DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Majdnem meglett a 400 km/óra a BAR-Hondának

Megtartották Bianchi temetését, csapatfőnökként térne vissza Villeneuve, épphogy nem ment 400 km/h-val a Honda, ötszörös világbajnok lett Schumacher – július 21-e autósportos híreiből válogattunk.

2023: Megkezdődött a Magyar Nagydíj hétvégéje a pénteki szabadedzésekkel: az elsőn a mercedeses George Russell, a másodikon a ferraris Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak, a mezőnybe pedig féléves kihagyás után visszatért az AlphaTaurinál Nyck de Vries helyét átvevő Daniel Ricciardo.

2022: A Ferrari korábbi csapatfőnöke, Jean Todt vett át egy Michael Schumacher részére szóló díjat, mely Németország Észak-Rajna-Vesztfália tartományának legrangosabb kitüntetését jelenti. A francia szakember a hétszeres világbajnok feleségével és lányával, Corinna és Gina Schumacherrel közösen fogadta az elismerést, köszönőbeszédében pedig elárulta: rendszeresen látja Schumachert, akivel együtt néznek versenyeket.

2021: Lewis Hamilton és Max Verstappen silverstone-i ütközésétől hangos az F1-es sajtó: mindenki a maga igazát bizonygatja, a Red Bull állítja, hogy Hamilton szándékosan tette falba a hollandot, a Mercedes kikéri magának ezt a vádat és ragaszkodik ahhoz, hogy egy elkerülhetetlen véletlenről van szó. Háborús front nyílt a vb-harcban kommunikációs és szurkolói téren is.

2020: Miután a Magyar Nagydíjat követően bejárta egy megható fotó a közösségi médiát, melyen a mérnökeinek összepakolni segítő Lando Norris látható, a fiatal brit elmesélte a jelenet történetét. Szerinte ez nála mindennapos, az F1-es csapatoknak pedig mindent meg kell tenniük azért, hogy csökkentsék a nyomást a mérnökökön és a szerelőkön, mely a koronavírus miatti szokatlanul sűrű versenynaptárnak köszönhető.



2019: Megy a vita arról, hogy mikor és hogyan rendezzenek londoni F1-es futamot, de a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel elég egyértelmű véleményt fogalmaz meg: semmikor. Szerinte nem kérdés, hogy a sportágnak a legendás Silverstone-ra van szüksége és nem egy puccos londoni parádéra, mert az F1 ennél sokkal jobban kötődik a silverstone-i pályához.

2018: 2018-ban ezen a napon már nagyon fájt a Mercedes csapatának az, hogy a Ferrari motorja magára talált és már nem Lewis Hamiltonék autója dominált az egyenesekben - Toto Wolff itt éppen azzal kürtölte tele a világsajtót, hogy bizony a rivális autója fél másodperccel jobb náluk az egyenes részeken, ekkora hátrányt kell leküzdeniük más területükön. Persze sokan már itt is elnézően mosolyogtak Wolff szavait hallva...

2017: Niki Lauda finoman szólva sincs jó véleménnyel a 2018-tól bevezetésre kerülő fejvédelmi eszközről, a halóról. A háromszoros osztrák világbajnok egyenesen odáig ment, hogy szerinte az eszköz le fogja rombolni mindazt, amit a Formula-1 az utóbbi időszakban tett a népszerűsítéséért.

2016: Lazított egy kicsit az FIA a rádiós korlátozásokon, miután a Brit Nagydíjon Nico Rosbergnek javaslatokat tett csapata a rakoncátlankodó sebességváltója másik beállítás használatával való „megjavítására”, ez pedig utólag egy 10 másodperces büntetésbe fájt a németnek, mert az FIA nem ítélt „súlyosnak” a technikai problémát. Ezentúl viszont bármilyen meghibásodás során segítséget nyújthat a versenyzőnek a csapat.

archív-2-bianchi-v2

2015: Megtartották Nizzában Jules Bianchi temetését. A szertartáson a Formula-1 világának jelentős része lerótta tiszteletét a tragikus, 2014-es Japán Nagydíjon elszenvedett balesete következtében elhunyt fiatal pilóta előtt. Megjelent többek között Lewis Hamilton, Jenson Button, Sebastian Vettel, Romain Grosjean, Nico Rosberg, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Daniil Kvyat, Pastor Maldonado, Marcus Ericsson, Roberto Merhi, Jean-Eric Vergne, és Alain Prost, illetve az FIA elnöke Jean Todt, a Manor-Marussia csapat vezetősége, Graeme Lowdon és John Booth, és korábbi csapattársa, Max Chilton is.

2014: Felipe Massa azt üzeni a fiatal versenyzőknek, hogy nyugodjanak le. A brazil pilóta a Német Nagydíj után akadt ki, miután az első kanyarban kiesett a Kevin Magnussennel történt összeérésük következtében. „Nem ez az első alkalom, hogy elsőkanyaros ütközésben vettem részt idén. Ezek a fiatal srácok mind az első kanyarban akarják megnyerni a versenyt!” – háborgott Massa.

2013: Csúnyát bakizott Kamui Kobajasi – a japán ex-F1-es pilóta, aki akkoriban a Ferrari GT-versenyzője volt, az olasz csapat 2009-es F1-es autóját vezethette Moszkvában, egy utcai parádé során, ám az esős aszfalton elvesztette az F60 felett az irányítást és a korlátnak ütközött.

