Will Stevens nevét csak azok ismerhették 2008. április 11-ig, akik járatosak voltak a gokartozás világában, ahol előző évben a KF2 európai és ázsiai bajnoki címét is megszerezte. Az említett napon aztán a reflektorfény a 16 éves angolra vetült, aki a csapat hivatalos ruházatában, a Honda F1-es autója mellett pózolt Ross Brawn és Nick Fry társaságában. A fotó alapján úgy tűnt, mintha csak egy fiatal rajongónak adatott volna meg, hogy élete nagy napján eljusson kedvenc csapatához.
Az arcán levő magabiztos mosoly azonban árulkodó volt, hogy itt egy másféle nagy napról van szó: a királykategória gyári csapata bejelentette, hosszú távú szerződést kötött vele azzal a céllal, hogy segítse pályafutását, egy napon pedig a Formula-1-es programban foglalja el helyét.
„Will eddig rendkívül ígéretes karriert teljesített gokarttal, és nagyon várjuk, hogy segédkezhessünk menetelésében az alsóbb géposztályokon át végső ambíciója, a Formula-1 felé” – kommentálta a hírt Ron Meadows, a Honda sportigazgatója. „A Honda a feltörekvő motorsportos tehetségek felkarolását stratégiája alapvető részének tekinti, és ez is jelzi elkötelezettségünk a Formula-1 iránt. Kíváncsian várjuk, hogyan fejlődik majd Will, akit támogatni fogunk a következő években.”
Nehéz nem észrevenni a párhuzamot egy jó pár évvel korábban kezdődő sikertörténettel: a McLaren 13 évesen kezdte el egyengetni a gokartozó Lewis Hamilton pályafutását, aki előző évben, 2007-ben debütált a Formula-1-ben a csapattal, mégpedig berobbanva az élvonalba. A Honda abban bízott, hogy hasonló istenadta tehetséget karolt fel, a hazai sajtó pedig náluk is lelkesebb volt.
Az elismert F1-es szakíró, James Allen később az év folyamán szó szerint ezt írta egy cikkében Stevensről, akit két ex-pilóta, Martin Brundle és Mark Blundell is segített: „Talán még sosem hallottál róla, de Will Stevens a következő Lewis Hamilton.”
A szerző nem is tévedhetett volna nagyobbat – persze azt már sosem tudjuk meg, hogyan alakult volna Stevens pályaútja, ha nem dönt úgy a Honda, hogy a Meadows által emlegetett elkötelezettséget meghazudtolva már a 2008-as szezon végén kiszáll a Formula-1-ből. Stevensnek egyedül kellett végigjárnia az utánpótlás-kategóriák buktatókkal teli útját. Nem túlzás, hogy igazán kiemelkedőt sehol sem alkotott: legjobb eredménye bajnoki negyedik helyezés volt a Formula Renault UK, Eurocup, valamint 3.5 bajnokságaiban.
Utóbbi szériából lépett végül a Formula-1-be 2014 végén: ezúttal szó sem volt gyári támogatásról, a legkisebb csapatok egyikéhez, a Marussiához igazolt októberben tartalékpilótaként. Japánban egy szabadedzést szántak neki, de ez a beadott papírok problémái miatt hiúsult meg, aztán megint megszűnt alóla egy csapat, miután a Marussia csődeljárás alá került.
Végül azonban Stevensnek is kijutott egy szerencsés fordulat: a másik csapattal egy időben kihulló Caterhamnek a szezonzáró előtt sikerült pénzügyi mentőcsomagot összeállítania, melyben fontos szerepe volt a brit által hozott félmillió fontnak is – ennyiért cserébe indulhatott az Abu Dhabi Nagydíjon, ahol 17. helyen ért célba, de ennél sokkal emlékezetesebb, hogy Fernando Alonsóval is megküzdhetett a pályán.
A Caterham aztán végleg lehúzta a rolót, a Marussia viszont Manor névén megmenekült a felszámolástól, az egyik 2015-ös ülést pedig Stevens kapta meg, akinek csapattársával, Roberto Merhivel ellentétben egész szezonra be volt betonozva a helye. A Manor annyira lemaradt mindenki mástól, hogy legfeljebb a másik versenyzővel vívott párharcot volt érdemes nyomon követnie.
Habár a csapat 2016-os ülésére is esélyesnek emlegették (legalábbis ő saját magát), Stevens kiszorult a mezőnyből, és jelen állás szerint nem tűnik valószínűnek, hogy valaha látjuk még a királykategóriában. Az F1-ből száműzött számos pilótához hasonlóan a hosszútávú versenyzés felé fordult, ahol párhuzamosan szerepelt a WEC-ben és Blancpain GT-szériában. A világbajnokságon második lett a Le Mans-i 24 órás LMP2-es értékelésében, egysége pedig két fordulót megnyert a későbbiekben. A 16 évesen új Hamiltonnak kikiáltott Stevens ennek ellenére sem indul idén az LMP2-ben, helyette Európában és Ázsiában szerepel GT-versenyeken.