következik, mert úgy érzi, éppen most kezdtek lendületbe jönni. Reméli, meg is marad ez a lendület.
A mezõny másik magyar egysége, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László kamionos trió ezúttal is nagy csatát vívott a többi monstrummal, és a negyedik helyen ért célba a szakaszon. Az összetettben is ebbõl a pozícióból várja a folytatást.
AFRICA RACE
5. szakasz, Remz el Kebir–Dahla(össztáv: 695 km, ebbõl szelektív szakasz: 453 km). Autósok: 1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 3:59:14, 2. Grigorov, Elagin (orosz, Oscar) 1:40 perc hátrány, 3. Serradori, Haquette (francia, Proto) 4:48 p h., ...6. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 19:14 p h. Kamionosok: 1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 4:30:27, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 1:29 p h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 13:43 p h., 4. Kovács, Czeglédi, Ács (magyar, Scania) 14:31 p h.Motorosok: 1.. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 5:18:27, 2. De Sousa (portugál, KTM) 42:02 p h., 3. Neszterova (kazah, Husqvarna) 42:08 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov 18:33:08, 2. Thomasse, Larroque 27:43 p h., 3. Serradori, Haquette 41:18 p h., ...8. Szalay, Bunkoczi 1:45:36 ó h. Kamionosok: 1. Anton Shibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev 18:47:18, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin 1:02:26 ó h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho 2:12:20 ó h., ...4. Kovács, Czeglédi, Ács 3:41:22 ó h.. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter 21:28:25, 2. Nifontova (orosz, Husqvarna) 2:15:42 ó h., 3. Agoskov (orosz, KTM) 2:19:03 ó h.