Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. augusztus 1. vasárnap
Retro

Retro – Amikor két Michael Schumacher volt a pályán

1996-ban igazolt a később hétszeres világbajnok legendává váló pilóta a Ferrarihoz. Monte-Carlóban viszont az olasz rajongók a szívükhöz kaptak, amikor meglátták őt a McLarenben.

Pedig valójában csak a sisakját látták, rögtön két példányban, két különböző istállónál. Az 1996-os Monacói Nagydíj május 19-én semmiben sem volt szokványos, a sisak-mizéria megoldása sem. De hol máshol történt volna ilyen, mint Monacóban!

A futam lefolyása is egészen rendkívülire sikeredett, a pole-pozícióból induló Michael Schumacher már az első kör felénél hibázott a vizes pályán, a szalagkorlátnak ütközött és kiesett. A versenyt a 14. helyről rajtoló Olivier Panis nyerte, miközben összesen hárman látták meg a kockás zászlót.

A kaotikus verseny során senki nem értette, hogyan történhetett, hogy a második helyen záró Coulthard egyértelműen Michael Schumacher bukósisakjában versenyzett. A csere-bere oka az időjárásban és a skót eredeti fejvédőjének problémájában rejlett. A megoldáshoz pedig szerencse is kellett.

Michael Schumacher 1996-ban, Monacóban


Huszonkét évvel ezelőtt még vasárnap délelőttönként egy úgynevezett bemelegítő edzést is tartottak, hogy mindenki megtalálja a megfelelő versenybeállítást az autójához. A warm-up során David Coulthard észlelte, hogy az esős-párás időben fejvédőjének elülső részébe beszivárog a víz, ettől pedig sisakplexijén keresztül, rövid idő után gyakorlatilag semmit sem látott.

Átsietett a Ferrari bokszához és kölcsönkérte Michael Schumacher egyik tartalék sisakját. Szerencséje volt, gond nélkül megejthette a cserét, ugyanis a McLarent és a Ferrarit is ugyanaz a cigarettamárka támogatta, így ebből sem adódott nehézség.

David Coulthard gondját Schumacher tartalék sisakja oldotta meg

„A bemelegítés alatt annyira rosszul láttam ki a sisakomból, hogy nem tudtam normálisan autózni, egy idő után szinte emlékezetből vettem a kanyarokat. Ilyen körülmények között, Monte Carlóban még száraz pályán sem szeretne versenyezni az ember, nemhogy vizes aszfalton” – emlékezett vissza a körülményekre David Coulthard.

„Akkori beszállítónk éppen a dupla rétegezéssel kísérletezett, így a tartalék fejvédőmmel ugyanez volt a gond. Megkérdeztem Michaelt, hogy erre a versenyre odaadja-e az egyik tartalék sisakját, meg is kaptam. Második lettem, de a győzelem is meglehetett volna. A bokszkiállásnál stratégikai hibát követtünk el, ekkor került elém a későbbi győztes, Olivier Panis” – tette hozzá a skót.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?