DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
Tereprali

Szalayék a top tízben!

Bevállalós pálya volt. Sok-sok sziklával az elején, aztán néhány trükkös navigációs ponttal, majd pedig dűnékkel, amelyek szinte az égig értek. Utóbbiakból nem volt túl sok, izgalmakból viszont annál inkább.

A egyiptomi világkupa-futam, a Fáraó-rali második napja is bőven tartogatott kihívást a versenyzők számára – a Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős is meglepődött egyszer-kétszer, végül azonban tizedik helyen végzett a 343 kilométeres hurokszakaszon, és az összetettben is ebből a pozícióból várja a folytatást.

farao_rali_mch_001



„Izgalmasan kezdődött a szakasz, mert néhány kilométerrel a rajt után utolértük az előttünk indulót, és egy kicsit el is lustultam a porában, ahelyett, hogy megpróbáltam volna hamarabb megelőzni, követtem egy ideig. Végül magunk mögött hagytuk, és attól kezdve jó iramot diktáltunk. Két kisebb gondunk volt a navigációval: nem találtunk két GPS-pontot, egyszer vissza is kellett fordulnunk és menni vagy két-három kilométert, de összességében nem lehetek elégedetlen” – mondta Szalay.

„Volt két trükkös pont, az egyik 181 kilométernél, nos, ott mindenki jött mindenfelől, ment az össznépi keresgélés, de végül sikerrel jártunk. Másodszorra pedig három-négy motoros nyomát követtük, ami így utólag bonyolultabbnak bizonyult, mint az a párhuzamos út, amit a többiek választottak, de végül mi is visszakanyarodtunk az eredeti nyomra és megtaláltuk a GPS-pontot. Néhány percet veszítettünk csak, de azóta is pörög az agyam, hogy mit kellett volna másképp csinálnom” – mondta Laklóth Aladár, aki 2002-ben megnyerte a Fáraó-ralit Szalay Balázzsal. 13 éve nem versenyeztek együtt, de egyre jobban összerázódnak.

Szó szerint is, mert szerdán például kétszer is alaposan orra estek az Opel Mokkával. Az egyiptomi világkupa-verseny specialitásai a letört dűnék, ami azt jelenti, hogy a dűne az egyik oldalról szép ívesnek tűnik, a másik oldalon viszont szinte függőleges, szóval ha nem vigyáz az ember, alaposan odaütheti magát. Szalayék kétszer elkövették ezt a hibát.

farao_rali_mch_003

„Két dűnéről is leestünk, ami azt jelenti, hogy a Mokka orral érkezett a homokba. Az egyiknél alaposan meghúztam a hátamat és megütöttem a jobb könyökömet, ami az Africa Race-en is meghúzódott, úgyhogy most megint eléggé fáj. De amúgy rendben vagyunk, az autó megúszta sérülés nélkül, a top tízben vagyunk, várjuk a folytatást” – mondta Szalay, akire csütörtökön valamivel rövidebb mért szakasz (319 km), de sokkal több homokdűne vár.

FÁRAÓ-RALI, A VK 4. FUTAMA

2. szakasz, Tibnija–Szitra–Tibnija (össztáv: 457 km, ebből szelektív szakasz: 343.2 km).

Autósok:

1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini All4) 3:17:43,

2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 1:22 perc hátrány,

3. Malysz, Panseri (lengyel, francia, Mini All4) 2:07 p h. p h.,

...

10. Szalay, Laklóth (magyar, Opel Mokka) 41.22 p h.

Az összetettben:

1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 5:06:38,

2. Vasziljev, Zsilcov 3:12 p h.,

3. Al-Radzsi, Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 3:44 p h.,

10. Szalay, Laklóth 1:15:56 ó h. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: