2014-ben először feszült egymásnak a két mercedeses csapattárs, Lewis Hamilton és Nico Rosberg a bajnoki címért, miután az istálló egész szezon során dominált az új motorszabályok érkeztével. A brit a szezon második felére ledolgozta ponthátrányát, és bár Interlagosban csapattársa megakadályozta őt a cím bezsebelésében, Abu Dhabiba is kényelmes pontelőnnyel érkezhetett: Hamilton 17 egységgel vezetett, ami azt jelentené, hogy egy hatodik hely is elég számára Rosberg győzelme esetén.
Legalábbis ezt jelentette volna, ha nem a 2014-es Abu Dhabi Nagydíjon járnánk, itt lépett életbe ugyanis az a kezdetektől fogva sokat kritizált szabály, miszerint a szezonzárón az F1 történetében első alkalommal a megszokott pontok kétszeresét osztják ki, ami megnöveli annak esélyét, hogy az utolsó fordulóig nyitott maradjon a küzdelem.
Bernie Ecclestone és a csapatok közös ötlete által ugyan újabb pilóták már nem kaptak váratlan esélyt a végső elsőségre, hiszen a harmadik helyen álló Daniel Ricciardo lemaradása tetemes volt, ám a két Mercedes-pilóta esélyeit kissé átformálta. Hamiltonnak immár csak a második hely volt jó csapattársa győzelme esetén, ami alaposan lecsökkentette hibalehetőségeit.
Túl nagy bajba persze még akkor sem került, amikor Rosberg elorozta előle a pole-t, de a nyomástól nem lehetett könnyű megszabadulni. A futam napján aztán szinte egyetlen jó mozdulattal megalapozta sikerét, hiszen olyan remek rajtot vett, amilyet nagyon ritkán láthatunk bárkitől is, és már az első kanyarba tetemes előnnyel érkezett. A német tartotta a második helyet, de nem tudott támadási közelségbe kerülni.
A 23. körben aztán megkezdődött Rosberg kálváriája: előbb elvétett egy féktávot, majd pedig jelezte is a rádión, hogy alaposan visszaesett autójának teljesítménye. A csapatnál rögtön látták, hogy az ERS hibásodott meg a Mercedesben, ami jelentős tempócsökkenést eredményezett, a probléma pedig menet közben helyrehozhatatlan volt. Rosberg egyre jobban visszaesett, és ahogy körről körre száguldottak el mellette a Williamsek, a Red Bullok és a Force Indiák, úgy foszlott szerte már a csodára való esélye is a bajnoki küzdelemben. Mérnöke a leintéshez közeledve arra kérte, hogy álljon ki a bokszba és adja fel a versenyt, de a megfutamodni nem akaró Rosberg végigcsinálta a távot, és végül a 14. helyen intették le félig működésképtelen autójával.
Hamiltonban így már a futam féltávja előtt elillanhatott a bajnoki cím elvesztésének félelme, bár attól azért tartott, hogy az ő autójában is tönkre megy az energiavisszanyerő-rendszer, így alaposan visszavett a tempójából. Egy ideig úgy tűnt, a mögötte nagy léptekben haladó Massa ezt kihasználhatja és népszerű győzelmet szerezhet, végül azonban Hamilton nem hagyta őt közel férkőzni és stílusosan, a dobogó tetején állva ünnepelhette bajnoki címét.
Fordulatot ugyan nem hozott a duplapontos szabály, és a tabellán egyedül a 10. helyen idézett elő változást, amit a nagyobb kaszálás miatt Sergio Perez kaparintott meg Kimi Raikkönent és Kevin Magnussent átugorva - sokak szerint azonban éppen az a szerencse, hogy nem volt hatása a főbb kérdésekre az ekkorra már mindenki által egységesen utált új előírásnak. A pontkettőzést ötletét ezzel el is vetették, talán örökre.