DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Retro

Hamilton legnagyobb felzárkózása

Lewis Hamilton tavaly, Brazíliában egy egészen fantasztikus felzárkózást mutatott be a bokszutcából rajtolva. De ez még semmi, amit 2006-ban művelt, arra egyszerűen nincsenek szavak.

Rossz emléke kötődik egyik legnagyobb feltámadásához, még 2009-ben, Ausztráliában. Sebességváltó-csere miatt mindössze a tizennyolcadik pozícióból vághatott neki az évadnyitónak egy láthatóan félretervezett McLarennel, ám a verseny leintésekor negyedik lett. Egy ideig harmadiknak is érezhette magát, mert Jarno Trullit kizárták előle, ugyanakkor mélyebben megvizsgálták az ügyet és rájöttek, hogy Hamilton szándékosan félrevezette a versenybírákat Trulli esetében, így végül a britet zárták ki emiatt.

Tavaly, Brazíliában, a friss Mercedes-motornak és a négyszeres világbajnok zsenialitásának köszönhetően a bokszutcából rajtolva folyamatosan kiváló tempót autózva sorra nyelte le ellenfeleit. Végül a negyedik helyen intette le a kockás zászló, az utolsó két körben már Kimi Raikkönent támadhatta, ám az előzés nem sikerült. Így is fantasztikusnak mondható a mezőnyön való átgázolása, a győztes Vetteltől mindössze 5,4 másodperccel maradt el.

2006-os kiváló teljesítménye miatt kapott szerződést a McLarentől


A GP2-ben azonban olyat művelt Isztambulban, aminek ma is a csodájára járnak. A simának induló 2006-os szezonban hirtelen váratlanul nagy ellenállásba ütközött Nelsinho Piquet feltámadása miatt, aki zsinórban három futamot nyert és egyre közelebb került a brithez. A török sprintversenyen is a brazil indulhatott jobb pozícióból, Hamilton viszont kockáztatott és alacsony leszorítóerővel állíttatta be versenyautóját.

Hamilton hihetetlen második helye

Elsőre úgy tűnt, terve elbukott, mivel a második körben megperdült és egészen a 16. pozícióig zuhant vissza. Úgy festett, ismét súlyos pontokat veszít Piquet ellenében, utána azonban autózásával végképp felhívta magára a McLaren figyelmét. A maradék 21 körben szép sorban megelőzte ellenfeleit. Annak ellenére, hogy Timo Glockkal sokáig kellett, hogy bajlódjon (ilyen a Formula-1-ben nem sűrűn történt), végül a második helyre zárkózott fel.

Mindenkinél egy teljes másodperccel gyorsabb köröket futott, kopott abroncsokon is körrekordot ért el, ez az ő napja volt. A szakemberek szerint, ha még egy kör hátravan, még a futamgyőzelem is meglett volna. Így is sokat ért a második hely, a következő versenyen, Monzában bebiztosíthatta GP2-es bajnoki címét. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: