A Williams skót pilótája a dobogó rendszeres látogatója volt 1995-ben, már amikor befejezte a versenyt: a szezon első 12 futama alatt hatszor kellett kiállnia, egy negyedik helye mellé pedig három második és két harmadik pozíciót gyűjtött - pluszban még két pole-t is szerzett. Éppen itt volt az ideje a futamgyőzelemnek, gondolhatta, amikor Estorilban is elhódította az első rajtkockát a bajnoki címért harcoló csapattársa, Damon Hill, valamint Michael Schumacher előtt.
Coulthard remekül is jött el a Portugál Nagydíj rajtjától, hátrébb azonban káosz alakult ki: Ukyo Katayama Tyrrellje Luca Badoer Minardija előtt haladt, amikor a két autó összeért, a japán pedig a levegőbe katapultált. A kék-fehér autó előbb a célegyenes bal oldalán lévő kerítésnek csapódott, majd alkatrészeit forgácsolva bukdácsolt vissza az aszfaltra, fejjel lefelé. Badoer útközben Andrea Montermini Pacificjét is eltalálta, a versenybíróság pedig nem habozott, és azonnal leállította a versenyt.
Katayamát eszméletlenül bányászták ki a roncsból, de szerencsére hamar magához tért - két napot így is kórházban kellett töltenie meghúzódott nyaka és kisebb zúzódások miatt. Az újrarajt ismét Coulthardnak sikerült a legjobban, csapattársa viszont alulmaradt a Schumacherrel folytatott csatában. Annak érdekében, hogy visszavegye a pozíciót, Hill a Williams-boksszal egyetértésben háromról két kiállásra váltott, terve pedig bevált: miután Schumacher teljesítette utolsó cseréjét, a brit elől tudott maradni - az már más kérdés, hogy ezúttal nem tudta megtartani pozícióját.
A címvédő benettonos szemmel láthatóan gyorsabb volt riválisánál, a 61. körben pedig utat talált mellette - bár fennállt a veszélye annak, hogy a silverstone-i és monzai ütközések után ezúttal is összeakadnak, a felek ezúttal szemmel láthatóan jobban tisztelték egymást. Olyannyira, hogy a pódiumceremónia után teátrálisan kezet is fogtak egymással. Coulthardot mindez nem izgatta különösebben, és hiba nélkül teljesítette a versenyt, több mint hét másodperccel Schumacher, és 22 másodperccel Hill előtt, karrierje első Forma-1-es futamgyőzelmét aratva.
Mögöttük a két Ferrari zárt negyedik-ötödik helyen, némi közjáték után: Jean Todt rászólt Jean Alesire, hogy engedje el Gerhard Bergert, a francia pilóta azonban nem tette meg ezt a pályán. Megtette helyette a csapata, hiszen éppen annyi ideig tartották bokszban az avignonit, amely alatt kollégája meg tudta előzni őt. Alesi természetesen nem örült a csapatutasításnak, de le kellett nyelnie a békát. Az utolsó pontot Heinz-Harald Frentzen (Sauber) gyűjtötte be.
Michael Schumacher egyébként eredményével 17 pontra nyújtotta előnyét a tabellán Hill előtt, a Benetton pedig 12 egységgel vezetett a Williamsszel szemben. Ekkor még úgy tűnt, szoros lehet a bajnokság, ám a következő három versenyen beindult a német henger, a kerpeni második vb-címét eredményezve.