Schumacher és a Ferrari öt – egymást követő – bajnoki címet hódítottak el 2000 és 2004 között, ezen túl pedig a Ferrari 1999-ben is elhódította a legjobb konstruktőrnek járó elismerést, amivel a mai napig ők tartják a rekordot a legtöbb sorozatban megnyert csapatvilágbajnoki címek terén.
Fernando Alonso és a Renault törték meg a Scuderia egyeduralmát, majd Schumacher távozása után, 2007-ben ismét visszataláltak a siker útjára a maranellóiak Kimi Raikkönen révén, 2008-ban pedig megszerezték tizenhatodik konstruktőri világbajnoki címüket. Újabb sikerük viszont azóta is várat magára.
A Schumacher-éra idejében Rob Smedley Felipe Massa versenymérnöke volt, ma pedig már úgy látja, hogy a hétszeres bajnok legenda visszavonulása miatt torpant meg a Ferrari: „Teljes mértékben! Még mindig volt érdekeltsége a csapaton belül, és voltak olyan gondolataink, hogy vajon meddig lesz ez így? Meddig tart ki az ő hatása?”
„De egy ideig ez még kitartott, persze, amikor már nem vezet, nem ő ül az autóban nap, mint nap, akkor már nem ugyanolyanok a dolgok. Hiányoztak az ő részletes visszajelzései, hogy ezen vagy azon kellene javítani” – idézi Rob Smedleyt a GP Fans oldala.
„Szóval a dinamizmusunk teljesen megváltozott, és szerintem nem túlzás azt állítani, hogy olyanok voltunk nélküle, mint egy kormányát vesztett hajó. Amikor én a Ferrarinál dolgoztam, nem sokat láttam Michaelt, mivel a csapat másik oldalán voltam érdekelt. De ha kifogott egy olyan versenyt, amin egész hétvégén dominált, az volt az első dolga, hogy odament minden egyes dolgozóhoz a csapatból, hogy kezet foghasson velük és megköszönhesse nekik a fáradalmas munkájukat.”
„Nagyszerű volt vele dolgozni és a vezetőség is fantasztikus volt. Álomszerűnek hatott Jean Todt és Ross Brawn keze alatt dolgozni, folyton olyan érzésem volt, hogy ilyen emberek keze alatt soha semmi nem fordulhat rosszra. Annyira jó volt.”