2012: Fernando Alonso szerezte meg a pole-pozíciót a Német Nagydíj időmérő edzésén. A Ferrari spanyolja mögül Sebastian Vettel és Michael Schumacher indulhat majd a másnapi futamon, miután a harmadik helyezett Mark Webberre 5 rajthelyes büntetés vár.

archív-1-schumacher-2011

2011: Rendkívül csalódott a Mercedes szezonbeli teljesítménye miatt Michael Schumacher. „Másra számítottunk. Jól szerepeltünk a téli teszteken, így nagy reményekkel utaztunk Ausztráliába. Jelenleg pedig még mindig nem vagyunk abban a helyzetben, hogy lehetséges futamgyőzelmekről beszéljünk” – nyilatkozta csalódottan a bajnokság 10. helyén álló hétszeres világbajnok.

2010: Csapatfőnökként térne vissza a Formula-1-be Jacques Villeneuve, ha már versenyzőként nem sikerült a Stefan GP meg nem valósult F1-es projektje miatt. 1997 világbajnoka ismét egy F1-be újonnan belépő csapatot környékezett meg: a 2011-be csatlakozni kívánkozó olasz Durango alakulattal vette fel a kapcsolatot.

2009: A legendás helyszínek versenynaptárban maradásáért küzdenek a csapatok, miután Bernie Ecclestone egyre több új országba vinné el a Formula-1-et. Az istállók attól tartanak, hogy így, számukra fontos piacnak számító országokat és pályákat veszítenek el.

2008: Kiengedték a kórházból Timo Glockot, akit a Német Nagydíjon elszenvedett nagy erejű becsapódása után szállítottak be és tartottak bent éjszakai megfigyelésre. A Toyota német pilótája leghamarabb a következő versenyhétvége előtt megrendezésre kerülő jerezi szezonközi teszten ülhet újra a volán mögé.

2007: Kimi Raikkönen nyerte meg az Európai Nagydíj időmérő edzését a Nürburgringen Fernando Alonso és csapattársa, Felipe Massa előtt. A bajnoki éllovas, Lewis Hamilton ijesztő balesetet szenvedett az edzésen, miután egy jobb első defektet követően a gumifalba csapódott. A helyszínről mentőautó vitte el a fiatal britet, de az orvosi vizsgálatok során kiderült, hogy szerencsére nem sérült meg. 

2006: Épphogy nem sikerült a Hondának elérnie a 400 km/h-s sebességet a bonneville-i sós síkságon megrendezett sebességrekord-döntő kísérleten. Az FIA hivatalos F1-es autókhoz fűződő rekordját bár megdöntötte a dél-afrikai Alan van der Merwe-vel felálló istálló, de a hőn áhított céljukat végül nem sikerült elérniük: 397.36 km/h volt a legnagyobb rekord-átlagsebességük.

2005: Büszke Fernando Alonso, hogy Kimi Raikkönennel harcolhat a világbajnoki címért. A spanyol 26 ponttal vezeti a tabellát finn riválisa előtt. „Nagyszerű versenyző, örülök, hogy megküzdhetek vele. Talán ő a rajtrács legjobbja! A gokartos idők óta ismerjük egymást és mindig jó volt a viszonyunk” – nyilatkozta Alonso. 

archív-3-webber-fisichella

2004: Mark Webber a Williamshez, Giancarlo Fisichella pedig a Renault-hoz fog szerződni – értesült az Autosport magazin. A lap szerint a bejelentésekre minden bizonnyal napokon belül sor kerül. 

2003: Nem fordulhat elő a Brit Nagydíjon látotthoz hasonló biztonsági hiba a Hungaroringen – biztosította a sajtót Palik László, a pálya elnök-vezérigazgatója. Silverstone-ban nem mindennapi és rendkívül veszélyes helyzetet idézett elő az, amikor egy néző demonstráló jelleggel befutott a pályára, életveszélyes helyzetbe hozva ezzel a versenyzőket.

2002: Michael Schumacher nyerte a Francia Nagydíjat Kimi Raikkönen és David Coulthard előtt. Schumacher öt körrel a vége előtt, elképesztő izgalmakat követően vette át a vezetést, hogy aztán a célvonalat átszelve megszerezze az ötödik világbajnoki címét, mellyel a legendás Juan-Manuel Fangióval egyenlített az örökranglista élén. 

2000: Nem engedi az FIA, hogy bizonyos autógyártok tulajdonrészt vásároljanak Bernie Ecclestone-tól a Formula-1-ből. A hírek szerint a Ford, a Daimler-Chrysler, és a Toyota csoportok részéről állt fenn ilyen jellegű érdeklődés.

1999: Súlyosabb Heinz-Harald Frentzen térdsérülése, mint azt előzetesen sejtették. A német pilóta még a Kanadai Nagydíjon szenvedett hatalmas balesetet, melyben az új információk szerint le is tört egy csontdarab a térdéből, ám azóta egy versenyt sem hagyott ki. „Amikor vezetek, nincs semmilyen problémám vele, viszont miután kiszállok, elképesztően fáj…” – árulta el Frentzen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: