DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Tereprali

Peches rajt: Eltört Szalayék kardántengelye

Inkább most, mint a sivatagban – gondolta magában Szalay Balázs... Persze, csak miután megnyugodott egy kicsit. Történt ugyanis, hogy a tereprali világkupa második, abu-dzabi viadalának rajtjánál eltört a kardántengely az Opel Mokkában.

„A rajt pillanatában hatalmas csattanást hallottunk, és csak pörgött a motor, de az autó nem akart megindulni. Fix négykerékhajtásban azután óvatosan mégiscsak teljesíteni tudtuk vele a távot, de attól kezdve már csak arra figyeltem, hogy végigmenjünk, és beérjünk a szervizparkba, hogy a fiúk minél hamarabb kezelésbe vehessék a Mokkát” – mondta Szalay, aki az Abu-Dhabi Desert Challenge-en új navigátorral, a belga Fabian Lurquin-nel indul, mivel Bunkoczi László gerincsérülése után még a rehabilitációját tölti.

abu_dhabi_s1_02



Az elsõ napra, afféle bemelegítésként egy 2.4 kilométer es szuperspeciálist jelöltek ki a szervezõk a mezõny számára, méghozzá nem máshol, mint a Yas Marina Circuit-en, vagyis a Formula–1-es versenypályán – impozáns környezetben, s a hõség sem volt annyira zavaró a nézõk számára, hiszen  a fedett lelátó nyújtotta árnyékból figyelhették, mit történik az aszfaltcsíkon.

Be kell vallani, hogy ezeket a hatalmas, erõs terepjárókat nem kimondottan aszfaltra teremtették, de azért egy-két szépségdíjas kanyarodást így is láthattunk, fõleg a korábbi ralisoktól (Nasszer al-Attijah, Kalid al-Qassimi, Lucio Alvarez), s persze azoktól, akik nem az „életben maradásért” küzdöttek, mint Szalayék. 

„A szervizparkban kiderült, hogy szerencsére csak a kardántengely törött el, és hátul is kicsúszott, aminek köszönhetõen nem verte szét a körülötte lévõ alkatrészeket. Sajnálom, hogy így történt, mert kiharcolhattunk volna egy jó rajthelyet, ugyanakkor jobb, hogy ez a probléma most jött ki, nem pedig a sivatagban, ahol már számít az idõeredmény” – mondta Szalay, aki így a 44. helyen zárta a szuperspeciálist, tehát alighanem elõzgetõs napja lesz vasárnap, amikorra a rendezõk egy 404 kilométeres szakaszt jelöltek ki a mezõny számára, ebbõl 262 kilométer a mért szakasz.

abu_dhabi_s1_04

 

Ezen a nap egyébként az érdekes találkozásoké volt: Szalay délelõtt ellátogatott válogatott kajakosaink edzésére, délután pedig Kammerer Zoltánék jöttek el az F1-es pályára, hogy megnézzék a prológot, és drukkoljanak a magyar pilótának, majd pedig végignézzék a szervizelést.

ABU-DHABI DESERT CHALLENGE
Szuperspeciál:

1. Lucio Alvarez, Gabriel Moiset (argentin, spanyol, Mini All4) 1:52.0,

2. al-Qassimi, Marques (egyesült arab emírségekbeli, portugál, Toyota Hilux) 1:52.4,

3. al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 1:52.9,

...

44. Szalay, Lurquin (magyar, belga, Opel Mokka) 2:31.1

VIDEO: A gépátvétel után

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: