DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Retro

Vettel utolsó reménye Raikkönen világbajnoksága

Sebastian Vettel szinte behozhatatlan hátrányba került a borzalmasan sikerült ázsiai hármas-túra után saját és a Ferrari hibája miatt. Az utolsó szalmaszál éppen csapattársa, Raikkönen esete lehet.

A szingapúri rajtbaleset, valamint a Sepangban, illetve Suzukában elszenvedett motorhibák miatt Sebastian Vettel csúnyán lemaradt az összetettben Lewis Hamilton mögött, a brit előnye már 59 pontra nőtt német riválisával szemben mindössze négy futammal a szezon vége előtt.

A helyzet majdnem hogy kilátástalan már a négyszeres világbajnok számára, de a reményt nem adja fel. Vettel utolsó esélye, hogy esetleg Lewis Hamiltont is utolérik a technikai és vezetői hibák. Éppen saját csapattársa, Kimi Raikkönen nyerte úgy egyetlen világbajnoki címét 2007-ben, hogy gyakorlatilag már mindenki leírta hajszálvékony esélyeit az utolsó két futamra, ám a finn mégis véghezvitte a lehetetlent.

Az akkori pontrendszerben hatalmasnak számító, 17 egységnyi hátrányban állt a Kínai Nagydíj előtt Kimi Raikkönen Lewis Hamilton mögött, ráadásul csak a harmadik helyen, mert még Fernando Alonso is köztük volt. Nem is igazán számoltak a finn pilótával, mert mindenki a két McLaren csatájára fókuszált.

Kínában eleinte Hamilton dominált, de a felszáradó pályán a mai napig tisztázatlan okból a végsőkig elhúzta a kerékcserét a brit, már a szöveten autózott és körönként súlyos másodperceket veszített a teljesen lerongyolódott abroncsokon. Amikor pedig elhatározta magát, a bokszbejáratot túl nagy sebességgel közelítette meg és kicsúszott egy egyébként szinte funkció nélkül ott árválkodó kavicságyba. Az autó felült rá és nem moccant, a brit kiesett, Raikkönen pedig behúzta a futamgyőzelmet.

A záró futamon Felipe Massa mellől Hamilton indulhatott, nagyon kényelmes helyzetben volt tehát mindkét riválisával szemben. Már a rajtot is elszúrta, majd néhány kanyarral később még további helyezéseket veszített. Újabb körök múlva a sebességváltója rakoncátlankodott, az autó drasztikusan lelassult és mindenki elment Hamilton mellett. Közel 30 másodperc múlva sikerült újraindítania a fedélzeti számítógépet, az autó újra erőre kapott, de közel fél kör hátránnyal kellett folytatnia a teljesen utolsó helyen.

Hiába mutatott be szép felzárkózást a fiatal brit, nem sikerült elérnie az áhított ötödik helyet (a pontegyenlőség még Raikkönennek kedvezett volna a több győzelem miatt), csak a hetedik helyig jött fel. Pechére ugyanis nem volt már biztonsági autós időszak, így minden egyes másodpercet a pályán kellett behoznia. Felipe Massa és a Ferrari természetesen úgy alakította, hogy a tankolások után már a finn álljon előrébb, a célig már nem is adta át a vezetést többet, így további nyolc pontot vert Hamiltonra. Mivel Alonso ellen is megszerezte a kellő pontmennyiséget, gyakorlatilag a semmiből nyerte meg a világbajnoki címet Kimi Raikkönen minden idők egyik legdrámaibb szezonzáróján (amit aztán 2008-ban azért sikerült megfejelnie a sorsnak).

Sebastian Vettel is ebben bízhat még, hogy az eddig rendkívül magabiztos Mercedes-Hamilton páros műszaki vagy egyéb indokból hibázgatni kezd és közelebb kerül a pontversenyben annyira, hogy a szezonzáróig elhúzhatja a döntést. A német helyzete azonban annyiból nehezebb, hogy két elrontott nagydíj még mindig kevés Hamiltontól, ugyanis előnye jóval több, mint 50 pont, de Vettel ebben az egyetlen szalmaszálban még bízhat. A Ferrari pedig már átélt ilyet pontosan 10 évvel ezelőtt…

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: