A Formula-1-es pontrendszer rengeteg változáson ment keresztül a sorozat történetének több évtizedes története során: volt, hogy csak 9 egység járt a győzelemért, de olyan is előfordult például, hogy az adott szezont két részre osztva értékelték a versenyzők. Az azonban minden rendszerben megegyezett, hogy a helyezések után világbajnoki pontok jártak, s aki ezekből a legtöbbet gyűjtötte – esetleg néhány eredmény elhagyásával –, azé lesz az év végi dicsőség.
Nos, ezt az elvet dobta volna ki Bernie Ecclestone azon ötlete, amelyet 2008. november 26-án prezentált a nagyközönségnek. Természetesen az éremrendszerről van szó: az F1 vezetőjének elképzelése szerint aranyérem járt volna a győzelemért, ezüst a második, bronz pedig a harmadik helyezésért, s mint ahogy azt az olimpiai nemzeti éremtáblázatoknál megszokhattuk, a végén az diadalmaskodott volna, aki a legtöbb aranyat gyűjtötte.
„Be fogjuk vezetni. Minden csapat elégedett az ötlettel” – jelentette ki annak idején Ecclestone, aki már rögtön 2009-ben be akarta vezetni az új szisztémát. „Az egésznek az az oka, hogy elegem van abból, hogy mindenki az előzések hiányáról beszél. Ennek pedig nem a pályák vagy az ott dolgozók az okai, hanem a versenyzők, akiknek nincs szükségük előzésre.”
„Ha vezetsz, én pedig második vagyok, nem fogok kockáztatni egy balesetet vagy bármi hülyeséget két nyavalyás pontért. Ha viszont az aranyérem lenne a cél, mert a legtöbb számítana a világbajnokságban, akkor már más lenne a helyzet: akkor megelőznélek” – magyarázta az F1 első embere. Arra a kérdésre, hogy ha valaki, mondjuk, hat győzelmet szerez, míg a többi futamon célba sem ér, az megelőzne egy olyan pilótát, aki az összes versenyen másodikként végzett, így felelt: „Akkor a következő évben még keményebben kell próbálkoznia.”
Ecclestone ötlete azonban végül – egyelőre legalábbis – nem valósult meg, helyette egy teljesen új, a statisztikusokat az őrületbe kergető pontrendszert vezettek be 2010-ben: onnantól kezdve 25 egység járt a győzelmekért, ami jelentősen több volt, mint az addigi 10 egység. A lényeg azonban az volt, hogy mivel a második helyért már csak 18 pontot osztottak ki, azaz megnőtt a különbség az első és a második pozíció között, izgalmasabb versenyekre számítottak a szervezők – más kérdés, hogy végül a DRS-t is be kellett vezetni ahhoz, hogy megugorjon az „előzések” száma az F1-ben…