DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Retro

Világbajnokok interjúi kezdőként

Van, aki már újoncként is kiválóan érzi a mikrofont, van azonban, aki sosem volt a szavak embere. Raikkönen, Alonso és Button interjúi újoncként és napjainkban, érdemes nézni a különbséget.

Jenson Button 2000-ben kezdte pályafutását alig húsz évesen. Élete első időmérő edzésén a 9. helyen végzett, egyáltalán nem vallott szégyent. A versenyt végül motorhiba miatt nem fejezte be, de második futamán máris pontszerző lett Brazíliában.

Hosszú, rögös úton kellett végighaladnia, mire 2009-ben világbajnokká koronázták, leginkább első féléves kiváló teljesítménye miatt, valamint a Brawn-Mercedes bomba ötletének köszönhetően (rejtett dupla diffúzor, ami a szabálykönyv betűjének megfelelt). Rutinos pilótaként, a 2017-es Monacói Nagydíjon beugróként szerepelt.

Kimi Raikkönen azóta híressé vált debütálását nem izgulta túl 2001-ben, szintén Melbourne-ben. Annyira nem aggódott, hogy a futam előtt fél órával még békésen aludt az egyik pihenőhelyiségben a Saubernél. Élete első versenyén azonnal pontot szerzett, később, 2007-ig kellett várnia első (és egyetlen?) világbajnoki címéig.

Már a kezdetek kezdetén sem voltak erősségei az interjúk, ez 16 évvel később sem változott. A hangtónus kissé átváltozott, de Raikkönen azóta sem lett beszédesebb. A most látható beszélgetés Szingapúrban készült az idei évben.

Fernando Alonso együtt kezdte pályafutását Kimi Raikkönennel, ám Alonsónak a mezőny messze leggyengébb autójával nem volt esélye a pontszerzésre. Számos kiváló teljesítményt tett le azonban az asztalra, így a következő szezonra a Renault tesztpilótája, majd 2003-tól állandó versenyzője lett, 2005-ben pedig a világbajnoki cím is meglett – egy év múlva pedig újra. Itt éppen karrierje első hazai futamára készült Barcelonában.

Sajnálatos módon az utóbbi évek sikertelenségi sorozata nem volt jó hatással Fernando Alonsóra, de az akaraterejét és a győzni akarását ez sem törte meg. Ez a verseny előtti interjú a 2017-es Brit Nagydíj előtt készült.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: