DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Retro

Kubica még mindig bánja az elszalasztott 2008-as vb-esélyt

A lengyel a mai napig úgy érzi, hogy ha a BMW nem kezdett volna el a következő évi szabályváltozásokra koncentrálni, a szezon legvégéig harcolhatott volna a címért a Ferrarikkal és a McLarenekkel.

Bár a legtöbben talán Lewis Hamilton és Felipe Massa utolsó kanyarig tartó vb-küzdelme miatt emlékeznek a 2008-as Formula-1-es szezonra, az év során azonban a BMW-t erősítő Robert Kubica is sokáig esélyesnek látszott a végső sikerre. A lengyel először a Kanadában aratott győzelme után állt a tabella élén, de még az idény felénél is csupán két pontra volt Hamiltontól. Csakhogy a BMW az évad második felében már a 2009-es autóra koncentrált, hogy felkészült legyen a jelentős szabályváltozásokra, Kubica teljesítménye pedig onnantól kezdve visszaesett: csupán néhány dobogós helyezést ért el, s végül negyedik lett a bajnokságban.

kubica-bmw-2008-dppi



Mivel 2009-ben még annyira sem voltak erősek, mint 2008-ban, Kubica a mai napig elszalasztott lehetőségként tekint az előbbi szezonra – minderről most a GP Racing hasábjain beszélt ismét:

„Pontosan ugyanúgy látom a dolgokat, ahogy 12 éve is, mert érintett voltam benne, és olyan helyzetben voltam, ahol sajnos úgy éreztem, ez lehet az esélyünk, hogy harcoljunk a világbajnokságért. Nem a miénk volt a leggyorsabb autó, ez tény. Általában a leggyorsabb autóval nyernek világbajnokságot, de nem mindig. Valamilyen okból kifolyólag – mások hibájának vagy annak köszönhetően, hogy jobb munkát végeztünk az idény elején – a leggyorsabb autó nélkül is vezettük a bajnokságot. Ki kell használnod a lehetőségeidet, mert sosem tudhatod, mikor kapsz második esélyt az életben. Tíz év után találkoztam néhány szerelőmmel, akik ott voltak velem, és ők ugyanígy látják. És ők is sajnálják, mert végül nem kaptunk újabb esélyt.”

„Ilyen a versenyzés, senki sem dominált. A Ferrari és a McLaren bizonyos pályákon erősebb volt a többieknél, de műszaki problémáik és egyéb hibáik voltak. Ezért kerültem a bajnokság élére, és ezért maradtam harcban elég sokáig a leggyorsabb autó nélkül is. Emlékszem, Fujiban hatodik lettem az időmérőn, míg Nick csak a tizenhatodik. Sehol sem voltunk teljesítmény terén, mégis vezettem már az első körben, és végül második lettem. Biztos vagyok benne, hogy ha bevetettük volna a versenyen azokat az alkatrészeket, amiket három hónappal előtte teszteltünk, megnyertem volna azt a futamot. Még mindig bánom ezt, ugyanakkor úgy érzem, szerencsés is voltam, hogy abba a helyzetbe kerültem, hiszen rengeteg tehetséges pilóta még csak esélyhez sem jut.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: