Szemezgetésünk első állomása 1990, Suzuka. A Japán Nagydíj eldöntötte a világbajnoki cím sorsát, Ayrton Senna már az első kanyarban ütközött Alain Prosttal, Gerhard Berger az első helyről a második kör elején kicsúszott, Nigel Mansellt pedig a futam felénél egy sebességváltó-hiba tüntette el az élről. Nelson Piquet győzött, a második helyezett Roberto Moreno is óriási meglepetést szerzett, főleg, mivel a Benetton sebtében igazolta le a helikopterbalesetet szenvedő Alessandro Nannini helyére. A harmadik helyen végzett Aguri Suzuki óriási örömet szerzett hazai közönség előtt, megszerezve pályafutása, és a Larrousse-Lamborghini (egyáltalán a motorszállító) egyetlen dobogós helyét. Suzuki teljesítményét kiemeli, hogy a két Williams célbaérése ellenére kaparintotta meg a harmadik helyet.
1994-ben egy óriási rajtkarambol rostálta meg a mezőnyt, a 26 autóból tizenegy (!) esett ki a második kanyarig (Alesinek elromlott az autója a rajt után nem sokkal), de megsérült például a két Williams is. Később kiesett a két Benetton és a másik McLarennel Brundle is. Egy csapásra a két Ligier találta magát a dobogós helyeken, Gerhard Berger győzött a Ferrarival, Olivier Panis megszerezte a második, mögötte Eric Bernard pedig a harmadik helyet, ami hosszú évek óta a Ligier messze legjobb eredménye volt.
Egy évvel később az Ausztrál Nagydíj is megrostálta a mezőnyt, mindössze nyolcan látták meg a kockás zászlót. A győztes, Damon Hill két kört vert az utolsó körökben olajszivárgással is küzdő Olivier Panisra, aki még így is behozta a Ligiert a második helyre. A legnagyobb meglepetést azonban a harmadik helyen célba futó Gianni Morbidelli okozta, aki a Footwork (Arrows) istálló első dobogós helyezését szerezte 1989 óta, ráadásul a csapatnak mindössze egyetlen pontocskája volt a zárófutam előtt, ezt az olasz megötszörözte. Ugyan kevesen értek célba, növeli Morbidelli teljesítményének értékét, hogy egy McLarent meg tudott előzni, Blundell negyedik lett. Hamarosan folytatjuk sorozatunkat!