Még sokan emlékeznek rá, és bizonyos időközönként még mindig előkerül a MotoGP-legenda F1-es kalandjainak története. Rossi először 2004-ben – immár 17 évvel ezelőtt! – kapott tesztlehetőséget a Ferraritól Fioranóban, majd a következő öt évben még néhányszor kipróbálta hazai csapata versenyautóját, a közvélemény pedig végig megosztott volt abban, hogy hova is tegye ezt a bimbózó kapcsolatot: vajon csak kedvtelés Olaszország két motorsportnagyságának együttműködése, vagy komoly szándék áll mögötte és Rossi tényleg a kategóriaváltáson gondolkodik? Most már tudjuk, hogy a debütálás pillanata sohasem jött el, ám most a Motorsportnak nyilatkozva Luca di Montezemolo, a Ferrari akkori elnöke elárult még néhány részletet a tesztek hátteréről.
„Sokan azt mondták, hogy az egész csak egy marketingfogás, de a Ferrarinak nem volt szüksége ilyesmire. Hogy őszinte legyek, először csak szívességből csináltuk, hogy valóra váltsuk ezzel egy nagy bajnok vágyát” – mondta a 73 éves üzletember.
„Láttam, hogy mennyire erős a tempója. A következetessége még hiányzott, de nagy potenciál volt benne. Volt egy pillanat, amikor elgondolkodtunk azon, hogy adunk neki egy évet a Sauberben. De kellően intelligens volt, és tudta, hogy jobban jár, ha a legjobb marad a MotoGP-ben, mintha azt kockáztatná, hogy csak 4-5. lesz a Formula-1-ben. Noha a későbbiekben is tesztelt még velünk, de azokat már inkább a barátságunk szülte.”
2004 végére Rossi hatszoros motoros világbajnok lett, s új csapatával, a Yamahával is elsőre felért a csúcsra, a lendülete pedig a következő évre is kitartott, míg az F1-es Saubernél Giancarlo Fisichella megüresedett helyére a visszatérő Jacques Villeneuve ült 2005-re. Rossi egy évvel ezelőtt maga beszélt arról, hogy 2006-ban is közel állt a MotoGP elhagyásához az F1 kedvéért, de elmondása szerint azért utasította vissza az ajánlatot, mert egy kisebb csapatnál kellett volna debütálnia - azt nem tudni, hogy melyiknél, mert a Saubert 2006-ra megvette a BMW, így a Ferrarinak már nem volt beleszólása a pilótaügyekbe.