„Ki szeretne egy autóba ülni egy Forma-1-es versenyzővel?” Erre a kérdésre száz rajongóból kilencvenkilenc úgy válaszolna, hogy minden további nélkül, az a fennmaradó egy is hosszasan gondolkozna válaszán. Nos, valószínűleg utóbbiak táborát erősíti a 2008-as Szingapúri Nagydíjon szolgálatot teljesítő helyi orvos is, aki kissé rosszul érezte magát attól, amikor Alexander Wurz körbevitte őt a villanyfényes pályán.
Az osztrák pilóta 2007-ben visszavonult az F1-ből, ám 2008-ban a Honda tesztpilótájaként továbbra is járt a futamokra. A Nemzetközi Automobil Szövetségnek kapóra jött jelenléte az első Szingapúri Nagydíjon, miután az orvosi autó sofőrje, Alan van der Merwe megbetegedett, így arra a hétvégére Wurz kapott lehetőséget arra, hogy vezesse a medical cart.
„Ha az orvosi autóban ülsz, azt reméled, hogy egy légkondicionált járműben nézheted végig a versenyt, aztán pedig hazamész” – nyilatkozta Wurz a Motorsport Magazinnak. Akkor Szingapúrban azonban már az első komolyabb balesetnél pályára kellett hajtania, miután Nelson Piquet – mint később kiderült, előre kitervelt szándékkal – falnak csapta az autóját. „A doktor hirtelen odaült mellém, s mivel hallott információkat, azt mondta: ’Gyerünk, gyerünk, komoly a helyzet!’ Nos, ha egy pilótát arra kérnek, hogy gyors legyen, pontosan ezt teszi: olyan gyorsan vezeti az autót, amennyire csak lehet.”
Amíg az F1 hivatalos orvosi delegáltjaként dolgozó Gary Hartstein jól bírta az iramot, a Wurz mögött ülő helyi szakembernek kevésbé volt emlékezetes élmény az utazás. „Ez túl sok volt a gyomrának, ezért viszontlátta az ebédjét. Hogy is mondjam, eléggé érdekes szag kezdett terjengeni az autóban.” Piquet nem sérült meg (a Renault renoméja annál inkább), és mikor véget ért a verseny, Wurz felkereste a doktort. „Odajött hozzám és megrázta a kezemet, én pedig csak reménykedtem: ’Vajon megmosta-e a kezét?’” - tette hozzá a ma a GPDA elnökeként tevékenykedő expilóta.